آموزش نصب ویندوز 11 | راهنمای کامل ارتقا سیستم به Windows 11

پس از انتظار فراوان، نسخه رسمی جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت، Windows 11 در ساعات آینده عرضه خواهد شد، اما مراحل نصب و راه‌اندازی این ویندوز با نسخه‌های قبلی بسیار متفاوت است. در ادامه توجه شما را به آموزش نصب ویندوز 11 به طور رایگان جلب می نمائیم. در راهنمای نصب windows 11 نحوه آپگرید و ارتقای سیستم فعلی خود از ویندوز 10 به ویندوز 11 را نیز یاد خواهید گرفت.

آموزش نصب ویندوز 11 | راهنمای کامل ارتقا سیستم به Windows 11

آموزش اپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

آموزش نصب ویندوز 11 رایگان

شرکت مایکروسافت که به کاربران اعلام کرده بود ویندوز 10 آخرین نسخه این سیستم‌عامل خواهد بود، در 31 آگوست 2021، با حرکتی غیرقابل‌پیش‌بینی همه را شوکه کرد و ویندوز 11 را به‌صورت رسمی معرفی کرد.

تنها چندین ساعت با زمان انتشار نسخه اصلی جدیدترین ویندوز (5 اکتبر) باقی‌مانده است و به‌زودی می‌توان آن را به صورت فایل ISO دریافت کرد. امکان به‌روزرسانی مستقیم ویندوز 10 به ویندوز 11 از طریق Windows Update نیز فراهم خواهد شد، اما تجربه نشان داده است که اکثر کاربران یک پیاده‌سازی جدید را ترجیح می‌دهند.

یکی از تصمیمات جنجالی مایکروسافت برای عرضه ویندوز 11، قرار دادن Secure Boot و TPM 2.0 در پیش‌نیازات نصب سیستم عامل بود. این دو قابلیت در بیشتر سیستم‌های قدیمی (با قدمت بیش از 3 یا 4 سال) قابل فعال‌سازی نیستند و همین امر موجب انتقادات زیادی از سوی کاربران شد.

خبر خوب این است که این دو پیش‌نیاز برای اجرای ویندوز 11 حیاتی نیستند و تنها در هنگام نصب وجودشان بررسی خواهد شد. ازاین‌رو کاربران موفق شده‌اند روش‌هایی برای دور زدن این دو پیش‌نیاز کشف کنند.

برای اطلاع از اینکه سیستم شما از قابلیت‌های موردنیاز برای نصب ویندوز پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید از نرم‌افزار WhyNotWin11 استفاده کنید.

نرم‌افزار WhyNotWin11 بررسی سازگاری با نرم‌افزار WhyNotWin11

درصورتی‌که ویندوز 11 به‌صورت معمولی در کامپیوتر شما قابل نصب نبود‌، می‌توانید به مطلب آموزش نصب ویندوز 11 در سیستم‌های قدیمی مراجعه کنید و مراحل آن را دنبال کنید.

مراحل نصب ویندوز 11

برای ارتقا کامپیوتر خود به ویندوز 11 ابتدا باید فایل ISO آخرین نسخه آن را از یک منبع معتبر دریافت کنید. پس از دانلود این فایل ISO، نرم‌افزار Rufus را نیز دانلود کنید و یک فلش با حداقل ظرفیت 8 گیگابایت به کامپیوتر متصل کنید.

توجه داشته باشید که فلشی که برای نصب ویندوز استفاده می‌شود، فرمت خواهد شد و تمام اطلاعات آن پاک می‌شود؛ بنابراین پیش از ادامه مراحل از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در ادامه نرم‌افزار Rufus را اجرا کنید و فایل ISO دریافت شده را به آن معرفی کنید.

نرم‌افزار Rufus ایجاد فلش Bootable با نرم‌افزار Rufus

سپس اطمینان حاصل کنید که حافظه فلش موردنظر انتخاب شده باشد و در نهایت روی Start کلیک کنید.

پس اتمام انتقال فایل‌ها به فلش، کامپیوتر خود را ریستارت کنید و سیستم را از حافظه فلش بوت کنید.

در مراحل نصب، با صفحه زیر مواجه خواهید شد. روی Next و سپس Install Now کلیک کنید.

در ادامه باید نسخه ویندوز موردنظر را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم از نصب نسخه‌هایی که در پایان نامشان N دارند پرهیز کنید؛ زیرا این نسخه‌ها نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای پیش‌فرض را ندارند.

در صفحه بعدی نیز تیک موافقت با شرایط استفاده از نرم‌افزار را انتخاب کرده و Next را بزنید.

سپس گزینه دوم (Custom : Install Windows only) را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید پارتیشن ویندوز خود را مشخص کنید.

ویندوز 11 در حال نصب شدن روی سیستم شماست!

راه‌اندازی اولیه ویندوز 11

پس از راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، کشور آمریکا (United States) را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کیبورد US و در صفحه پس از آن، Add layout را بزنید.

برای افزودن صفحه‌کلید فارسی، در لیست ارائه شده Persian (Iran) و سپس Persian یا Persian Standard را به دلخواه خود انتخاب کنید.افزودن کیبورد فارسی در ویندوز 11

در ادامه نامی برای کامپیوتر خود تعیین کنید.

سپس می‌توانید وارد حساب مایکروسافت خود شوید تا اسناد و تنظیمات شما همگام‌سازی شود.

اگر قصد اضافه‌کردن حساب مایکروسافت را ندارید، می‌توانید ابتدا Sign-in options و سپس Offline account را انتخاب کنید. در صفحه بعد گزینه Skip for now را بزنید.

تبریک! ویندوز 11 در کامپیوتر شما نصب شده و آماده استفاده است.

امیدواریم آموزش نصب ویندوز 11 برایتان مفید واقع شود. آیا شما این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت را در کامپیوتر شخصی‌تان نصب خواهید کرد؟ نظرتان در مورد این ارتقا چیست؟ کلیک بی‌صبرانه منتظر شنیدن تجربه‌ها و نظرات شماست.

ارسال نظر