چگونه از انتقال ویندوز 10 به حالت تبلت جلوگیری کنیم؟

رسانه کلیک –  در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا در صورت عدم اتصال کیبورد به دستگاه، از انتقال خودکار ویندوز 10 به حالت تبلت (Tablet Mode) جلوگیری کنید.

چگونه از انتقال ویندوز 10 به حالت تبلت جلوگیری کنیم؟

اگر به خاطر داشته باشید ویندوز 10 در صورت عدم اتصال کیبورد به رایانه، از شما می پرسید که آیا تمایل به استفاده از حالت تبلت یا همان Tablet Mode را دارید یا خیر. اما پس از بروزرسانی های جدید در اکتبر 2020، این سوال دیگر از کاربر پرسیده نمی شود و ویندوز 10 به صورت خودکار به حالت تبلت می رود. در ادامه نحوه غیر فعال کردن این ویژگی را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

جلوگیری از انتقال ویندوز 10 به حالت تبلت

به وارد قسمت تنظیمات یا همان Settins ویندوز شوید. این کار را می توانید با رفتن به منوی Start را و کلیک روی آیکون چرخ دنده و یا فشردن کلیدهای windows و i به صورت همزمان انجام دهید.

پس از ورود به Settings، روی گزینه System کلیک کنید.

از منوی ظاهر شده در سمت چپ گزینه Tablet را بزنید.

همانطور که در شکل زیر می بینید، در این مرحله باید روی منوی کشویی When I use this device as a tablet کلیک کنید.

حال روی یکی از دو گزینه Don't switch to tablet mode یا Ask me before switching modes ضربه بزنید. عملکرد هر یک از گزینه های مذکور به شرح زیر است:

  • Don't switch to tablet mode: اگر به هر دلیلی اتصال کیبورد با دستگاه قطع شود، ویندوز همچنان در حالت دسکتاپ باقی مانده و به حالت تبلت نمی رود.
  • Ask me before switching modes: اگر اتصال کیبورد با دستگاه قطع شود، ویندوز 10 پیامی را به نمایش درآورده و از شما می پرسد که آیا تمایل به استفاده از حالت تبلت دارید یا خیر؛ درست مانند آنچه که پیش از بروزرسانی های اکتبر شاهد آن بودیم.

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در پایان باید از قسمت تنظیمات خارج شوید. بدین ترتیب اگر اتصال کیبود با دستگاه قطع شود ویندوز دیگر به صورت خودکار به حالت تبلت نمی رود. بروزرسانی های ویندوز 10 بعضا مفید و کارآمد هستند. با این حال دانستن این موضوع که کاربر همچنان روی تنظیمات دستگاه اختیار عمل دارد بسیار رضایت بخش است.

ارسال نظر