نحوه بی صدا کردن تماس های صوتی و تصویری در واتس اپ

رسانه کلیک - در این مطلب نحوه بی صدا کردن یا به اصطلاح میوت کردن تماس های صوتی در واتس اپ روی اندروید را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه بی صدا کردن تماس های صوتی و تصویری در واتس اپ

همانطور که می دانید اگر کسی به شماره شما در واتس اپ دسترسی داشته باشد می تواند به سادگی با شما تماس صوتی یا تصویری برقرار کند. متاسفانه هنوز هیچ راه حلی برای فرار از این مسئله ارائه نشده است. با این حال اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، می توانید با بی صدا کردن تماس های صوتی در واتس اپ ، تا حدودی از وخامت اوضاع بکاهید. در ادامه نحوه انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

ابتدا اپلیکیشن واتس اپ را به اجرا درآورده و سپس روی منو (آیکون سه نقطه ای واقع در گوشه بالا و سمت راست صفحه) ضربه بزنید.

بی صدا کردن تماس

حال گزینه Settings یا همان تنظیمات را انتخاب کنید.

وارد منوی Notifications شوید.

انگشت خود را بالا بکشید تا گزینه های موجود در پایین صفحه را نیز ببینید. حال به قسمت Calls رفته و روی Ringtone ضربه بزنید.

بی صدا کردن تماس

گزینه های مختلفی برای زنگ صدا به نمایش در می آیند که باید از بین آن ها None را انتخاب کنید.

حال روی گزینه Vibrate ضربه زده و با لمس گزینه Off آن را غیر فعال کنید.

پس از بی صدا کردن تماس ها، اگر شخصی با شما تماس صوتی یا تصویری برقرار کند، هیچ صدا یا لرزشی از گوشی بلند نمی شود. تغییرات فوق مادامی که تنظیمات را به صورت دستی به حالت قبل باز نگردانده اید، برقرار خواهد بود. با این حال نوتیفیکیشن تماس ها همچنان در نوار اعلان ظاهر می شوند. لازم به ذکر است که هنوز هیچ راهی برای غیر فعال کردن این ویژگی وجود ندارد.

اما اگر می خواهید تماس های دریافتی از جانب فرد خاصی را میوت کنید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به فهرست Chats در صفحه اصلی واتس اپ رفته و سپس وارد چت های خود با فرد مورد نظر شوید.

روی نام مخاطب که کنار عکس پروفایل نوشته شده ضربه بزنید.

بی صدا کردن تماس

حال گزینه Custom notifications را انتخاب کنید.

تیک مقابل Use Custom Notifications را بزنید تا گزینه فعال شود.

همانطور که در شکل زیر می بینید چند گزینه در پایین عبارت Call notifications وجود دارد. برای گزینه Ribgton عبارت None و برای Vibrate، عبارت Off را انتخاب کنید.

بی صدا کردن تماس های صوتی

به همین سادگی می توان تماس های صوتی یا تصویری دریافتی از جانب همه یا برخی مخاطبین واتس اپ را بی صدا کرد. فراموش نکنید که گوشی در صورت دریافت تماس های معمولی همچنان به صدا در می آید و شما را از این مسئله آگاه می کند.

در پایان باید خاطرنشان کنیم که تا این لحظه، امکان بی صدا کردن تماس های صوتی واتس اپ در iOS وجود ندارد؛ مگر اینکه کاربر کلیه نوتیفیکیشن های مربوط به برنامه را میوت کند.

ارسال نظر