نحوه انتقال کتابخانه گوگل فوتوز به وسیله ابزار Takeout

رسانه کلیک - ابزار Takeout یک نسخه پشتیبان از کتابخانه گوگل فوتوز را تهیه می کند. با استفاده از این ابزار می توان آلبوم های انتخابی خود را به یک حافظه ابری دیگر و یا از طریق ایمیل به یک حافظه محلی دلخواه منتقل کرد.

نحوه انتقال کتابخانه گوگل فوتوز به وسیله ابزار Takeout

گوگل فوتو امکان پشتیبانی آنلاین از تصاویر و ویدیوها را فراهم می آورد. با این حال، به منظور حفظ احتیاط و همین طور آزاد کردن فضای ابری، بد نیست که کتابخانه گوگل فوتوز را به طور دوره ای در جای دیگری ذخیره کنید. در این مطلب به شما آموزش داده می شود که چطور به وسیله ابزار صدور (یعنی Takeout) یک نسخه پشتیبان از کتابخانه Google Photos را به طور محلی ذخیره سازی کنید.

در ابتدا باید به وب سایت رسمی Google Takeout رفته و به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. سپس روی دکمه Deselct All کلیک کنید تا تنها رسانه های تصویری خود را از گوگل فوتو صادر کرده و اطلاعات خود را از باقی سرویس های گوگل حذف کنید.

سپس به سمت پایین اسکرول کرده تا به گزینه Google Photos برسید و سپس کادر کنار آن را تیک بزنید.

با کلیک روی گزینه All Photo Albums Included می توانید آلبوم های مورد نظر برای استخراج کپی از آن ها را تعیین کنید. ابزار Takeout به طور پیشفرض از تمام آلبوم های عکس شما نسخه پشتیبان تهیه می کند.

گزینه Multiple Format به شما اجازه می دهد تا فرمت انتقال تصاویر ویدیوهای خود را مشخص کنید.

سپس روی گزینه Next Step در پایین صفحه کلیک کنید.

در این جا، گوگل امکان شخصی سازی جنبه های مختلف از فرایند پشتیبان گیری را در اختیار کاربر قرار می دهد. برای این منظور دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد. می توانید از گوگل بخواهید تا آرشیو شما را به یک حافظه ابری دلخواه ارسال کند، و یا از طریق ایمیل، آن را به دست شما برساند. در این صورت باید تعداد دفعات صدور را مشخص کرده (یک بار، یا هر دو ماه یک بار) و نوع فایل و اندازه آن را تعیین کنید.

پس از سفارشی سازی فرایند صدور، روی گزینه Create Export کلیک کنید.

بدین ترتیب، گوگل شروع به ساخت یک کپی از کتابخانه فوتوز خواهد کرد. بسته به تعداد تصاویر و ویدیوهای موجود در آلبوم های انتخاب شده، این فرایند ممکن است ساعت ها یا حتی روزها به طول بیانجامد. با فشردن دکمه Cancel Export می توانید صدور کتابخانه گوگل فوتوز را لغو کنید.

پس از به پایان رسیدن عملیات اکسپورت، گوگل یک ایمیل با عنوان Your Google data is ready to download برای شما ارسال می کند. با کلیک روی دکمه Download Your Files در این ایمیل، به صفحه دانلود فایل آرشیو شده خود منتقل می شود. مجددا حساب کاربری گوگل خود را جهت تایید وارد کنید.

به محض نمایش صفحه Manage Your Exports، عملیات دانلود آغاز می شود. در غیر این صورت، روی گزینه Download کلیک کنید تا این عملیات به طور دستی راه اندازی شود. توجه داشته باشید که این لینک دانلود تنها برای یک هفته معتبر بوده و پس از به پایان رسیدن این برهه زمانی، باطل می شود.

دو راه برای بررسی آرشیو دانلود شده وجود دارد. می توانید از طریق یک مرورگر دلخواه، سند archive_browser.html را باز کرده و به بررسی کتابخانه گوگل فوتوز دانلود شده خود بپردازید. راه دیگر، مشاهده هر یک از فایل های تصویری یا ویدیویی به طور جداگانه از پوشه Google Photos است.

ابزار Takeout علاوه بر اپلیکیشن Photos، قادر به تهیه نسخه پشتیبان از داده های مربوط به سرویس های دیگر گوگل نظیر Gmail است.

ارسال نظر