آموزش وصل کردن دسته ایکس باکس به آیپد و آیفون

اگر استفاده از کنسول‌های بازی برایتان خسته‌کننده شده و بازی با موبایل و تبلت توجه شما را به خود جلب کرده است، می‌توانید از طریق اتصال دسته بازی ایکس باکس به گوشی یا تبلت آنها را به یک کنسول قابل حمل تبدیل کنید.

آموزش وصل کردن دسته ایکس باکس به آیپد و آیفون

از آنجایی که کنترلرهای ایکس باکس سری X با عناوین مختلف بازی‌های سیستم‌عامل آی‌او‌اس تعامل بسیار خوبی دارند، در این مطلب ما چگونگی وصل کردن دسته ایکس باکس به آیپد و آیفون را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نحوه وصل کردن دسته ایکس باکس به آیپد و آیفون

با معرفی پلتفرم جدید شرکت اپل با نام "Apple Arcade" اجرای بسیاری از بازی‌های کنسولی روی iOS برای کاربران فراهم شده است. همین امر باعث شده تا استفاده از دسته‌های کنسول در گوشی‌ها به یکی از دغدغه‌های دوستداران حوزه گیم تبدیل شود.

برای انجام این کار شما باید دستگاه خود را با کنترلر ایکس باکس جفت کنید. به همین منظور ابتدا با مراجعه به تنظیمات از روشن بودن بلوتوث آیفون یا آیپد خود مطمئن شوید.

حال زمان آن رسیده تا دسته ایکس باکس را برداشته و دکمه لوگو وسط آن را بزنید تا کنترلر روشن شود. در صورت روشن شدن چراغ لوگو این بدان معناست که دسته آماده به کار است.

وصل کردن دسته ایکس باکس به آیپد

حال برای فعال کردن حالت اتصال به دستگاه‌های جدید شما می‌بایست مطابق تصویر دکمه قسمت بالایی دسته که میان LB قرار گرفته است را فشار داده و نگهدارید تا حالت جفت‌سازی فعال شود.

در این مرحله شما به منظور وصل کردن دسته ایکس باکس به آیپد یا آیفون خود در لیست دستگاه‌ها به دنبال "Xbox Wireless Controller" بگردید و روی آن ضربه بزنید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که با زدن روی نام دسته بازی هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در صورت مواجهه با این مشکل بلوتوث آیفون یا آیپد خود را یکبار روشن و خاموش کرده و نام دسته را لمس کنید.

حال برای شما پنجره‌ای به نمایش درمی‌آید که از صاحب دستگاه اجازه اتصال به دسته ایکس باکس را می‌خواهد که شما باید برای وصل شدن روی "Pair" ضربه بزنید.

به همین راحتی! حال شما می‌توانید تمام بازی‌هایی را که از دسته ایکس باکس پشتیبانی می‌کنند، اجرا و با خیال راحت در آیپد و آیفون خود بازی کنید.

بیشتر بخوانید: کراس پلی چیست؟ | آشنایی با مهم‌ترین قابلیت بازی‌های ویدیویی

ارسال نظر