نحوه انتقال تصاویر فیسبوک به دراپ باکس و Google Photos

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا از طریق رایانه و همینطور اپلیکیشن، تصاویر فیسبوک را مستقیما به دراپ باکس و Google Photos انتقال دهید.

نحوه انتقال تصاویر فیسبوک به دراپ باکس و Google Photos

فیسبوک دارای ابزاری برای انتقال مستقیم عکس ها و ویدیوها به دراپ باکس، Koofr و گوگل فوتو است. بدین ترتیب شما دیگر لام نیست تصاویر خود را به صورت دستی دانلود و مجددا آن ها را بارگذاری کنید. در ادامه نحوه استفاده از این ابزار را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

انتقال ویدیوها و تصاویر فیسبوک از طریق کامپیوتر

1. وب سایت فیسبوک را روی کامپیوتر باز کنید. وارد حساب کاربری خود شده و پس از کلیک روی آیکون پیکان مانند واقع در قسمت بالا و سمت راست صفحه، گزینه Setting & Privacy را انتخاب کنید.

2. وارد قسمت Setting شوید.

از منوی ظاهر شده گزینه Your Facebook Information را انتخاب کنید.

حال عبارت Transfer a Copy of your Photos or Videos را یافته و روی عبارت مقابل آن یعنی View کلیک کنید.

4. پس از آنکه پسوورد خود را مجددا وارد کردید، با سرویس های مختلف از جمله دراپ باکس، Koofr و Google Photos برای انتقال داده های خود مواجه خواهید شد. سرویس ابری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

5. در مرحله بعد باید مشخص کنید که آیا قصد انتقال ویدیوهای خود را دارید یا تصاویر را. متاسفانه انتقال این فایل ها به صورت همزمان ممکن نیست و باید مراحل را مجددا تکرار کنید.

همانطور که در تصویر فوق می بینید، هیچ گزینه ای بای انتخاب جداگانه ویدیوها و تصاویر وجود ندارد و فیسبوک هر چه که تا کنون در حساب خود بارگذاری کرده اید را انتقالل می دهد.

6. حال از شما خواسته می شود تا وارد حساب کاربری خود در سرویس ابری مورد نظر شوید.

7. پس از ورود به حساب، روی گزینه Allow کلیک کرده تا امکان افزودن تصاویر و ویدیوها توسط فیسبوک فراهم شود.

8. به صفحه فیسبوک بازگشته و گزینه Confirm Transfer را بزنید تا فرایند انتقال آغاز شود.

این فرایند در پس زمینه اجرا می شود بنابراین می توانید در صورت تمایل تب مورد نظر را ببندید. همچنین می توانید با رفتن به قسمت Activity یا مراجعه به خود صفحه انتقال، از وضعیت پیشرفت فرایند باخبر شوید. پس از پایان کار، پیامی از سوی فیسبوک برای شما ارسال خواهد شد.

توجه داشته باشید که ویدیوها و تصاویر فیسبوک درست به همان صورتی که آن ها را بارگذاری کرده اید منتقل می شود؛ به عنوان مثال پس از پایان فرایند انتقال خواهید دید که فولدرهای جداگانه ای برای تصاویر پروفایل، تصاویر کاور و تصاویر تایم لاین به وجود آمده است.

انتقال تصویر و ویدیو از فیسبوک با استفاده از اپلیکیشن

اگر به هر دلیلی به رایانه شخصی خود دسترسی ندارید می توانید فرایند مذکور را از طریق اپلیکیشن فیسبوک نیز انجام دهید.

1. اپلیکیشن را در آیفون، آیپد یا دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید.

2. روی آیکون همبرگری (سه خط موازی زیر یکدیگر) واقع در قسمت پایین و سمت راست اپلیکیشن ضربه زده و وارد منوی تنظیمات یا همان Setting شوید.

3. صفحه را بالا کشیده و از قسمت Setting & Privacy، گزینه Setting را انتخاب نمایید.

4. از بخش Your Facebook Information، دنبال عبارت Transfer a Copy of Your Photos or Videos گشته و روی آن ضربه بزنید.

5. پسوورد فیسبوک خود را وارد کرده و در ادامه گزینه Continue را انتخاب کنبد.

6. سرویس ابری مورد نظر خود را انتخاب کرده و تعیین کنید که آیا تمایل دارید تا تصاویر را انتقال دهید یا ویدئوها را.

7. وارد حساب کاربری خود در سرویس ابری شده و اجازه افزودن فایل ها را برای فیسبوک صادر کنید. حال به اپلیکیشن بازگشته و برای آغاز فرایند روی گزینه Confirm Transfer ضربه بزنید.

مشابه با حالت قبل، فرایند انتقال در پس زمینه اجرا شده و پس از اتمام کار، پیامی برای شما از جانب فیسبوک ارسال می شود و بدین ترتیب کلیه فایل های ویدیویی و تصویری فیسبوک به حافظه ابری انتقال می یابد.

ارسال نظر