آموزش قرار دادن متن آماده در دایرکت اینستاگرام

اگر حساب اینستاگرام بیزنس اکانت یا کریتور اکانت (Creator account) دارید، می‌توانید یک متن آماده در دایرکت حساب خود قرار دهید تا در کمترین زمان برای مخاطبان خود ارسال کنید.

آموزش قرار دادن متن آماده در دایرکت اینستاگرام

آموزش قرار دادن متن آماده در دایرکت اینستاگرام

این ویژگی برای حساب‌های با حجم بالای پیام (دایرکت مسیج Direct Message) طراحی شده تا دارندگان این حساب‌ها پاسخ یکسان به ده‌ها سوال پرسیده شده بدهند.

حتی اگر حسابتان آنقدرها هم شلوغ نیست، می‌توانید از این ویژگی برای:

  1. پاسخ به سوالات متداول درباره ساعات کاری، زمان ارسال کالا، نحوه رزرو و...
  2. ارسال لینک به پست‌های وبلاگی جدید یا محتوای سایر سایت‌ها
  3. اشتراک کدهای تخفیف با فالوورهای منتخب یا خوشامدگویی به اعضای جدید

استفاده کنید.

نحوه فعال‌سازی Business اکانت یا Creator اکانت

ویژگی Saved Replies یا پاسخ‌های ذخیره شده، فقط با فعال‌سازی بیزنس اکانت یا کریتور اکانت ظاهر می‌شود.

برای این کار در بخش Settings وارد Account شوید، به پایین اسکرول کنید و Switch to Professional Account را بزنید. در ادامه نوع حساب مدنظرتان را از میان Creator یا Business انتخاب کنید.

نام این ویژگی در هر دو اکانت، پاسخ‌های ذخیره شده یا همان Saved Replies است.

چگونه از ویژگی Saved Replies اینستاگرام استفاده کنیم؟

  1. وارد حساب اینستاگرام خود شوید و نماد منو در قسمت بالا سمت راست را لمس کنید.
  2. وارد تنظیمات (Settings)، سپس Business یا Creator (بسته به نوع حساب) و پس از آن Saved Replies شوید.
  3. در قسمت Saved Replies، علامت + را در قسمت بالا سمت راست لمس کنید.

پیام خود را در بخش Message بنویسید و در قسمت Shortcut، عنوان پیام را وارد کنید. مثلا اگر پیام شما درباره اطلاعات نحوه رزرو است، عبارت رزرو را تنها و بدون فاصله در Shortcut بنویسید.

4. با لمس تیک بالا سمت راست، پاسخ خود را ذخیره کنید.

نحوه ارسال پاسخ‌های ذخیره شده اینستاگرام

برای ارسال پاسخ‌های ذخیره شده کافی است حین ارسال پیام، روی علامت + در سمت راستِ تایپِ پیام بزنید و مورد سوم از راست را انتخاب کنید.

حالا پاسخ خود را از میان موارد ذخیره شده انتخاب کنید و ارسال را بزنید.

ارسال نظر