نحوه غیرفعال کردن منوهای شیشه‌ای در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - اگر شکل منوها در رابط کاربری کلاسیک مک را دوست ندارید، با طی کردن مراحل زیر می‌توانید روش غیرفعال کردن منوهای شیشه‌ای در سیستم‌عامل مک را یاد بگیرید.

نحوه غیرفعال کردن منوهای شیشه‌ای در سیستم‌عامل مک

در رابط کاربری کلاسیک سیستم‌عامل مک برخی از منوهای به صورت شفاف طراحی شده‌اند. به عبارت دیگر رنگ پس زمینه در این منوها کاملاً مشخص است. خوشبختانه امکان غیرفعال کردن منوهای شیشه‌ای وجود دارد.

در سیستم‌عامل مک برای کاهش میزان شفافیت منوها قابلیتی به نام Reduced Transparency وجود دارد که به محض فعال شدن این قابلیت منوها از حالت شفاف در می‌آیند و دیگر امکان مشاهده پس زمینه در آن‌ها وجود ندارد. در تصویر زیر می‌توانید تفاوت زمانی که منوها در حالت شفاف هستند و زمانی که منوها به صورت شفاف نیستند را مشاهده کنید.

منوی شفاف برای غیرفعال کردن قابلیت منوهای شیشه ای باید از طریق System Preferences اقدام کنید. برای دسترسی به این پنجره ابتدا روی آیکون Apple در نوار منو کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه System Oreferences را انتخاب کنید.

سیستم عامل مک سپس وارد بخش accessibility بشوید.

غیرفعال کردن منوهای شیشه‌ای از منوی کناری گزینه Display را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Reduce Transparency را انتخاب کنید.

منوی شفاف به این ترتیب همه منوهای شفاف به منوهای غیر شیشه ای تبدیل می‌شوند.

غیرفعال کردن منوهای شیشه‌ای

ارسال نظر