نحوه جفت سازی اپل واچ به یک آیفون جدید

رسانه کلیک - در این مطلب نحوه جفت سازی اپل واچ به یک آیفون جدید و همچنین عکس این فرایند را طی چند مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه جفت سازی اپل واچ به یک آیفون جدید

گاهی اوقات برای راه اندازی اسمارت واچ های اپل لازم است آن را با گوشی آیفون جفت سازی کنید. همانطور که می دانید این کار امکان تبادل اطلاعات بین هر دو دستگاه را فراهم می آورد. در ادامه نحوه جفت سازی اپل واچ با یک آیفون جدید را با یکدیگر مرور می کنیم. توجه داشته باشید که فرایند جفت سازی اسمارت واچ جدید به گوشی نیز تقریبا به همین صورت است.

حذف اطلاعات ذخیره شده در اپل واچ

ابتدا آیفون جدید را با اطلاعات iCloud موجود وفق داده و از دستگاه قبلی خود بک آپ بگیرید. پس از انجام این کار باید حافظه اسمارت واچ خود را پاک کنید. لازم نیست نگران از دست رفتن اطلاعات باشید؛ چراکه پس از جفت سازی دستگاه با آیفون کلیه اطلاعات آن روی گوشی بازیابی می شوند. در صورت عدم استفاده از بک آپ آیفون، باید ساعت را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید.

اطلاعات اپل واچ فعلی باید حذف شوند. برای این کار به قسمت تنظیمات رفته و به ترتیب روی گزینه های General و Reset ضربه بزنید. در پایان Erase all Content and Settings را انتخاب کنید. شاید لازم باشد تا رمز عبور (Passcode) ساعت را نیز وارد نمایید.

نحوه جفت سازی اپل واچ به گوشی آیفون

پس از پاک کردن حافظه اسمارت واچ نوبت به فرایند جفت سازی می رسد. بهتر است پیش از شروع عملیات مطمئن شویدکه هر دو دستگاه به شبکهوای فای متصل بوده و شارژ آن ها بیشتر از 50 درصد است.

ساعت و گوشی هوشمند را نزدیک به یکدیگر قرار دهید. حال پیامی ظاهر می شود که از شما می خواهد با استفاده از آیفون، اپل واچ را تنظیم کنید. روی Continue ضربه بزنید.

حال یک تصویر متحرک روی صفحه ساعت به نمایش در می آید که با گرفتن گوشی بالای آن و استفاده از viewfinder، می توانید دستگاه ها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

اینجاست که می توانید تصمیم بگیرید ساعت با بک آپ قبلی بازیابی شود یا مانند یک اسمارت واچ جدید عمل کند. پس از وارد کردن Apple ID و گذرواژه، خواهید دید که برخی تنظیمات بین ساعت و آیفون به اشتراک گذاشته شده اند. در صورت تمایل می توانید برخی از این ویژگی ها (مانند Route Tracking و دستیار صوتی سیری) را فعال یا غیر فعال کنید.

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت حین انجام این فرایند، انتخاب رمز عبور مناسب برای اپل واچ است تا بدین ترتیب از کلیه اطلاعات موجود در آن محافظت شود.

شما همچنین می توانید از ویژگی هایی همچون Activity و SOS نیز استفاده کرده و اپلیکیشن های مختلفی را به صورت مجزا یا بسته ای روی دستگاه نصب کنید.

در پایان، فرایند همگام سازی آغاز می شود و نکات متعددی روی صفحه ساعت به نمایش در می آیند. توجه داشته باشید که طی این دت گوشی و اسمارت واچ همچنان باید در مجاورت یکدیگر باشند. ساعت پس از یک لرزش بسیار خفیف و کوتاه، پایان کار را به شما اعلام خواهد کرد.

اکنون که مراحل جفت سازی اپل واچ و آیفون به پایان رسیده می توانید از تمامی مزایای ساعت هوشمند خود برخوردار شوید.

ارسال نظر