آموزش حل مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی

برخی کاربران گوشی شیائومی با مشکل عدم اجرای گوگل‌پلی روبرو شده‌اند. این مشکل باعث شده کاربران نتوانند اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را دانلود کنند. اما مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی چیست؟

آموزش حل مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی

حل مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی

مدتی است برخی کاربران گوشی شیا‌ئومی دچار مشکل دانلود اپلیکیشن از گوگل‌پلی شده‌اند. در واقع آنها نمی‌توانند این استور را باز کنند. هرچند تعدادی از کاربران گزارش کرده‌اند که گوگل‌پلی باز می‌شود، اما قادر به نصب یا آپدیت اپلیکیشن‌های خود نیستند.

این موضوع فقط مختص کشور ما ایران نیست و برخی کاربران کشورهای دیگر نیز این موضوع را گزارش داده‌اند. به هر حال، مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی باعث شده افراد بسیاری نتوانند از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنند. در ادامه به رفع این مشکل می‌پردازیم.

مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی مشکل باز نشدن گوگل‌پلی در گوشی‌های شیائومی

روش پاک کردن کش گوگل پلی

فایل Cache اپلیکیشن گوگل‌پلی ممکن است دچار ایراد شده باشد. برای همین نیاز است که این استور را یک دور کامل ریست کنید. به بخش Settings بروید. سپس بخش Application Manager یا Application را باز کنید.

تنظیمات اپلیکیشن‌ها در شیائومی بخش Apps در تنظیمات گوشی

در این بخش، گزینه All Apps را انتخاب کنید تا تمامی برنامه‌های نصب شده در گوشی شما نمایش داده شود. در این لیست، اپلیکیشن Google Play Store را پیدا و باز کنید. حالا روی گزینه Storage کلیک کنید تا پروسه پاک کردن کش و دیتای گوگل‌پلی شروع شود.

رفع تحریم گوگل پلی در شیائومی بخش تنظیمات اپلیکیشن گوگل‌پلی

در این صفحه، روی گزینه Clear Cache کلیک کنید و دکمه تأیید را بزنید تا فایل‌های کَش گوگل‌پلی پاک شود. در همین صفحه، گزینه Clear Data را نیز انتخاب کنید و دکمه تأیید را بزنید تا تمام اطلاعات گوگل‌پلی در گوشی شما به طور کامل پاک شود. پس از انجام این کار، گوشی خود را یک دور خاموش و روشن کنید. حالا می‌توانید از اپلیکیشن گوگل‌پلی استفاده کنید.

باز کردن گوگل‌پلی در شیائومی پاک کردن فایل‌های کش و دیتا برنامه گوگل‌پلی

روش تغییر IP

اگر باز هم مشکل گوگل پلی گوشی های شیائومی پابرجا بود، مراحل بالا را انجام دهید. سپس نرم‌افزار تغییر IP را روشن کنید و وارد اپلیکیشن شوید. با این روش تمامی اپلیکیشن‌ها نمایش داده خواهد شد.

اپلیکیشن 1.1.1.1 برای تغییر IP و DNS است که می‌تواند برای باز کردن گوگل‌پلی به شما کمک کند. به دلیل اینکه گوگل بخشی از سرورهای خود را برای کشور ایران محدود کرده است، این مشکل بروز داده می‌شود. بنابراین با نرم‌افزارهای تغییر IP می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

همچنین در کلیک بخوانید: چگونه امنیت گوشی های شیائومی را افزایش دهیم؟

ارسال نظر