قابلیت تبدیل صوت به متن در نرم‌افزار مایکروسافت ورد چگونه است؟

رسانه کلیک - با استفاده از قابلیت تبدیل صوت به متن در نسخه آنلاین مایکروسافت ورد می‌توانید فایل‌های صوتی را به صورت مستقیم به فایل‌های متنی تبدیل کنید.

قابلیت تبدیل صوت به متن در نرم‌افزار مایکروسافت ورد چگونه است؟

در نسخه آنلاین مایکروسافت ورد امکان تبدیل مستقیم فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی وجود دارد. حتی می‌توان متن را بر اساس توقف و صحبت گوینده ایجاد کرد. به عبارت دیگر با استفاده از نسخه آنلاین ورد می‌توانید برای فایل‌های صوتی زیرنویس متنی ایجاد کنید.

برای تبدیل صوت به متن در نرم‌افزار مایکروسافت ورد باید حساب کاربری پولی Microsft 365 را تهیه کرده باشید. اگر حساب کاربری شما رایگان باشد ممکن است امکان دسترسی به این قابلیت برای شما فعال نشده باشد.

استفاده از قابلیت تبدیل صوت به متن در نرم‌افزار مایکروسافت ورد آنلاین

برای این کار باید ابتدا وارد حساب کاربری خود در سرویس Micosoft 365 شده و سپس نرم‌افزار ورد را باز کنید. در برگه Home روی فلش کنار گزینه Dictate کلیک کرده و سپس گزینه Transcribe را از منوی باز شده انتخاب کنید.

ایجاد زیرنویس فایل‌های صوتی در ترم‌افزار مایکروسافت ورد اگر این اولین باری است که از این قابلیت استفاده می‌کنید شما باید اجازه دسترسی به میکروفون خود را به مایکروسافت بدهید.

ایجاد زیرنویس فایل‌های صوتی در ترم‌افزار مایکروسافت ورد بعد از صادر کردن اجازه دسترسی پنل Transcribe برای شما در سمت راست پنجره ورد باز می‌شود. از این پنل گزینه Start Recording را انتخاب کنید.

ایجاد زیرنویس فایل‌های صوتی در ترم‌افزار مایکروسافت ورد وقتی این گزینه را انتخاب کردید یک تایمر روی صفحه برای شما نمایش داده می‌شود. در این حالت باید شروع به صحبت کنید. هنگامی که صحبت می‌کنید زیرنویس صحبت‌های شما روی صفحه نمایش داده نمی‌شود چون مایکروسافت نمی‌خواهد حواس شما در حین صحبت کردن پرت شود.

بعد از اینکه صحبت شما تمام شد، روی دکمه Pause کلیک کنید و سپس گزینه Save and Transcribe Now را انتخاب کنید.

قابلیت تبدیل صوت به متن ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا زیرنویس آماده شود. این زیرنویس روی سرویس OneDrive بارگذاری می‌شود.

قابلیت تبدیل صوت به متن به محض تمام شدن کار یک پنل شبیه به پنل Transcription برای شما ظاهر می‌شود. در هر قسمت یک timestamp، نام گوینده و متن ایجاد شده نمایش داده می‌شود. مایکروسافت به صورت خودکار متن هر گوینده را جدا می‌کند.

اگر در حین گفتگو ورد تشخیص دهد که دو گوینده در حال صحبت کردن هستند آن‌ها را با نام speaker1 و Speaker2 می‌شناسد. اگر ورد فقط یک گوینده را شناسایی کند فقط نام Speaker را برای گوینده انتخاب می‌کند.

قابلیت تبدیل صوت به متن اگر متن ایجاد شده با صحبت‌های شما مطابقت ندارد می‌توانید آن را ویرایش کنید. برای این کار روی آیکون مداد که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کلیک کنید.

قابلیت تبدیل صوت به متن با کلیک روی این آیکون می‌توانید متن ایجاد شده را ویرایش کنید. همچنین امکان ویرایش نام گوینده و یا گویندگان نیز برای شما وجود دارد. برای این کار گزینه change all Speaker را فعال کنید. وقتی کار ویرایش تمام شد روی علامت چک مانند تصویر زیر کلیک کنید.

قابلیت تبدیل صوت به متن برای بررسی صدای ضبط شده هم می‌توانید از کلیدهای کنترلی استفاده کنید.

قابلیت تبدیل صوت به متن وقتی کار شما به پایان رسید می‌توانید آن را به یک سند متنی با استفاده از دکمه Add all Document اضافه کنید. این دکمه در انتهای پنل باز شده قرار دارد.

ایجاد زیرنویس فایل‌های صوتی در ترم‌افزار مایکروسافت ورد بعد از انجام این کار صدای ضبط شده و متن ایجاد شده به سند اضافه می‌شوند.

ایجاد زیرنویس فایل‌های صوتی در ترم‌افزار مایکروسافت ورد ایجاد زیرنویس متنی برای فایل‌های صوتی از قبل ایجاد شده

در نرم‌افزار مایکروسافت ورد آنلاین امکان ایجاد زیرنویس برای فایل‌های صوتی که از قبل ایجاد شده‌اند نیز وجود دارد. برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود در سرویس Microsoft 360 شده و سپس نرم‌افزار ورد را باز کنید. روی برگه Home کلیک کنید و سپس فلش کنار Dictate را انتخاب کنید و از منوی باز شده گزینه Transcribe را انتخاب کنید.

قابلیت تبدیل صوت به متن پنل Transcribe در سمت راست پنجره برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه Upload Audio را انتخاب کنید. شما می‌توانید فایل‌های صوتی با فرمت‌های Wav، MP4، M4A و MP# را بارگذاری کنید.

ایجاد زیرنویس فایل‌های صوتی در ترم‌افزار مایکروسافت ورد با انتخاب این گزینه پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید فایل صوتی خود را انتخاب کنید. وارد محل ذخیره فایل مورد نظر خود شده، فایل را انتخاب کنید و سپس گزینه Open را انتخاب کنید.

قابلیت تبدیل صوت به متن با انجام این کار عملیات ایجاد زیرنویس متنی برای شما آغاز می‌شود. بسته به اندازه فایل ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

ایجاد زیرنویس فایل‌های صوتی در ترم‌افزار مایکروسافت ورد وقتی کار مایکروسافت تمام شد متن ایجاد شده روی پنل برای شما نمایش داده می‌شود.

قابلیت تبدیل صوت به متن مانند قسمت قبل می‌توانید فایل‌ها را ویرایش کرده و آن‌ها را به یک سند اضافه کنید.

ارسال نظر