آموزش ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در گوشی‌های آیفون (قسمت اول)

رسانه کلیک - در این مطلب ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در گوشی‌های آیفون را آموزش می‌دهیم تا بتوانید خیلی سریع و راحت عکس‌های خود را ادیت کنید. 

آموزش ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در گوشی‌های آیفون (قسمت اول)

اگر می‌خواهید تغییرات جزئی و ویرایش‌های ساده‌ای بر روی تصاویری که با آیفون خود گرفته‌اید می توانید به راحتی با برنامه‌ی Photos این تغییرات را اعمال کنید. در این مطلب به چگونگی اعمال این تغییرات می‌پردازیم.

دیگر دوران خرید نرم­ افزارهای گران ویرایش عکس مانند فتوشاپ یا لایت­روم به پایان رسیده است. امروزه اگر بخواهید که ویرایش ساده و سریعی بر روی عکس­ های خود داشته باشید، تنها کافیست که در گوشی­ آیفون خود نرم­ افزار Photos، که همان گالری تصاویر شماست را باز کنید.

این نرم­ افزار، سریع ترین و بهترین راه برای انجام ویرایش­­ های جزئی قبل از به اشتراک گذاری آن با دوستان، خانواده یا در فضای مجازی است. اگر می خواهید که شاهکار هنری کوچک خود را خلق کنید، نرم ­افزار Photos را باز کنید. راهنمایی هایی که در ادامه آمده است را بخوانید تا بتوانید ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در گوشی‌های آیفون را انجام دهید.

نرم افزار Photos را باز کنید وارد قسمت "Camera Roll" یا سایر بخش های گالری خود شوید و عکس مورد نظرتان را پیدا کنید و بر روی آن بزنید. هنگامی که عکس مورد نظرتان در صفحه نمایش ظاهر شد، گزینه "Edit" در قسمت بالا سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

 ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos حال ابزار ویرایش تصویر جلوی چشمانتان است. شما سه گزینه اصلی برای انتخاب دارید:

  • adjusting light and color
  • applying filters
  • cropping and straightening

که در ادامه به آن­‌ها می‌پردازیم.

۱- تنظیم نور ( adjusting light )

بهترین نقطه برای شروع ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos ، تنظیم رنگ، شدت نور و وضوح تصویر است. با انتخاب آخرین دکمه سمت چپ در صفحه ویرایش که همانند دکمه ولوم صدا است شروع می­ کنیم. انجام تغییرات در این قسمت، میزان نور عکس شما را تغییر می دهد. شما می­ توانید تا نور کلی عکس را تغییر دهید و سایه تصویر را کم و زیاد کنید. در این بخش، شما با چند گزینه روبرو می شوید که قرار است با هم به بررسی آن ها بپردازیم.

 ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos

  • Auto: این گزینه که اولین گزینه ظاهر شده جلوی چشم شماست، با استفاده از هوش مصنوعی تنظمیات نور و سایه و شدت روشنایی و غیره را برای شما انجام می دهد.
  • Exposure: این گزینه میزان نور تصویر شما را تغییر می دهد. شما می توانید حجم نور را کم یا زیاد کنید. با به چپ فرستادن لغزنده عکس را تاریک تر و به راست بردن آن تصویر را روشن تر می کند.
  • Brilliance: اگر می خواهید که تصویرتان از لحاظ جزئیات غنی تر باشد باید وارد این قسمت شوید. به راست کشیدن لغزنده، سایه های تصویر روشن و با حرکت لغزنده به سمت چپ، سایه ها تیره می شوند.
  • Highlights: در اینجا می توانید روشنایی قسمت های روشن موجود در تصویر را تنظیم کنید. حرکت لغزنده به سمت چپ، قسمت های روشن تصویر را تیره می کند و برعکس.
  • Shadow: از سایه ها می شود به عنوان تیرگی های تصویر یاد کرد. اگر انگشتتان را به سمت راست ببرید، سایه ها روشن تر می شوند یا با حرکت در جهت برعکس، سایه ها را تیره تر خواهید کرد.

۲- تنظیم رنگ ( adjusting color )

تنظیم رنگ تصویر آن ها را زیباتر می کند و با این کار به معجزه رنگ پی می برید.

  • Contrast: کار کردن با ابزار کنتراست امکان تغییر تون رنگ های روشن و تیره را دارید. با حرکت لغزنده به سمت چپ، کنتراست تصویر کم و حرکت آن به سمت راست، کنتراست زیاد شده و سایه ها تیره تر می شوند.
  • Brightness: نکته جدیدی در این گزینه وجود ندارد. روشنایی تصویر، تصویر را تیره تر یا روشن تر می کند. این گزینه با گزینه Exposure اندکی فرق دارد. روشنایی تصویر کل تصویر را روشن یا تیره می کند ولی نسبت تاریکی به روشنایی آن را دستکاری نمی کند.
  • Black Point: با این گزینه، سیاهی های تصویر را برجسته می کنید. تغییر نقاط سیاه تصویر، به عکستان پویایی بیشتری می بخشد.
  • Saturation: آیا می خواهید جنب و جوش بیشتری به تصویر بدهید؟ یا تصویر را کمی مرده کنید؟ با تغییر اشباع رنگ ها می توانید به خواسته خود برسید. حرکت سمت راست لغزنده، رنگ ها را زنده می کند و رنگ ها خودشان را بهتر نشان می دهند و حرکت چپ لغزنده، رنگ ها را سرد و مرده تر می کند.
  • Vibrance: این گزینه همانند تغییر اشباع رنگ عمل می کند با اندکی اختلاف. این گزینه رنگ هایی که غیر رنگ پوست هستند را تغییر می دهد.
  • Warmth: با استفاده از این ویژگی می توان رنگ های موجود در تصویر را گرم تر یا سردتر کرد. این ابزار راه خوبی برای حل مشکل تعادل نور سفید است که ممکن است در برخی از عکس ها وجود داشته باشد. لغزش به سمت راست رنگ ها را گرم و لغزش سمت چپ آن ها را سرد می کند.
  • Tint: آیا تا کنون خواسته اید که ته رنگ سبز یا سرخابی به تصویر مورد علاقه تان بدهید؟ با حرکت لغزنده به سمت راست، ته رنگ سرخابی و به سمت چپ، ته رنگ سبز را به تصویرتان بدهید.

۳- تغییرات جزئی به تصویر اعمال کنید

اضافه کردن هر تغییر جزئی به عکس، می توانید تاثیر زیادی در بهتر به نظر رسیدن عکس داشته باشد. در این مرحله با احتیاط عمل کنید زیرا که حجم تغییر عکس در هر گوشی آیفون، بسته به اندازه سنسورهای دوربین آن، فرق می کند.

 ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos

  • Sharpness: با بالا بردن این گزینه خطوط و جزئیات عکس خود را واضح‌تر می‌کنید با به عبارتی خطوط مرزی بین رنگ‌ها در عکس تفکیک‌پذیرتر می‌شود. اگر سعی کنید که بیش از اندازه سعی در شارپ کردن تصویر بکنید( حرکت به سمت راست) کیفیت عکس شما به طور قابل توجهی کم می شود.
  • Definition: شفافیت تصویر و جزئیات موجود در آن به کمک این گزینه می توانند بهبود یابند.
  • Noise Reduction: آیا تجربه گرفتن عکس دانه دانه شده بی کیفیت در شب را داشته اید؟ ابزار کاهش نویز یکی از ابزارهای مفید برای بهبود چنین تصاویری است و به شما امکان می دهد تا عکس قابل استفاده ای تولید کنید.
  • Vignette: این وسیله تلاش می کند تا حاشیه های تصویر را روشن یا تیره کند. به کمک این ابزار می توانید تصویری خلق کنید که گویا دوربین بر مرکز عکس تمرکز داشته است.

ادامه امکانات ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos را در بخش بعدی این مطلب مطالعه کنید.

ارسال نظر