نحوه ارسال پیام های محو شونده در واتس اپ

رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا با ارسال متن های محو شونده در واتس اپ ، حجم پیام های دریافتی در صندوق را کاهش دهید.

نحوه ارسال پیام های محو شونده در واتس اپ

اغلب مکالمات ما در واتس اپ با اعضای خانواده و دوستان صورت می گیرد. با این حال گاهی شناخت کاملی از مخاطب نداریم و نمی خواهیم پیام های رد و بدل شده بین ما، برای همیشه در صندوق دریافت باقی بمانند. در چنین شرایطی بهتر است برای آن ها پیام های محو شونده بفرستیم. خوشبختانه واتس اپ حالت خود تخریب گر را برای پیام ها فراهم آورده که با فعال سازی آن، مکالمات فردی یا گروهی پس از مدت یک هفته از روی گوشی فرستنده و گیرنده پاک خواهند شد. در ادامه نحوه ارسال پیام های محو شونده در واتس اپ را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

ابتدا آخرین نسخه ارائه شده برای واتس اپ را روی دستگاه خود نصب کنید. برای این کار می توانید به پلی استور (برای دستگاه های اندرویدی) و یا اپ استور (برای دستگاه های مبتنی بر iOS) رفته و آخرین بروزرسانی موجود را نصب کنید.

حال اپلیکیشن واتس اپ را اجرا کرده و از تب CHATS، وارد پیام های گروه و یا فرد مورد نظر شوید.

روی نام شخص یا گروه ضربه بزنید تا پروفایل آن ها به نمایش درآید.

حال گزینه Disappearing messages را انتخاب کنید. توجه داشه باشید که این ویژگی در چت های گروهی تنها برای ادمین قابل دسترسی است.

روی On ضربه بزنید تا گزینه فعال شود.

حال هر نوشته ای که توسط شما ی شخص مورد نظر ارسال شود پس از گذشت یک هفته کاملا از قسمت Chat محو می شود. متاسفانه تا این لحظه امکان تغییر بازه زمانی برای حذف پیام ها وجود ندارد.

پیاک هایی که قبل از فعال سازی ویژگی ارسال شده اند از این قاعده مستثنی هستند و باید به صورت دستی حذف شوند. برای غیر فعال کردن قابلیت نیز باید مراحل فوق را تکرار کرده و این بار گزینه Off را بزنید.

پس از فعال سازی ویژگی، اعلان مربوطه برای فرد مقابل ارسال می شود و یک آیکون ساعت کوچک کنار تصویر چت به وجود می آید.

توجه داشته باشید که حتی در صورت ارسال پیام های محو شونده در واتس اپ ، افراد همچنان قادر خواهند بود تا از صفحه کلی چت اسکرین شات بگیرند. امکان ارسال مجدد پیام ها به افراد یا گروه های دیگر نیز وجود دارد. به همین خاطر می توان گفت که این قابلیت واتس اپ برای حفظ حریم شخصی و مسائل امنیتی کاربرد خاصی ندارد و صرفا جهت پاک سازی صندوق چت ها به کار می رود.

ارسال نظر