پیدا کردن تنظیمات خاص در ویندوز 10

رسانه کلیک - شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به دنبال یکسری تنظیمات خاص در سیستم‌عامل ویندوز 10 باشید اما این تنظیمات را نتوانید پیدا کنید. برای پیدا کردن تنظیمات خاص در سیستم‌عامل ویندوز 10 روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب چند روش کاربردی را توضیح می‌دهیم.

پیدا کردن تنظیمات خاص در ویندوز 10

تفاوت اپلیکیشن‌های Control Panel و Setting در ویندوز 10

قبل از توضیح دادن هر کدام ا ز این روش‌ها ابتدا باید تفاوت دو اپلیکیشن Setting و Control Panel در ویندوز 10 را بدانید. در اولین بار یک نسخه ساده از اپلیکیشن setting در ویندوز 8 توسط مایکروسافت ارائه شد. اما اپلیکیشن Control Panel از زمان پیدایش ویندوز در این سیستم‌عامل وجود داشته است.

در سیستم‌عامل ویندوز دسترسی به برخی از تنظیمات فقط از طریق اپلیکیشن Control Panel امکان‌پذیر است و همین‌طور برخی از تنظیمات فقط از طریق اپلیکیشن Setting امکان‌پذیر است. برای پیدا کردن تنظیمات خاص در ویندوز 10 سریع‌ترین روش جستجو در منوی Start ویندوز است.

پیدا کردن تنظیمات خاص از طریق منوی Start

برای پیدا کردن تنظیمات خاص از طریق منوی Start ابتدا وارد منوی Start شده و سپس یک توضیح یک کلمه‌ای یا دو کلمه‌ای درباره تنظیماتی که به دنبال آن هستید را تایپ کنید. مثلاً اگر به دنبال تنظیمات مربوط به Keyboard هستید می‌توانید عبارت Keyboard را جستجو کنید و یا گزینه display را برای پیدا کردن تنظیمات مربوط به صفحه‌نمایش در این منو تایپ کنید.

پیدا کردن تنظیمات خاص وقتی عبارت موردنظر خود را تایپ کردید نتیجه‌های مربوط به جستجو در یک لیست به شما نمایش داده می‌شود. در این لیست می‌توانید روی گزینه‌ای که با تنظیمات موردنظر شما بیشتر شبیه است کلیک کنید. اگر در فهرست باز شده تنظیمات موردنظر شما وجود نداشت روی گزینه Setting کلیک کنید تا جزییات بیشتری را مشاهده کنید.

پیدا کردن تنظیمات خاص بعد از اینکه روی آیتم موردنظر خود کلیک کردید تنظیمات مربوط به آن بری شما نمایش داده می‌شود. از این پنجره می‌توانید تنظیمات موردنیاز خود را انتخاب کنید.

جستجوی تنظیمات خاص از طریق اپلیکیشن Setting

در سیستم‌عامل ویندوز 10 امکان پیدا کردن تنظیمات خاص به صورت مستقیم در اپلیکیشن Setting وجود دارد. برای این کار ابتدا از منوی Start روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کنید و سپس وارد اپلیکیشن Setting بشوید. همچنین می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Windows+I برای باز کردن پنجره Setting استفاده کنید.

وقتی پنجره Setting باز شد، روی کادر متنی جستجو کلیک کنید و سپس عبارت Find .. Setting را تایپ کنید. در جای خالی کلمه کلیدی مربوط به تنظیمات موردنظر خود را وارد کنید.

روی دکمه Search کلیک کنید . در این حالت فهرستی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید تنظیمات موردنظر خود را پیدا کنید.

اگر به دنبال نتایج بیشتر می‌گردید ر.ی گزینه Show All Results کلیک کنید.

پیدا کردن تنظیمات خاص وقتی تنظیمات موردنظر خود را پیدا کردید روی عبارت مربوط به آن در فهرست باز شده کلیک کنید تا وارد پنجره تنظیمات آن بشوید.

جستجوی تنظیمات موردنظر در اپلیکیشن Control Panel

اگر تنظیمات خاص موردنظر خود را از طریق هیچ کدام از دو روشی که در بالا توضیح داده شد پیدا نکردید باید از اپلیکیشن Control Panel استفاده کنید. برای این کار ابتدا در منوی Start گزینه Control Panel را تایپ کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید.

وقتی پنجره Control Panel باز شد روی جعبه متنی جستجو که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید و عبارت مربوط به تنظیمات را تایپ کنید.

پیدا کردن تنظیمات خاص در این حالت فهرستی از عبارات مرتبط با کلمه مورد جستجو مطابق تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

روی عبارت موردنظر خود کلیک کرده تا پنجره تنظیمات مربوط به آن باز شود. بعد از اعمال تغییرات در پنجره موردنظر روی گزینه Apply یا Ok کلیک کنید. به این ترتیب تنظیمات انجام شده برای شما ذخیره خواهد شد.

ارسال نظر