معرفی ۵ نرم‌افزار رایگان برای ویرایش فایل‌ PDF

رسانه کلیک -امروزه PDF یکی از فرمت‌های ذخیره‌ی محتوای بسیار رایج و محبوب به‌شمار می‌آید. در این مطلب به بررسی ابزارهای رایج ویرایش فایل‌ PDF بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، و لینوکس می‌پردازیم.

معرفی ۵ نرم‌افزار رایگان برای ویرایش فایل‌ PDF

۱- Smallpdf (نسخه تحت وب)

ویرایش فایل‌ PDF

اگر شما نیاز به ویرایش فایل‌ PDF به‌صورت آنلاین داشتید، این ابزار که به صورت رایگان در دسترس است میتواند گزینه خوبی به‌شمار بیاید.

این ویرایشگر به شما اجازه می‌دهد در محتوای متن دخل و تصرف کنید و به آن افزوده و یا کم کنید. شما می‌توانید فایل موردنظر خود را برای ویرایش مستقیماً از کامپیوتر بارگذاری کنید و یا می توانید از Google drive و یا Dropbox استفاده نمایید. تمامی فایل‌های بارگذاری شده در نسخه وب از ساختار SSL بهره‌ می‌برند.

بعد از اعمال تغیرات مورد نظر شما می‌توانید فایل جدید خود را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید. این ویرایشگر همچنین به صورت افزونه کروم نیز در دسترس است که به شما امکان ادغام، جداسازی، فشرده‌سازی و تبدیل فایل‌های PDF رو مستقیما از مرورگر می‌دهد.

۲- iLovePDF (نسخه تحت وب)

مانند Smallpdf این ویرایشگر نیز یک ویرایشگر رایگان تحت وب است.

علی‌رغم اینکه این ویرایشگر مانند نسخه‌های مشابه پولی خود پیشرفته به‌حساب نمی‌آید اما همچنان به شما این امکان را می‌دهد تا ویرایش‌های ابتدایی را به راحتی بر روی PDF خود اعمال کنید و از تغییر متن، تصویر و شکل پشتیبانی می‌کند. شما می توانید فونت، رنگ و اندازه نوشتار pdf خود را نیز تغییر دهید.

مانند Smallpdf، در این ویراشگر نیز می‌توانید فایل‌های خود را از کامپیوتر، Google Drive و Dropbox بارگذاری کنید.

۳- PDF-Xchange editor (ویندوز)

ویرایش فایل‌ PDF

این ابزار ویرایش فایل‌ PDF قابل اجرا بر روی سیستم‌عامل‌ ویندوز می‌باشد و قابلیت‌های بیشتری نسبت به اکثر ویرایشگرهای رایگان نسخه وب دارد. این نرم‌افزار به‌صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است اما در نسخه رایگان شاهد محدودیت الزام وجود واترمارک در گوشه فایل ویرایش شده خواهید بود. این ویرایشگر به شما امکان افزودن محتوای متنی، نظر و حاشیه‌نویسی، ایجاد واترمارک اختصاصی و افزودن تصویر را می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از این ویرایشگر برای نشانه گذاری محتواهای تحت نسخه‌های 40/128 bit RC4 و 128/236 bit AES استفاده کنید.

از دیگر گزینه‌های قابل استفاده این ویرایشگر ادغام صفحه‌ها و کاهش محتوای متنی و همچنین تشخیص بصری کاراکترها برای متن‌های اسکن و یا کپی شده است..

۴- Sejda (نسخه وب، ویندوز، مک و لینوکس)

این ویرایشگر تحت وب و سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است و به شما امکان می‌دهد به PDF خود محتوا بیافزایید و ابزار تشخیص بصری کاراکتر (OCR tool) را نیز داراست. شما همچنین میتوانید فایل های PDF خود را باهم ادغام کنید و یا آن را به فایل های مختلف جداگانه PDF تبدیل نمایید، به آن امضای خود را اضافه کنید، صفحه هایی از آن را حذف کنید و یا فایل خود را رمزدار کنید. علی‌رغم اینکه این ویرایشگر نسخه رایگان را برای استفاده دراختیار شما می‌گذارد اما محدودیت ویرایش بیشینه ۳ فایل در روز و محدودیت حجم بارگذاری فایل تا ۵۰ مگابایت و بیشینه تعداد صفحات تا ۲۰۰ صفحه دارد و شما تنها مجاز به ادغام ۵۰ صفحه‌ متنی هستید.

۵- Microsoft word (ویندوز و مک)

ویرایش فایل‌ PDF

مایکروسافت ورد نیز به شما این امکان را می‌دهد تا فایل های خود با فرمت PDF را ویرایش کنید اما فرآیند این کار در ورد اندکی با ویرایشگرهایی که پیش از این بررسی کردیم متفاوت است. برای ویرایش در نرم‌افزار ورد شما باید ابتدا فایل PDF خود را به صورت فایل ورد باز کنید (با کلیک بر روی فایل PDF خود و استفاده از گزینه‌ Open with> Microsoft word) و سپس با اعمال تغییرات مورد نیاز خود آن را به صورت یک PDF جدید از طریق منوی File > Save As در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

علی‌رغم ساده به نظر رسیدن این فرآیند ورد برای ویرایش فایل‌ها به این روش محدودیت‌هایی قائل است، بدین معنا که اگر فایل PDF مورد نظر شما تعداد عکس‌های زیادی را شامل شود و یا سایزهای فونت مختلفی داشته باشد عموما ورد نمی‌تواند به‌خوبی فایل PDF را به فایل ورد تبدیل کند و ممکن است شاهد جابه‌جایی متن خود و یا بهم ریختن جملات باشید و شاید نیاز باشد علاوه بر ویرایش متن خود از نظر ساختاری نیز آن را بازبینی نمایید.

ارسال نظر