آموزش نصب باربند روی ماشین

باربند ماشین یک لوازم جانبی کاربردی است که برای بستن بار روی سقف خودرو استفاده می‌شود. این وسیله مقاومت بالایی در هنگام حمل بار دارد. برخی از رانندگان از نحوه نصب باربند روی ماشین آگاهی ندارند. چگونه این وسیله را روی سقف ماشین خود نصب کنیم؟

آموزش نصب باربند روی ماشین

آموزش نصب باربند روی ماشین

بعضی از راننده‌ها برای اینکه بار اضافی خود را در خودرو قرار دهند، از باربند استفاده می‌کنند. این وسیله کاربردی روی سقف ماشین نصب می‌شود. باربند مقاومت بالایی در حمل وسایل سنگین دارد و می‌تواند در جابجایی وسایل به راننده‌ها کمک کند.

به دلیل اینکه این وسیله قیمت مناسبی دارد، افراد یک باربند به ماشین خود نصب می‌کنند. آنها بارهای سنگین که در صندوق عقب جا نمی شود را روی این وسیله مخصوص حمل بار می‌بندند. نصب باربند روی ماشین آسان است و راننده‌ها می‌توانند به سادگی این کار را انجام دهند.

همچنین در کلیک بخوانید: ترفندهای نگهداری از برف پاک کن در زمستان

آموزش نصب باربند روی ماشین باربند خودرو برای حمل بار

نحوه نصب باربند خودرو

در بسته‌بندی باربندها اقلام مختلفی وجود دارد. میل‌های باربند، پایه‌های مخصوص نصب، پیچ و مهره، لاستیک یا درپوش حفاظ از جمله اقلام داخل بسته‌بندی هستند. برای نصب باربند روی ماشین ابتدا هر چهار پایه بزرگ باربند را در سمت چپ و راست سقف خودرو قرار دهید.

برخی ماشین‌ها مثل پژو و سمند روی سقف خود لاستیک مخصوصی برای نصب باربند دارند. این لاستیک‌ها دارای درپوش هستند که کار نصب باربند روی ماشین را آسان می‌کند. درب خودرو را باز کنید و زبانه پایه را روی سقف ماشین چفت کنید.

نصب باربند روی ماشین پایه‌ها باید به خوبی چفت شوند

پایه باید طوری نصب شود که هنگام بسته شدن درب خودرو کاملا محکم باشد و لق نزند. پس از اطمینان از نصب صحیح پایه‌ها، میل‌های باربند را به یکدیگر متصل کنید. سپس با پیچ و مهره آنها را ببندید تا میل‌ها به خوبی به یکدیگر چفت و مستحکم شوند.

حالا وقت آن است میل‌های باربند را روی پایه‌های از پیش نصب شده متصل کنید. پس از قرار دادن صحیح میل‌ها روی پایه، با پیچ و مهره آن را ببندید. درپوش‌های حفاظی را در سر میل‌ها قرار دهید که هنگام بستن بار، وسایل شما دچار خط و خش نشود. هم‌اکنون موفق شدید مراحل نصب باربند روی خودرو را به پایان برسانید.

ارسال نظر