پرچم‌ گذاری و فلگ کردن کامنت‌ها در قابلیت Google Review

رسانه کلیک - زمانی که شما محصول یا خدماتی را بر روی بستر وب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید، قابلیتی از طرف گوگل فعال می‌شود که با آن Google Review گفته می‌شود. این قابلیت به نوعی نظرسنجی در خصوص خدمات و محصولات ارائه شما است. در صورت وجود کامنت نامناسب در خصوص محصول یا خدمات ارائه شده، می‌توانید از فلگ کردن کامنت‌ها یا پرچم گذاری آن استفاده کنید. 

پرچم‌ گذاری و فلگ کردن کامنت‌ها در قابلیت Google Review

وجود نظرات منفی در Google Review به نوعی باعث آسیب رسیدن به کسب‌وکار شما خواهد شد. خوشبختانه امکان حذف این نظرات برای کاربران وجود دارد. در ای مطلب قصد داریم تا روش پاک کردن و حذف گزارش‌های منفی در Google Review را آموزش دهیم.

هر چند پاک کردن نظرات منفی از نظر اخلاقی صحیح نیست و شما به عنوان صاحب کسب‌وکار باید با مشتریان و خریداران محصول و خدمات خود همواره رو راست باشید، اما گاهی اوقات کامنت‌ها و نظرات منفی واقعی نیستند و شما از کیفیت خدمات خود اطمینان صد در صد دارید. از این رو پاک کردن این کامنت‌ها و نظرات ایرادی ندارد و باید انجام شود.

گزارش دادن در خصوص کامنت‌ها منفی و غیر واقعی در قابلیت Google Review

شما به عنوان صاحب کسب‌وکار امکان پاک کردن کامنت‌ها و نظرات منفی در قابلیت Google Review را ندارید. اما اگر واقعاً نیاز به انجام چنین کاری دارید باید از گوگل بخواهید تا این کار را انجام دهد. برای انجام این کار هم می‌توانید از قابلیت پرچم‌گذاری و یا فلگ کردن کامنت نامناسب و غیر واقعی در Google Maps استفاده کنید و یا اینکه از طریق صفحه My Business در گوگل اقدام به ارسال درخواست برای حذف کامنت کنید.

البته شما باید حتماً حساب کاربری در Google My Business داشته باشید تا بتوانید از دو روش بالا برای حذف کامنت و نظر منفی استفاده کنید.

پرچم گذاری و یا فلگ کردن کامنت مخفی در Google Maps در دسکتاپ

برای مشاهده کامنت‌ها و نظراتی که کاربران روی محصول و خدمات شما قرار داده‌اند باید در صفحه Google Maps وارد حساب کاربری گوگل خود بشوید. بعد از ورود به حساب کاربری خود، از نوار جستجو که در بالای صفحه گوشه سمت چپ قرار دارد محل کسب‌وکار و یا دفتر کار خود را مشخص کنید. برای پیدا کردن موقعیت مکانی کسب‌وکار خود می‌توانید نام حرفه خود را که در هنگام ایجاد حساب کاربری در Google My Business ایجاد کرده‌اید در نوار جستجو تایپ کنید.

در صورتی که نتوانستید موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را پیدا کنید، می‌توانید از فرمت "موقعیت مکانی کسب‌وکار: نام کسب‌وکار" استفاده کنید. مثلاً اگر دفتر کار شما در شهر تهران قرار دارد و نام کسب‌وکار شما هم خدمات کامپیوتری است باید جستجو را به صورت "تهران: خدمات کامپیوتری" انجام دهید.

فلگ کردن کامنت‌ها به محض پیدا کردن موقعیت مکانی دفتر و یا کسب‌وکار خود مراحل زیر را به ترتیب برای گزارش در خصوص کامنت غیر واقعی و نامناسب انجام دهید.

ابتدا روی نام کسب‌وکار خود در Google Maps کلیک کنید. در سمت چپ اپلیکیشن تحت وب Google Maps صفحه را به پایین بکشید تا کامنت‌های کاربران را مشاهده کنید. روی آیکون سه نقطه عمودی که در سمت راست کامنتی که می‌خواهید پاک شود قرار دارد، کلیک کنید. گزینه Flags as inappropriate را انتخاب کنید.

 قابلیت Google Review در صفحه باز شده دلیل خود برای حذف کامنت را مشخص کنید.

پرچم گذاری روی دکمه report کلیک کنید تا گزارش شما ثبت شود و اقدامات لازم انجام شود.

پرچم گذاری یا فلگ کردن کامنت‌ها نامناسب در Google Maps از طریق گوشی تلفن همراه

برای پرچم‌گذاری و فلگ کردن کامنت نامناسب در Google Maps از طریق گوشی تلفن همراه ابتدا باید اپلیکیشن Google Mpas را از طریق فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی روی گوشی خود نصب کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا اپلیکیشن Google Maps را باز کنید. در نوار جستجو نام کسب‌وکار خود را به همان روش‌هایی که در بالا اشاره شد تایپ کنید و موقعیت مکانی خود را پیدا کنید. روی کسب‌وکار خود در نقشه کلیک کنید. از صفحه باز شده برگه Reviews را انتخاب کنید تا کامنت‌های قرار داده شده از سوی کاربران را مشاهده کنید. روی آیکون سه نقطه در کنار کانتی که می‌خواهید پاک کنید، کلیک کنید و سپس گزینه report Review را انتخاب کنید. از صفحه باز شده دلیل خود برای گزارش دادن در خصوص کامنت را مشخص کنید. سپس روی دکمه Report کلیک کنید.

ارسال نظر