نحوه بی صدا کردن نوتیفیکیشن ها در مک

رسانه کلیک – در این مطلب قصد داریم تا نحوه بی صدا کردن نوتیفیکیشن ها در مک را با استفاده از قابلیت Delivery Quietly به شما آموزش دهیم. 

نحوه بی صدا کردن نوتیفیکیشن ها در مک

گاهی اوقات شنیدن صدای مکرر اعلان ها سبب رنجش کاربران می شود. در چنین شرایطی بهتر است به جای غیر فعال سازی نوتیفیکیشن ها، آن ها را بی صدا کنیم. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از ویژگی Deliver Quietly، نوتیفیکیشن های مک را به سرعت بی صدا یا میوت کنید.

کاربرانی که از سیستم عامل macOS Big Sur استفاده می کنند، می توانند با مراجعه به قسمت Notification Center اعلان ها را مدیریت کرده و آن ها را بی صدا یا غیر فعال کنند. قابلیت Deliver Quietly نیز در همین بخش قرار دارد و نحوه عملکرد آن در آیفون، آیپد و مک یکسان است؛ بدین ترتیب که اعلان ها بی هیچ صدایی و بدون آنکه روی صفحه ظاهر شوند، مستقیما به نوتیفیکیشن سنتر می روند.

نحوه بی صدا کردن نوتیفیکیشن ها در مک

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می توانید با مراجعه به بخش Notification Center سریعا به قابلیت Deliver Quietly دسترسی پیدا کنید. برای بی صدا کردن موقت یا دائم اعلان برنامه ها کافی است روی آن کلیک راست کرده و گزینه Deliver Quietly را بزنید.

نوتیفیکیشن ها در مک

بدین ترتیب اعلان های بعدی برنامه دیگر روی صفحه ظاهر نمی شود.

شما همچنین می توانید با مراجعه به نوتیفیکیشن، این کار را برای سایر برنامه ها نیز انجام دهید. ابتدا روی ساعت و تاریخ نشان داده در نوار منو کلیک کرده تا وارد بخش نوتیفیکیشن سنتر شوید.

اپلیکیشن مورد نظر را یافته و برای بی صدا کردن آن، روی گزینه Notification کلیک کنید. حال گزینه Deliver Quietly را بزنید.

نوتیفیکیشن ها در مک

به همین سادگی اعلان های برنامه بدون هیچ مزاحمت و سر و صدایی به نوتیفیکیشن سنتر هدایت خواهند شد.

نحوه صدادار کردن نوتیفیکیشن ها در مک

بر خلاف قابلیت Do Not Disturb، شما نمی توانید اعلان برنامه ها را تنها برای مدت کوتاه بی صدا کنید. اما خوشبختانه با استفاده از قابلیت Deliver Prominently می توان مجددا آن ها را صدادار کرد. برای این کار روی ساعت و تاریخ نشان داده در نوار منوی کلیک کرده و به قسمت Notification Center بروید.

حال روی اپلیکیشن مورد نظر خود کلیک راست کرده و در نهایت گزینه Deliver Prominently را بزنید.

حال همه چیز به حالت پیشفرض بر می گردد و نوتیفیکیشن ها مجددا روی صفحه به نمایش در می آیند و کاربر صدای آن ها را به محض دریافت می شنود.

نحوه صدادار کردن نوتیفیکیشن ها از طریق System Preferences

شما تنها می توانید از قسمت Notification Center، اعلان برنامه ها را از حالت بی صدا خارج کنید. اما در صورت حذف کردن تمام نوتیفیکیشن ها چه باید کرد؟ در چنین شرایطی می توان با کمکSystem Preferences اعلان ها را از حال بی صدا درآورد.

ابتدا روی آیکون اپل واقع در نوار منو کلیک کرده و سپس گزینه System Preference را بزنید.

نوتیفیکیشن ها در مک

حال وارد بخش Notifications شوید.

حال اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تنظیمات اعلان برای آن ظاهر شوند.

متاسفانه نمی توان نوتیفکیشن برنامه را تنها با زدن یک کلیک ساده از حالت بی صدا درآورد. ابتدا باید وارد قسمت Alert Style شده و سپس گزینه Banners را انتخاب کنید. در پایان نیز باید مانند شکل زیر، تیک گزینه های Show Notification on Lock Screen و Play Sound for Notifications بزنید.

همانطور که مشاهده کردید، فرایند بی صدا کردن نوتیفیکیشن ها در مک بسیار ساده است. کاربران همچنین می توانند با زدن چند کلیک تنظیمات را مجددا به حالت اول بازگردانند.

ارسال نظر