آموزش رفع مشکل نصب نشدن اوریجین | چگونه تحریم Origin را دور بزنیم؟

الکترونیک آرتز دسترسی به لانچر اوریجین را در کشور ما محدود کرده است. بازیکنان نمی‌توانند آثار این شرکت را روی پی‌سی تجربه کنند. همراه کلیک باشید تا مشکل نصب نشدن اوریجین را برطرف کنیم.

آموزش رفع مشکل نصب نشدن اوریجین | چگونه تحریم Origin را دور بزنیم؟

مشکل نصب نشدن اوریجین برای بازی کردن

مدتی است شرکت الکترونیک آرتز دسترسی گیمرها به نرم افزار Origin را برای ایرانیان محدود کرده است. این لانچر، برنامه‌‌ای برای اجرای بازی‌های این شرکت روی پی‌سی است. آثاری مانند FIFA، Titanfall، Battlefield و Apex Legends را می‌توان با لانچر Origin بازی کرد.

یکی از روش‌ها برای رفع مشکل نصب نشدن اوریجین، استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP است. این روش برای بازی‌های تک‌نفره و آفلاین می‌تواند کاربردی باشد. چون این آثار به اتصال اینترنت نیازی ندارند و مشکل گیمرها را حل می‌کند.

اما نرم‌افزارهای تغییر IP برای بازی‌های چندنفره آنلاین مناسب نیستند. به این دلیل که این نرم‌افزارها پینگ را افزایش می‌دهند و گیمرها موقع بازی با لگ بسیار زیادی روبرو می‌شوند. بنابراین، برای رفع مشکل نصب نشدن اوریجین، باید روش متفاوتی را انجام دهید.

نرم افزار اوریجین لانچر اوریجین

عبور از فیلتر با تغییر DNS

برای اینکه پینگ مناسبی برای بازی‌های آنلاین اوریجین داشته باشید، باید آدرس DNS سیستم خود را تغییر دهید. سایت‌های شکن و بگذر با ارائه یک آدرس DNS مناسب، باعث شده‌اند که بتوانیم بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کنیم.

برای تنظیم DNS دستگاه خود ابتدا به بخش Settings ویندوز بروید. سپس منوی Network & Internet را باز کنید.

بخش Settings ویندوز ۱۰ بخش Settings ویندوز ۱۰

در این منو، گزینه Change Adapter Options را انتخاب کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که حاوی اطلاعات اتصالات اینترنت کامپیوتر شما است.

بخش تنظیمات اینترنت ویندوز ۱۰ تنظیمات اینترنت ویندوز ۱۰

در این بخش، روی آداپتوری که پی‌سی شما را به اینترنت وصل کرده است کلیک راست کنید. سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

آداپتورهای اتصال اینترنت آداپتورهای اتصال اینترنت

پنجره کوچکی باز می‌شود که در منوی وسط این پنجره، روی گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) کلیک کنید. سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

تغییر DNS در کامپیوتر تنظیمات تغییر آدرس DNS

در این بخش، روی گزینه Use the Following DNS Server Addresses کلیک کنید تا بتوانید آدرس DNS پی‌سی خود را تغییر دهید. در کادر Preferred DNS Server یکی از آدرس‌های پایین را وارد کنید:

  • 51.200.2
  • 22.122.100
  • 55.226.26
  • 55.225.25

شما می‌توانید کادر Alternate DNS Server را خالی بگذارید. این کادر به عنوان DNS جایگزین عمل می‌کند. اما توصیه می‌شود یکی از آدرس‌های بالا را وارد کنید تا مشکلی در اتصال به اوریجین نداشته باشید.

مشکل نصب نشدن اوریجین وارد کردن آدرس DNS

پس از وارد کردن آدرس‌ها، روی دکمه OK کلیک کنید تا آدرس وارد شده ذخیره شود. حالا بدون مشکل می‌توانید وارد اکانت اوریجین خود شوید یا اقدام به ساخت اکانت اوریجین کنید.

نکته بسیار مهم در نرم‌ افزار Origin

زمانی که وارد اکانت خود شدید و بازی مورد علاقه خود را انجام دادید؛ بلافاصله روش بیان شده را انجام دهید و آدرس DNS را به 1.1.1.1 یا آدرس پیش‌فرض کامپیوتر خود تغییر دهید. این کار را حتما انجام دهید تا کامپیوتر شما دچار مشکلات امنیتی و محدودیت نشود.

ارسال نظر