آموزش گام به گام نصب وردپرس روی هاست

با ثبت دامنه و خرید هاست، به راحتی می‌توانید وب‌سایت شخصی خود را روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد کنید. با آموزش گام به گام نصب وردپرس روی هاست همراه ما باشید.

آموزش گام به گام نصب وردپرس روی هاست

نصب وردپرس روی هاست

وردپرس به سبب سادگی و ارائه امکانات متعدد و متنوع، به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان تبدیل شده است. با ثبت دامنه و خرید هاست می‌توانید وب‌سایت شخصی خود را به راحتی در وردپرس ایجاد کرده و به مدیریت محتوای آن بپردازید.

تهیه هاست و دامنه، اولین گام برای نصب وردپرس روی هاست است. در وهله بعدی، به وب‌سایت اصلی وردپرس رفته و آخرین نسخه آن را دانلود می‌کنیم. اما پیش از نصب، تغییراتی باید اعمال شوند.

وردپرس در قالب فایل zip دانلود می‌شود. این فایل را به یک فولدر جدید انتقال داده و آن را از حالت زیپ درآورید (اکسترکت کنید). حال یک فولدر به نام wordpress در کنار فایل زیپ ظاهر می‌شود. فایل زیپ را با خیال راحت پاک کنید.

نصب وردپرس روی هاست

به داخل فولدر wordpress رفته، تمام محتویات را انتخاب کرده، کلیک سمت راست را فشار دهید و گزینه add to archive را انتخاب کنید. گزینه Zip را علامت‌دار کرده و روی دکمه OK کلیک کنید. حال، یک فایل zip به نام wordpress داریم که آماده آپلود روی هاست است!

توجه داشته باشید که برای ادامه کار، هاست و دامنه خریداری‌شده باید قابل استفاده باشد. همچنین پایگاه داده خود را در صفحه Direct Admin ساخته و نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را در اختیار داشته باشید.

پس به هاست خود مراجعه کرده و به بخش legacy File Manager بروید. در هنگام ورود با پوشه‌های متعددی مواجه خواهید شد. اما سایت در پوشه public_html ساخته می‌شود. درون این پوشه، تعدادی فایل بی‌اهمیت وجود دارد. همه آن‌ها را پاک کنید.

نصب وردپرس روی هاست

توجه: فایل‌های اولیه در پوشه public_html محتویات صفحه خوشامدگویی هستند که در صورت واردکردن دامنه خود در نوار جستجو، در صفحه اول نشان داده می‌شود.

حال وقت آپلود وردپرس است. در پایین صفحه، روی دکمه Upload files to current directory کلیک کرده و فایل wordpress زیپ شده را آپلود می‌کنیم. این عملیات ممکن است کمی به طول بیانجامد.

نصب وردپرس روی هاست

پس از آپلود، با پیام زیر مواجه می‌شوید.

حال روی گزینه here کلیک کنید تا به پوشه اصلی public_htmp برگردید. مشاهده می‌کنید که فایل wordpress به تنهایی در این پوشه ذخیره شده است. سپس روی گزینه extract در مقابل فایل wordpree.zip کلیک کرده تا محتویات آن استخراج شوند. بعد فایل wordpress.zip را پاک کنید، چون دیگر به آن نیازی نیست. تیک جلوی فایل زیپ را زده و از پایین روی گزینه delete کلیک می‌کنیم.

نصب وردپرس روی هاست

در این مرحله از نصب وردپرس روی هاست ، اگر نام دامنه را در نوار جستجو نوشته و کلید Enter را فشار دهید، وارد فضای نصب وردپرس می‌شوید.

زبان موردنظر، یعنی فارسی را انتخاب کرده و دکمه ادامه را فشار می‌دهیم.

نصب وردپرس روی هاست

در صفحه بعدی، موارد لازم جهت ادامه نصب به شما یادآوری می‌شوند. آن‌ها را در دسترس خود داشته باشید. روی دکمه بزن بریم کلیک کنید!

اطلاعات موردنیاز، یعنی نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را به طور دقیق وارد کنید. میزبان پایگاه داده را تغییر ندهید. برای افزایش امنیت بهتر است پیشوند جداول را تغییر دهید. پس پشت کاراکتر آندرلاین (_) هر عبارت دلخواه و ترجیحا بامعنی را تایپ کنید. سپس روی گزینه فرستادن کلیک کنید.

نصب وردپرس روی هاست

سپس گزینه راه‌اندازی نصب را فشار دهید. در صفحه بعدی باید اطلاعات ورود سایت را بنویسید. عنوان سایت، نام کاربری و رمز عبور موردنظر را نوشته و سپس ایمیل خود را وارد کنید. مراقب تیک مربوط به نمایش به موتورهای جستجو باشید. اگر می‌خواهید سایت شما نشان داده شود، تیک را نزنید! سپس روی دکمه راه‌اندازی و نصب کلیک کنید تا به صفحه ورود منتقل شوید.

حال کافیست نام کاربری و کلمه عبور تنظیم‌شده در مرحله قبل را وارد کنید تا به بخش پیشخوان هدایت شوید.

نصب وردپرس روی هاست

در این لحظه، آموزش نصب وردپرس روی هاست به اتمام می‌رسد. می‌توانید سایت را بر اساس نیازها و سلیقه خود طراحی کنید.

اگر سؤالی دارید با ما مطرح کنید و از دیگر مطالب آموزشی دیدن فرمایید.

ارسال نظر