فعال کردن قابلیت Dark Mode در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - در این مطلب روش فعال کردن قابلیت Dark Mode در سیستم عامل مک و تنظیمات مختلف آن را به شما آموزش می دهیم. 

فعال کردن قابلیت Dark Mode در سیستم‌عامل مک

برای اینکه بتوانید محتوای صفحه‌نمایش خود در سیستم‌عامل مک را در زمانی که نور کافی وجود ندارد به راحتی مشاهده کنید، قابلیتی وجود دارد که به Dark Mode مشهور است. وقتی این قابلیت را فعال کنید پس‌زمینه متن‌ها چه در اپلیکیشن باشد و یا در صفحات وب باز شده با مرورگرها به رنگ تیره تبدیل می‌شود و نوشته‌ها به رنگ سفید در می‌آیند.

فعال کردن قابلیت Dark Mode در سیستم‌عامل مک از طریق Control Center

قابلیت dark Mode برای اولین بار در نسخه Mojave سیستم‌عامل مک در اختیار کاربران قرار گرفت. شما می‌توانستید قابلیت Dark Mode را از طریق گزینه system Preferences فعال کنید. در نسخه Big Sur سیستم‌عامل مک کاربران می‌توانند از طریق مرکز کنترل این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنند.

برای فعال کردن Dark Mode ابتدا روی آیکون Control Center یا مرکز کنترل که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

از منوی باز شده روی گزینه Display کلیک کنید.

در این حالت ماژول Display باز می‌شود. دکمه Dark Mode را برای فعال و غیرفعال کردن این قابلیت انتخاب کنید.

اضافه کردن آیکون Dark Mode به نوار منو

در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل اندروید برای اینکه بتوانید آیکون مربوط به قابلیت Dark Mode را به نوار منو اضافه کنید شما باید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده می‌کردید. خوشبختانه در نسخه Big Sur سیستم‌عامل مک این امکان برای کاربران وجود دارد که بدون استفاده از اپلیکیشن شخص ثالث این آیکون را به نوار منو اضافه کنید.

برای افزودن آیکون به نوار منو باید ابتدا Control Center را روی سیستم‌عامل مک باز کنید و سپس پنل display را روی نوار منو بکشید و رها کنید.

فعال کردن قابلیت Dark Mode به این ترتیب پنل Display به یک آیکون روی نوار منو نمایش داده می‌شود. برای باز کردن منوی مربوط به این آیکون روی آن کلیک کنید. از این منو می‌توانید قابلیت Dark Mode را انتخاب کنید.

فعال کردن قابلیت Dark Mode شما می‌توانید با استفاده از درگ و دراپ کردن آیکون‌ها روی نوار منو ترتیب قرارگیری آن‌ها را تغییر دهید. توجه داشته باشید که در هنگام درگ و دراپ کردن آیکون‌ها حتماً کلید Command روی صفحه کلید را پایین نگه دارید. در صورتی که بخواهید منوی Display را از روی نوار منو حذف کنید می‌توانید این منو را به سمت صفحه‌نمایش بکشید و رها کنید.

فعال کردن قابلیت Dark Mode از طریق نسخه Mojave و Catalina سیستم‌عامل مک

اگر از نسخه‌های Mojave یا Catalina سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید شما به Control Center دسترسی ندارید. به همین دلیل برای فعال کردن و غیرفعال کردن قابلیت Dark Mode باید از طریق System Preferences اقدام کنید. برای باز کردن پنجره System Preferences روی آیکون Apple کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

فعال کردن قابلیت Dark Mode در پنجره باز شده وارد بخش General بشوید.

از بخش Appearance می‌توانید گزینه‌های Light و یا Dark را انتخاب کنید.

زمان‌بندی قابلیت Dark Mode

برای زمان‌بندی قابلیت Dark Mode ابتدا وارد بخش System Preferences شده و سپس روی گزینه General کلیک کنید. از بخش Appearance گزینه Auto Option را انتخاب کنید.

فعال کردن قابلیت Dark Mode به محض اینکه این گزینه را فعال کردید قابلیت Dark Mode به صورت خودکار از عصر فعال می‌شود. اگر بخواهید این قابلیت را در زمان خاصی فعال کنید باید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مثل NightOwl استفاده کنید.

ارسال نظر