روش پیدا کردن Control Panel در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - اگر شما از کاربران جدید سیستم‌عامل مک هستید و می‌خواهید برخی از تنظیمات سیستم خود را تغییر دهید و نمی‌دانید راه دسترسی به Control Panel در سیستم‌عامل مک از چه طریق است تا پایان این آموزش با ما همره باشید.

روش پیدا کردن Control Panel در سیستم‌عامل مک

جایگزین Control Panel در سیستم‌عامل مک

در سیستم‌عامل مک اپلیکیشن معادل Control Panel در ویندوز System Preferences نام دارد. در واقع در سیستم‌عامل ویندوز گزینه‌های مربوط به پیکریندی اپلیکیشن‌ها و یا سخت‌افزارها، Setting نام دارد در حالی که در سیستم‌عامل مک این گزینه‌ها‌ System Preferences نامیده می‌شوند. دسترسی به این بخش از طریق اپلیکیشن Preferences در سیستم‌عامل مک امکان‌پذیر است.

در همه نسخه‌های جدید سیستم‌عامل مک اپلیکیشن System Preferences در Dock قرار دارد. داک یا dock یک آیکون طوسی رنگ است که روی آن تصویر چرخ‌دنده نمایش داده می‌شود.

برای باز کردن اپلیکیشن System Preferences باید روی این آیکون کلیک کنید.

Control Panel در سیستم‌عامل مک روش دیگر برای باز کردن System Preferences

اگر آیکون System Preferences روی داک در سیستم‌عامل مک نمایش داده نشده بود و یا بخواهید از روشی سریع‌تر برای باز کردن آن استفاده کنید باید روی لوگوی اپل که در گوشه بالا سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد کلیک کنید و گزینه System Preferences را از منوی باز شده انتخاب کنید.

Control Panel در سیستم‌عامل مک همچنین می‌توانید برای باز کردن System Preferences از نوار جستجوی Spotlight Search یا Launchpad استفاده کنید. در هر دو مورد باید عبارت System Preferences را تایپ کرده و به دنبال آن بگردید. با استفاده از این دو روش به سادگی و با سرعت می‌توانید این اپلیکیشن را باز کنید.

معرفی مختصر System Preferences

بعد از اینکه اپلیکیشن system Preferences را باز کردید یک پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که در آن آیکون‌ها در 4 گروه دسته بندی شده‌اند.

سیستم‌عامل مک بالاترین بخش مربوط به نمایش Apple ID است. اگر شما در سیستم‌عامل مک خود با Apple Id لاگین شده باشید، اپل ای دی شما در این بخش نمایش داده می‌شود.

زیر این بخش آیکون‌های پایه‌ای اپلیکیشن‌های کنترلی مثل داک، تنظیمات مربوط به پس زمینه صفحه نمایش و اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها قرار دارد. این گزینه‌ها بیشتر برای تنظیمات مربوط به نحوه عملکرد سیستم هستند.

در قسمت بعدی آیکون‌های مربوط به اپلیکیشن‌هایی که برای تنظیمات بخش سخت‌افزار دستگاه استفاده می‌شوند، قرار دارند. مثلاً در این قسمت اپلیکیشن‌های مربوط به ورودی و خروجی صدا، ماوس، ترک‌پد، بلوتوث و صفحه نمایش قرار دارد.

در نهایت در بخش پایینی آیکون‌های دیگری که مربوط به اپلیکیشن‌های شخص ثالث هستند مثل Adobe Flash و از این دست قرار دارند. نکته‌ای که باید توجه کنید این است که همه آیکون‌های موجود در این قسمت مربوط به یک اپلیکیشن غیر رسمی macOS هستند و به صورت پیش‌فرض روی سیستم نصب نیستند.

استفاده از System Preferences در سیستم‌عامل مک

استفاده از اپلیکیشن System Preferences در مک بسیار ساده و راحت است. برای کار با آن تنظیماتی که می‌خواهید تغییر دهید را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید. ظاهر پنجره Preferences تغییر می‌کند.

برای حرکت بین بخش‌های مختلف این پنجره باید از دکمه‌هایی که روی آن‌ها آیکون جهت‌دار نمایش داده می‌شود استفاده کنید. برای اینکه بتوانید لیست کامل تنظیمات یا Preferences را مشاهده کنید باید روی دکمه‌ای که آیکون آن به شکل یک صفحه چهارخانه است کلیک کنید.

سیستم Preferences اگر نمی‌دانید که برای دسترسی به یکسری تنظیمات خاص باید از کجا وارد بشوید می‌توانید در نوار جستجو که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد نام تنظیمات خود را تایپ کنید.

Control Panel در سیستم‌عامل مک مثلاً اگر می‌خواهید تنظیمات مربوط به ماوس را تغییر دهید در این نوار ابزار تایپ کنید mouse و یا هر چیز دیگری که می‌خواهید تنظیمات آن را تغییر دهید.

System Preferences در سیستم‌عامل مک با تایپ کردن گزینه‌ها فهرستی از تنظیمات مربوط به آن برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید هرکدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.

ارسال نظر