چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

با به اشتراک گذاشتن استوری در صفحه اینستاگرام می‌توانید در یک بازه زمانی محدود، فالوورها را از احوال خود مطلع کرده و یا باعث دیده شدن یک تصویر، متن یا یک برند خاص شوید. اما چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که قابلیت‌ها و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. یکی از محبوب‌ترین این قابلیت‌ها، به اشتراک‌گذاری متن، تصویر و ویدیو در قالب استوری است؛ بدین ترتیب که فرد می‌تواند فالوورهایش را در یک بازه زمانی 24 ساعته، از اوضاع و احوالش آگاه کند.

البته کاربرد استوری تنها به انتشار محتوای تصویری و به اشتراک‌گذاری لحظات خاطره‌انگیز ختم نمی‌شود. بسیاری افراد از استوری به عنوان بستری برای تبلیغ کردن محصول و برند خاص و یا بیان عقاید شخصی خود استفاده می‌کنند.

حال سوال اینجاست که چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟ در ادامه ساده‌ترین روش ممکن را برای این کار به شما آموزش می‌دهیم.

برای گذاشتن استوری، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و گزینه your Story (واقع در گوشه بالا و سمت چپ صفحه) را بزنید. همچنین می‌توانید مانند شکل زیر، روی علامت «+» ضربه زده و سپس گزینه Story را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی یک تصویر جدید را ثبت کرده و یا یکی از عکس‌های موجود در گالری را به عنوان استوری به اشتراک بگذارید. برای انتخاب عکس از گالری کافی است انگشت خود را از پایین به بالا بکشید. حالا روی تصویر موردنظر خود ضربه بزنید.

حالا چند گزینه در بالای صفحه به نمایش درمی‌آید که کاربرد آن‌ها به شرح زیر است:

  • علامت Aa: برای نوشتن متن روی عکس
  • علامت صورتک خندان: برای اضافه کردن استیکر، لوکیشن، لینک و ... به استوری
  • علامت سه‌ستاره: برای اعمال فیلترهای مختلف روی عکس

شما می‌توانید با انتخاب گزینه Close Friends کاری کنید که استوری شما تنها برای نزدیکان و برخی فالوورهای خاص به نمایش درآید.

حالا علامت «˃» را بزنید تا عکس موردنظر در قالب یک استوری جذاب منتشر شود.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، طول عمر هر استوری تنها 24 ساعت است. با این حال می‌توانید پس از انتشار و باز کردن استوری، گزینه Highlight را بزنید تا استوری موردنظر به قسمت هایلایت انتقال داده شود و برای همیشه در صفحه شما باقی بماند.

چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

در این مطلب یاد گرفتیم چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم. به خاطر داشته باشید که با تغییر فونت استوری اینستاگرام و کارهایی از این قبیل، می‌توانید جذابیت و اثربخشی استوری خود را چندبرابر کنید.

ارسال نظر