چگونه از مرورگر کروم روی اندروید به صورت ناشناس استفاده کنیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به صورت ناشناس از مرورگر کروم روی اندروید استفاده کنید؛ به طوری که تاریخچه فعالیت شما ذخیره نشود. 

چگونه از مرورگر کروم روی اندروید به صورت ناشناس استفاده کنیم؟

مرورگر کرم اولین مرورگری است که در آن قابلیت پیمایش صفحات وب به صورت Private ارائه شده است. این قابلیت با نام Incognito شناخته می‌شود و در حال حاضر روی مرورگر کروم در همه سیستم‌عامل‌ها قابل دسترسی است.

در این مطلب به شما نحوه استفاده از قابلیت Incognito در مرورگر کروم را آموزش می‌دهیم. اما قبل از اینکه نحوه فعال‌سازی این ویژگی را در مرورگر کروم روی سیستم‌عامل اندروید آموزش دهیم باید بگوییم که هدف از ارائه قابلیت Incognito این است که مرورگر نتواند تاریخچه فعالیت شما روی مرورگر را ذخیره کند. همچنین در این حالت اگر روی مرورگر کوکی فعال کنید یا اطلاعاتی مثل نام کاربری و رمز عبور وارد کنید این اطلاعات به هیچ عنوان ذخیره نخواهند شد.

اما نکته‌ای که باید توجه کنید این است این قابلیت باعث نمی‌شود که فعالیت‌های شما در وب به حالت مخفی در بیاید. به عبارت دیگر ISP شما یا همان ارائه دهنده اینترنت فعالیت‌های شما در اینترنت را می‌تواند ردیابی کند. همچنین فایل‌های دانلود شده و همچنین بوک‌مارک‌ها هم همچنان روی مرورگر ذخیره می‌شوند. در صورتی که بخواهید فعالیت‌های شما در اینترنت کاملاً مخفی بماند باید از نرم‌افزارهایی که IP شما را تغییر می‌دهند استفاده کنید.

استفاده از قابلیت Incognito در مرورگر کروم روی سیستم‌عامل اندروید بسیار ساده است. ابتدا مرورگر کروم را روی گوشی یا دستگاه اندرویدی خود باز کنید.

قابلیت ناشناس یا Incognito روی آیکون سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

قابلیت ناشناس یا Incognito روی گزینه New Incognito Tab در فهرست باز شده کلیک کنید.

قابلیت ناشناس یا Incognito با انتخاب این گزینه قابلیت Incognito در مرورگر کروم روی سیستم‌عامل اندروید فعال می‌شود. در نهایت باید گزینه مربوط به امکان فعال شدن کوکی‌های شخص ثالث را روی مرورگر خود غیرفعال کنید.

مرورگر کروم بعد از غیرفعال کردن این قابلیت یک برگه در حالت Incognito برای شما باز می‌شود. روی دکمه مربوط به برگه باز شده کلیک کنید تا همه برگه‌های باز شده در مرورگر کروم برای شما نمایش داده شود.

مرورگر کروم برگه‌ها به صورت مجزا در دو گروه برای شما نمایش داده می‌شود. برگه‌هایی که با آیکون کلاه و عینک مشخص شده‌اند همان برگه‌هایی هستند که در مرورگر در حالت Incognito باز شده‌اند.

مرورگر کروم به همین راحتی شما می‌توانید قابلیت Incognito را در مرورگر کروم فعال کنید.

ارسال نظر