نحوه ذخیره پیام صوتی اینستاگرام روی آیفون به صورت گام به گام

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه با کمک یک اپلیکیشن جانبی، پیام صوتی اینستاگرام را با فرمت MP3 روی دستگاه خود ذخیره کنید.

نحوه ذخیره پیام صوتی اینستاگرام روی آیفون به صورت گام به گام

هیچ راه حل یا ابزار محلی برای ذخیره پیام های صوتی و یا سایر فایل های صوتی در اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد. با این حال هر گوشی آیفون، مجهز به یک ضبط کننده صفحه داخلی است. با استفاده از این ضبط کننده و یک اپلیکیشن تبدیل صدا، می توان هر فایل صوتی دلخواه را ذخیره کرده و به مکان دلخواه انتقال داد.

برای شروع، اپلیکیشن اینستاگرام روی آیفون را باز کرده و سپس روی آیکون Messages نزدیک به گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا به بخش پیام های محرمانه خود منتقل شوید.

پیام مورد نظر را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

انگشت خود را روی گوشه بالای سمت چپ صفحه قرار داده و به سمت پایین بکشید تا Control Center باز شود. سپس روی آیکون Record ضربه بزنید تا ضبط ویدیو و صوت از روی صفحه نمایشگر شما آغاز شود.

در صورت عدم مشاهده آیکون دایره ای Record، باید آن را به Control Center اضافه کنید.

با قرار دادن انگشت روی دکمه نزدیک به خط مشکی و کشیدن آن به سمت بالا، بخش Control Center را بسته و به صفحه اینستاگرام باز گردید.

سپس روی دکمه پخش روی پیام صوتی اینستاگرام ضربه بزنید تا ضبط شود.

پیام صوتی اینستاگرام

پس از به پایان رسیدن پیام، دوباره Control Center را باز کرده (پایین کشیدن صفحه از گوشه بالا سمت راست) و دکمه Record را لمس کنید تا عملیات ضبط متوقف شود.

پس از این کار، به اپلیکیشن Photos رفته و فایل ویدیویی ضبط شده را پیدا کنید.

روی فایل ویدیویی ساخته شده ضربه زده و آن را باز کنید.

پیام صوتی اینستاگرام

در گوشه بالا سمت راست، روی گزینه Edit ضربه بزنید تا بدین وسیله بتوانید طول کلیپ خود را به اندازه دلخواه اصلاح کنید. پس ابتدا و انتهای کلیپ ضبط شده را حذف کرده و فقط محتوای حاوی صوت مورد نظر را نگه دارید.

با حرکت دادن مارکرهای زرد به مکان های دلخواه، ابتدا و انتهای کلیپ را مشخص کرده و سپس گزینه Done در قسمت پایین را لمس کنید.

جداسازی صوت از ویدیو جهت ذخیره پیام صوتی اینستاگرام

تا اینجای کار می توانید ویدیوی خود را باز کرده و به صوت آن گوش دهید. با این حال، با استفاده از یک اپلیکیشن جانبی، قادر خواهید بود تا فایل صوتی را از فایل ویدیویی استخراج کرده و در فرمت MP3 ذخیره کنید. بدین ترتیب پیام صوتی اینستاگرام به یک فایل صوتی روی دستگاه تبدیل می شود و دیگر نیازی به اجرای کلیپ ویدیویی نیست.

به فروشگاه اپلیکیشن های اپل یا همان App Store رفته و یکی از برنامه های رایگان برای تبدیل ویدیو به صوت را انتخاب و دانلود کنید. گزینه های بسیاری وجود دارند که می توانند فایل های ویدیویی را به قالب های صوتی نظیر MP3 تبدیل کنند، که از جمله آن ها می توان به MyMP3، Media Convertor و Video to Mp3 اشاره کرد. در این مطلب از MyMP3 برای آموزش استفاده شده است.

پیام صوتی اینستاگرام

اپلیکشن MyMP3 را باز کرده و روی آیکون ذره بین در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

روی گزینه Choose video from gallery ضربه زده و در صورت نیاز، به اپلیکیشن اجازه دهید تا به Photos دسترسی پیدا کند.

ویدیوی مورد نظر جهت تبدیل به فایل صوتی را پیدا کرده، و روی آن ضربه بزنید. سپس گزینه Choose را لمس کنید تا عملیات تبدیل آغاز شود.

پیام صوتی اینستاگرام

حال با ضربه روی آیکون سه نقطه در سمت راست فایل، می توانید آن را باز کرده، ارسال کرده و یا نام آن را تغییر دهید.

پس از این کار، MyMP3 ویدیو را از فایل جدا کرده و سپس آن را در فرمت MP3 فشرده سازی می کنید. به همین سادگی می توانید پیام صوتی اینستاگرام را به یک فایل صوتی تبدیل کرده و در هر زمان دلخواه، آن را روی دستگاه خود به اجرا درآورید و از شنیدن آن لذت ببرید.

ارسال نظر