مقایسه صرافی های آنلاین خارجی | بهترین صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

یکی از تصمیمات سختی که هر کس پیش از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باید بگیرد، انتخاب صرافی است. در این مطلب به مقایسه صرافی های آنلاین خارجی خواهیم پرداخت و این تصمیم را برایتان ساده خواهیم کرد. با کلیک همراه باشید.

مقایسه صرافی های آنلاین خارجی | بهترین صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

مقایسه صرافی های آنلاین خارجی

به نظر می‌رسد این روزها همه به دنبال وارد شدن به حوزه ارزهای دیجیتال هستند، اما برای شروع کار، به یک صرافی نیاز است که بتوان ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین را در آن خریداری کرده و فروخت.

در حال حاضر بیش از 300 صرافی آنلاین وجود دارد که فقط در ارزهای دیجیتال تخصص دارند. این آمار صرافی‌هایی که برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی که سهام و دارایی‌های دیگر را با تجارت ارزهای دیجیتال را مخلوط می‌کنند در نظر نگرفته است. طبق داده‌های CoinMarketCap بیش از 5،000 ارز دیجیتال برای تجارت وجود دارد.

بهترین صرافی های آنلاین آن‌هایی هستند که ارزهای دیجیتال متنوعی را برای مبادله ارائه می‌دهند، هزینه کارمزد کمی دارند و سفارش‌هایشان سریع اجرا می‌شود.

امنیت نیز برای صرافی های آنلاین بسیار مهم است. در هنگام انتخاب صرافی موردنظر توجه داشته باشید که حتما از احراز هویت دو عاملی (2FA) پشتیبانی کند.

ابزارهای تحلیلی و تحقیقاتی متنوع برای معامله‌گران حرفه‌ای بسیار مهم است، به همین دلیل این نوع کاربران معمولا صرافی‌هایی را انتخاب می‌کنند که گزینه‌های متنوعی برای نمودارها و شاخص‌ها ارائه می‌دهند.

حال که نکات مهم را ذکر کردیم، نوبت به مقایسه صرافی های آنلاین خارجی می‌رسد.

  1. صرافی بایننس (Binance)صرافی ارزهای دیجیتال بایننس

صرافی بایننس که در سال 2017 تأسیس شد، بزرگ‌ترین صرافی از نظر حجم مبادلات می‌باشد. این صرافی بیش از 650 جفت مبادلاتی متنوع دارد و از 15 ارز فیات پشتیبانی می‌کند. کارمزد بایننس نسبت به صرافی های دیگر بسیار پایین می‌باشد. کارمزد دریافتی بایننس در حالت عادی 0.1 درصد می‌باشد، اما با استفاده از بایننس کوین (BNB) برای کارمزد معاملات، استفاده از کد معرف برای ثبت‌نام و یا ارتقا حساب به VIP، مقدار کارمزد بسیار کمتر نیز خواهد شد.

صرافی بایننس نیازی به احراز هویت (KYC) ندارد و بدون آن نیز می‌توان از این صرافی استفاده کرد، اما در صورت احراز هویت نشدن تنها می‌توان تا سقف دو بیت کوین به‌صورت روزانه از حساب برداشت کرد.

یکی از مشکلات اصلی بایننس، مسدود بودن آن برای کاربران ایرانی است. هم‌وطنان عزیزمان برای استفاده از این صرافی باید از VPN یا سرور مجازی (VPS) استفاده کنند که کار با بایننس را کمی دشوار و پردردسر می‌کند.

  1. صرافی کوین بیس (CoinBase)صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس

صرافی کوین بیس معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده است. این صرافی در سال 2012 تأسیس شد و یکی از معتبرترین و ایمن‌ترین صرافی های دنیا می‌باشد. کوین بیس به‌صورت کاملا قانونی در آمریکا ثبت شده است و از تمام مقررات مالی این کشور پیروی می‌کند. سهام این صرافی حتی در بازار بورس آمریکا نیاز معامله می‌شود.

یکی از نکات مثبت کوین بیس، ذخایر سخت‌افزاری آن است. تقریبا تمامی ذخایر ارزهای دیجیتال این صرافی به‌صورت فیزیکی در کیف پول‌های سخت‌افزاری در مکان‌های مختلف، بسیار ایمن نگه‌داری می‌شوند که آن را نسبت به هک شدن و ازدست‌رفتن دارایی‌های بسیار امن می‌کند.

رابط کاربری کوین بیس بسیار ساده می‌باشد و مناسب تازه‌واردان ارزهای دیجیتال است. نکته مهم دیگر این است که صرافی کوین بیس به‌اندازه دیگر رقیبان خود جفت مبادلاتی ندارد و از بسیاری از آلت کوین‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

کوین بیس در دو نسخه معمولی و پرو (Pro) ارائه می‌شود و درصورتی‌که از نسخه پرو استفاده نکنید، هزینه کارمزدها بسیار زیاد خواهند بود.

کوین بیس در حال حاضر در 99 کشور خدمات ارائه می‌دهد اما خدمات آن در کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد. لازم به ذکر است که ایران جز این کشورها نمی‌باشد و مبادله‌گران ایرانی باید با آی‌پی کشورهای دیگر در این صرافی ثبت‌نام کنند.

  1. صرافی کوکوین (KuCoin)صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین

کوکوین در سال 2017 تأسیس شده است و از آن زمان تابه‌حال به یکی از گزینه‌های مناسب برای مبادله‌گران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

صرافی کوکوین از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و 809 جفت مبادلاتی دارد. میزان کارمزد کوکوین بسیار قابل‌قبول است و در صورت استفاده از استیبل کوین کوکوین شرز (KCS) برای مبادلات، 20 درصد نیز کمتر خواهد شد.

این صرافی یکی از تنها صرافی های آنلاین خارجی است که ایران را تحریم نکرده است و برای کاربران ایرانی مسدود نیست که در مقایسه با سایر صرافی ها آن را به گزینه بسیار جذابی تبدیل می‌کند.

  1. صرافی اوکی اکسچنج (OKEx)صرافی ارزهای دیجیتال اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج که در سال 2014 تأسیس شد، بستری حرفه‌ای برای مبادله انواع ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. یکی از نکات بسیار خوب این صرافی، پشتیبانی 24 ساعته آن در 7 روز هفته است که در آن را در میان رقبا متمایز می‌کند.

اوکی اکسچنج نیز نرخ کارمزدهای مناسبی دارد و با می‌تواند با بایننس و کوکوین رقابت کند. این صرافی هنگام واریز وجه هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند که آن را نسبت به کوین بیس به گزینه بسیار مناسب‌تری تبدیل می‌کند.

مهم‌ترین مشکل اوکی اکسچنج، نپذیرفتن کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها است. مبادله‌گران ایرانی برای استفاده از این صرافی باید همانند بایننس و کوین بیس، از VPN یا سرور مجازی استفاده کنند.

  1. صرافی کوینکس (CoinEX)صرافی ارزهای دیجیتال کوینکس

کوینکس که از سال 2017 فعالیت خود را در هنگ‌کنگ آغاز کرده است، به دلیل پیروی نکردن از تحریم‌های بین‌المللی مالی و اقتصادی علیه ایران، به یکی از بهترین گزینه‌های برای مبادله‌گران ایرانی تبدیل شده است.

این صرافی کارمزد بسیار پایین و رقابتی دارد و با حساب کاربری VIP می‌توان کارمزد را حتی به صفر رساند!

امکانات و ابزارهای حرفه‌ای مبادله، میزان کم بات‌های تریدینگ و نهنگ‌ها و امنیت بسیار بالا این صرافی را بسیار جذاب کرده‌اند.

اما کوینکس نیز معایب خود را دارد؛ این صرافی از هیچ‌گونه ارز فیات پشتیبانی نمی‌کند و برای واریز و برداشت ارزهای دیجیتال مقادیر حداقل باید رعایت شود که کمی آزاردهنده است.

امیدواریم مقایسه صرافی های آنلاین خارجی ارزهای دیجیتال برایتان مفید واقع شود و در صرافی مورد نظرتان مبادلات خوب و پررونقی را تجربه کنید. شما کدام صرافی را برای مبادلات خود انتخاب کرده‌اید؟ انتخاب خود حتما را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر