نحوه مشاهده میزان مصرف اینترنت در گوشی اندرویدی

رسانه کلیک - در این مطلب روش مشاهده میزان مصرف اینترنت در گوشی اندرویدی را آموزش می‌دهیم تا بتوانید میزان استفاده از اینترنت و هزینه‌‌های آن را بهتر مدیریت کنید. 

نحوه مشاهده میزان مصرف اینترنت در گوشی اندرویدی

امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند در بین کاربران گوشی‌های همراه رواج پیدا کرده است. از آنجایی که همه ما از قابلیت اتصال به اینترنت گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنیم، دانستن میزان حجم داده‌ای که در طول روز یا هفته استفاده می‌کنیم مهم است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه مشاهده میزان مصرف اینترنت در گوشی اندرویدی را آموزش دهیم.

ابزارهای خوبی برای میزان مصرف اینترنت در گوشی اندرویدی وجود دارد. در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی امکان نمایش هشدار برای مصرف حجم ثابتی در داده‌ها مثلاً 2 گیگابایت وجود دارد. تنظیم این ابزارها در سیستم‌عامل اندروید به ما در مدیریت مصرف اینترنت کمک می‌کند.

برای دسترسی به این ابزارهای باید وارد بخش تنظیمات یا Setting گوشی خود شوید. برای این کار یا انگشت خود را از بالا به پایین روی صفحه دستگاه خود بکشید و از منوی باز شده روی علامت چرخ دنده کلیک کنید و یا در قسمت اپلیکیشن‌ها روی گزینه Setting کلیک کنید.

بعد از وارد شدن به بخش تنظیمات گوشی، کاری که باید انجام دهید این است که گزینه Data Usage را پیدا کنید. روی بیشتر گوشی‌های اندرویدی مکان این گزینه در قسمت Connection است. یعنی در قسمت Setting روی گزینه Connection کلیک کنید و سپس گزنه Mobile Data را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی این گزینه از منوی باز شده گزینه Networl & Internet را پیدا کنید.

در منوی باز شده روی گزینه Mobile Network کلیک کنید.

مشاهده میزان مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید در بالای صفحه میزان حجم مصرفی داده توسط یک نوار آبی رنگ برای شما نمایش داده شده است. برای مشاهده اینکه کدام اپلیکیشن‌ها چه مقدار داده‌ای را مصرف می‌کنند، روی گزینه App Data Usage کلیک کنید.

مشاهده میزان مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید با کلیک روی این گزینه یک نمودار مصرف برای هر اپلیکیشن نمایش داده می‌شود که ترتیب آن از بیشترین مصرف به کمترین میزان مصرف است. برای اینکه مصرف داده توسط اپلیکیشن را متوقف کنید روی نام اپلیکیشن کلیک کنید.

مشاهده میزان مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید در صفحه باز شده گزینه Background data را غیرفعال کنید. با این کار اپلیکیشن مورد نظر شما زمانی که بسته است و از آن استفاده نمی‌شود، حجم اینترنت مصرف نمی‌کند.

در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به هشدار در مورد مصرف اینترنت و حجم داده را ست کنید. برای این کار به صفحه قبلی رفته و روی گزینه Data Warning & Limit کلیک کنید.

مشاهده میزان مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید در صفحه باز شده ابتدا گزینه Set Data Warning را فعال کنید.

سپس گزینه Data Warning را انتخاب کنید و عددی را که می‌خواهید در صورت رسیدن حجم مصرفی به آن میزان هشدار برای شما نمایش داده شود را انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید عدد 2 گیگ را تایپ کنید یا اعداد دیگری را بسته به میزان حجم داده‌ای که مصرف می‌کنید، تایپ کنید. بعد از اتمام کار روی گزینه Set کلیک کنید.

مشاهده میزان مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید در پایان اگر می‌خواهید در صورت رسیدن به حجم تعریف شده در قسمت قبلی مصرف داده در گوشی قطع شود، گزینه Set Data Limit را فعال کنید. در این حالت یک پیام برای شما نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه دسترسی به داده موبایل بعد از رسیدن به حجم تعریف شده متوقف و خاموش می‌شود.

مشاهده میزان مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید روی گزینه Data Limit کلیک کنید و حجم داده مورد نظر خود را وارد کنید. روی گزینه Set کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

مشاهده میزان مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید

ارسال نظر