مراقب کابل های یو اس بی بی کیفیت باشید

آیا از عواقب ناشی از استفاده از کابل های بی کیفیت یو اس بی خبر دارید؟

مراقب کابل های یو اس بی بی کیفیت باشید

کلیک- احتمالا تا کنون سرعت لاک پشتی انتقال داده یا شارژ کند باتری شما را نیز اذیت کرده است. اما بنسون لیونگ، تحلیل گر محصولات، تجربه خیلی بدتری در این مورد داشته است. او سه عدد از دستگاه هایش را به خاطر یک کابل بی کیفیت از دست داد و همین بی کیفیتی باعث شد تا یک بازبینی تک ستاره ایی برای محصول در سایت آمازون بگذارد. عین عبارات او در سایت آمازون چنین است: خطر کابل بی کیفیت؛ لطفا این کابل را نخرید.
بنسونگ لیونگ از تیم پیکسل گوگل کابل تبدیل SurjTech 3M USB 3.1 Type C را از سایت آمازون خریداری کرد و تستی را روی آن انجام داد. بازبینی اولیه لیونگ در مورد این کابل باعث شد دو تحلیل گر USB PD و Chromebook Pixel 2015 خودش قربانی شوند. لیونگ برای بازبینی این کابل، پیکسل خود را به یک شارژر دیواری 12W با اسنیفرهای تحویل قدرت که اتصالات را بافر می کنند متصل کرد.
aaae594c-4fc9-4109-a4db-7081ea678ed6
به محض اتصال کابل، اسنیفرها همان موقع به خاطر چیزی که لیونگ آن را آسیب دائمی می نامد کار نکردند. حتی تلاش او برای راه اندازی مجدد سخت افزار بی نتیجه بود، و اما داستان غمناک تر در مورد پیکسل است. تحلیل و گزارش لیونگ از آسیب ایجاد شده به شرح زیر است:
در پیکسل من، پاسخ دهی هر دو پورت USB Type-C بلافاصله متوقف شد. وقتی که یک دستگاه USB مثل آداپتور اترنت را به برق وصل کردم، نه عمل شارژ و نه عمل هاست رخ نداد. به محض ریبوت پیکسل، سیستم با فرمان ریکاوری بالا آمد. زیرا قادر به بررسی Embedded Controller روی سیستم نبود. هیچکدام از داده های نرم افزار امکان احیای EC را نداشت. به مجرد آنالیز بیشتر، آسیب جدی به قطعات مرتبط با شارژ و مدیریت قابلیت های پورت USB Type-C وارد شد.
من کابل Surjtech را مستقیماً با استفاده از یک مولتی متر و برد بریک اوت Type-C بررسی کردم که ظاهراً سیم کابل را کاملاً لخت کرده بود. پین GND در کابل Type-A به پین های Vbus در کابل Type-C متصل می شود. پین Vbus در کابل Type-A به GND در کابل Type-C متصل می شود. که کاملا اشتباه است.

منبع: androidauthority

ارسال نظر