همسان‌سازی صفحات گسترده در اکسل

رسانه کلیک - خوشبختانه مایکروسافت به منظور اعمال همه تغییرات روی همه صفحات گسترده مرتبط به هم در نرم‌افزار اکسل، امکانات زیادی برای کاربران فراهم کرده است. امکان ایجاد ارتباط همسان‌سازی میان صفحات گسترده و همچنین ورک‌بوک‌ها در اکسل وجود دارد.

همسان‌سازی صفحات گسترده در اکسل

همسان‌سازی صفحات گسترده در اکسل با استفاده از قابلیت Paste Link

قابلیت Paste Link در نرم‌افزار اکسل یک روش ساده برای همسان‌سازی صفحات گسترده است. در مثالی که در ادامه مرور می‌کنیم روش همسان‌سازی صفحات گسترده را با استفاده از این قابلیت آموزش می‌دهیم.

ابتدا صفحه گسترده مورد نظر خود را در اکسل باز کنید. سپس از برگه Home گزینه copy را انتخاب کنید.

صفحه گسترده‌ها در اکسل سلولی را که می‌خواهید در همه صفحات گسترده یکسان باشد انتخاب کنید و سپس گزینه Paste و در نهایت گزینه Paste Link را انتخاب کنید.

صفحه گسترده‌ها در اکسل آدرس سلولی که سلول انتخاب شده با آن لینک شده در نوار فرمول نمایش داده می‌شود. آدرس درج شده در نوار فرمول شامل اسم صفحه گسترده و آدرس سلول است.

صفحات گسترده در اکسل همسان‌سازی صفحات گسترده با استفاده از نوار فرمول

یکی دیگر از روش‌های همسان‌سازی استفاده از نوار فرمول بدون استفاده از قابلیت Paste Link است.

همسان‌سازی سلول‌ها در صفحات گسترده مختلف

ابتدا در صفحه گسترده باز شده روی سلولی که می‌خواهید لینک را از روی آن بسازید کلیک کنید و سپس = را تایپ کنید.

صفحه گسترده‌ها در اکسل صفحه‌ای که حاوی سلولی است که سلول انتخاب شده را می‌خواهید به آن لینک کنید باز کنید. مرجع صفحه در نوار فرمول نمایش داده می‌شود.

صفحه گسترده‌ها در اکسل در نهایت روی سلولی که می‌خواهید به سلول مرجع پیوند داده شود را انتخاب کنید. فرمول کامل شده در نوار فرمول نمایش داده می‌شود. کلید Enter را فشار دهید.

صفحه گسترده‌ها در اکسل همسان‌سازی سلول‌ها در ورک‌بوک‌های متفاوت

امکان لینک کردن سلول‌ها در ورک‌بوک‌های مختلف در نرم‌افزار اکسل وجود دارد. برای این کار ابتدا باید هر دو ورک‌بوک را باز کنید.

روی سلولی که می‌خواهید به عنوان سلول مرجع به سلول دیر پیوند داده شود کلیک کنید و = را در آن تایپ کنید. به ورک‌بوک دیگر رفته و صفحه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی سلولی که می‌خواهید سلول مرجع به آن لینک داده شود کلیک کنید. در نوار فرمول نام ورک‌بوک و نام صفحه انتخابی نمایش داده می‌شود.

صفحه گسترده‌ها در اکسل اگر ورک‌بوکی که می‌خواهید بسته باشد، در نوار فرمول مسیر کامل محل ذخیره شده آن ورک‌بوک نمایش داده می‌شود.

صفحات گسترده در اکسل زمانی که ورک‌بوک شامل لینکی به ورک‌بوک دیگر که باز است باشد پیغامی مبنی بر فعال کردن قابلیت به روز رسانی بسته به تنظیمات امنیتی برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه Enable Content را انتخاب کنید و به این ترتیب به تغییرات روی یک سلول در سلول لینک شده بعدی نیز انجام می‌شود.

صفحات گسترده در اکسل همسان‌سازی سلول‌ها با استفاده از Lookup Function

روش‌هایی که در بالا گفته شد برای همسان‌سازی دو سلول خاص کاربرد دارند. گاهی لازم است کل سلول‌ها یا بخش بزرگی از یک صفحه گسترده با صفحه گسترده دیگر همسان‌سازی شود. برای این کار باید از Lookup function استفاده کرد.

در مثال زیر به شما یاد خواهیم داد که چگونه از Lookup function استفاده کنید.

فرض کنید صفحه گسترده ما شامل اطلاعات چند کارمند باشد.

صفحات گسترده در اکسل در صفحه گسترده دیگر داده‌های مربوط به این کارمندان ذخیره و نگهداری می‌شوند. ما به دنبال پیدا کردن سن کارمندان و تحلیل آن هستیم.

برای استفاده از Lookup function باید چهار دسته اطلاعات داشته باشید. اول اینکه دنبال چه چیزی هستید، کجا باید دنبال آن باشید، ستون اعداد و نوع داده‌ای که به دنبال آن هستید.

فرمول مربوط به VLOOKUP به صورت زیر است:

=VLOOKUP(A2,Employees!A:D,4,FALSE)

A2 حاوی شناسه کارمندان است که در صفحه گسترده‌ای که اطلاعات کارمندان در آن وجود دارد نیز همین شناسه‌ها قرار دارند و محدوده آن از A تا D است. ستون 4 هم حاوی سن کارمندان است که باید با فرمول بالا برگردانده شود.

صفحات گسترده در اکسل روشی که برای همسان‌سازی داده‌ها در صفحات گسترده استفاده می‌کنید رابطه مستقیمی با کاری که می‌خواهید انجام دهید دارد. یعنی ساختار داده‌ها چگونه هستند و قرار است از آن‌ها برای چه استفاده کنید.

ارسال نظر