آموزش پخش موسیقی در زوم و بهبود کیفیت آن

برای پخش موسیقی در زوم باید از گزینه اشتراک صفحه استفاده کرد، هرچند صفحه واقعا با سایر افراد به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

آموزش پخش موسیقی در زوم و بهبود کیفیت آن

پخش موسیقی در زوم

اپلیکیشن زوم یکی از بهترین برنامه‌های برگزاری تماس‌ها و جلسات تصویری است. این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد حین برگزاری جلسات، آهنگ دلخواه خود را پخش کند.

برای پخش موسیقی در زوم باید از گزینه اشتراک صفحه استفاده کرد، هرچند صفحه واقعا با سایر افراد به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

توجه داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر تنها روی نسخه دسکتاپ قابل‌دسترس است و نسخه‌های موبایل Zoom امکان پخش آهنگ را به کاربر نمی‌دهند.

پخش موسیقی حین برگزاری جلسه در زوم

پخش آهنگ در جلسات مختلف با محوریت تناسب‌اندام، بازی یا موارد مشابه، باعث بهبود تجربه مجازی افراد می‌شود. برای این کار، ابتدا برنامه Zoom را روی دسکتاپ باز کرده و وارد یک جلسه شوید.

پس از ورود به جلسه، در پایین صفحه روی گزینه Share Screen کلیک کنید. خیالتان راحت باشد، صفحه شما به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

پخش موسیقی در زوم

در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی گزینه Advanced کلیک کنید.

در تب Advanced، نمایشگر ماوس را روی Computer Audio قرار داده و ضربه بزنید. بعد در گوشه پایین سمت چپ، دکمه Share را فشار دهید. با این کار، صدای سیستم در جلسه فعلی پخش می‌شود.

پخش موسیقی در زوم

با این کار، تمام صداهای روی دسکتاپ در جلسه زوم به اشتراک گذاشته می‌شوند. یعنی اگر آهنگ یا حتی فیلمی را پخش کنید، صدای آن توسط مخاطبین حاضر در جلسه شنیده خواهد شد.

اگر مایل به توقف پخش موسیقی در زوم هستید، در بالای صفحه جلسه روی گزینه Stop Share کلیک کنید. با این کار، صدای سیستم دیگر برای حاضرین پخش نخواهد شد، اما جلسه زوم هنوز ادامه داشته و برقرار است.

برای بهبود کیفیت موسیقی می‌توانید از گزینه‌های ارائه‌شده در برنامه استفاده کنید. اولین گزینه، استفاده از حالت استریو (Stereo Mode) است.

برای استفاده از این حالت، دوباره وارد تب Advance شده و پس از کلیک روی پیکان کوچک کنار Computer Audio، گزینه Stereo را انتخاب کنید. با این کار، لاین صوتی از مونو به استریو تغییر می‌یابد.

پخش موسیقی در زوم

ترفند دیگر برای بهبود کیفیت موسیقی، کاهش نویز پس‌زمینه است. برای این کار، به منوی پروفایل زوم رفته و وارد قسمت تنظیمات (Settings) شوید. بعد روی گزینه Audio کلیک کنید.

در قسمت Suppress background noise روی گزینه Low ضربه بزنید تا بدین‌وسیله نویز پس‌زمینه به حداقل برسد.

به همین راحتی می‌توان کیفیت پخش موسیقی در زوم را بهبود دارد. توجه داشته باشید که قابلیت اشتراک صدای سیستم از طریق زوم تنها در نسخه دسکتاپ اپلیکیشن امکان‌پذیر است.

ارسال نظر