چگونه از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی اندروید جلوگیری کنیم؟

رسانه کلیک - در همه گوشی‌های اندرویدی، بعد از چند دقیقه که صفحه نمایش بدون استفاده روشن بماند، به‌صورت خودکار خاموش می‌شود. در این مطلب روش جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی اندرویدی را آموزش می‌دهیم. 

چگونه از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی اندروید جلوگیری کنیم؟

قابلیت Screen Timeout در گوشی ­ها از روشن ماندن صفحه گوشی شما هنگامی که از دستگاه خود برای مدتی استفاده نمی­‌کنید جلوگیری می‌­کند. اگرچه، زمان­‌هایی هم هستند که شما دوست ندارید این اتفاق بیفتد. در این مطلب به بررسی روند غیرفعال کردن این قابلیت می‌پردازیم.

وقفه صفحه نمایش (Screen Timeout) مشخص می‌­کند که صفحه نمایش شما چه مدت بدون استفاده روشن می­‌ماند. معمولا به طور پیش فرض این زمان بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه است. اگر شما از گوشی خود برای کاری استفاده می­‌کنید که مدت طولانی نیاز به لمس صفحه نمایش ندارید، این قابلیت شما را اذیت خواهد کرد.

در دستگاه­‌های اندروید، شما به راحتی می­‌توانید مدت زمان وقفه صفحه نمایش را تنظیم کنید. از آنجایی که هر سازنده گوشی محیط کاربری مخصوص به خود را طراحی می­‌کند، این فرآیند بسته به نوع گوشی شما ممکن است فرق کند. با این حال این کار بیش از چند مرحله طول نمی‌­کشد.

چگونه مدت زمان وقفه صفحه نمایش را افزایش دهیم؟

در اکثر دستگاه­‌های اندرویدی نمی‌توانید خاموش شدن خودکار صفحه نمایش را غیرفعال کنید؛ بلکه فقط می‌توانید مدت زمان وقفه را افزایش دهید. به عنوان مثال آن را بر روی ۱۰ یا ۳۰ دقیقه تنظیم کنید، اگرچه در بسیاری از موارد این مقدار کافی است.

برای این کار با پایین کشیدن بالای صفحه نمایش، پنل نوتیفیکیشن­‌ها را باز کنید. با لمس آیکون چرخ دنده، وارد منوی تنظیمات شوید. بسته به این که از چه دستگاهی استفاده می­‌کنید، ممکن است نیاز باشد تا بالای صفحه نمایش را دوباره به پایین بکشید تا آیکون تنظیمات نمایان شود.

سپس در منوی تنظیمات گزینه Display را ا نتخاب کنید.

این مرحله ممکن است در بعضی از گوشی‌­ها متفاوت باشد. به عنوان مثال در گوگل پیکسل، لازم است که شما بخش Advanced در منوی Display را انتخاب کنید تا به تنظیمات مورد نظر خود برسید.

خاموش شدن صفحه نمایش

در بقیه گوشی­‌ها لیست Screen Timeout در تنظیمات اصلی بخش Display قابل مشاهده است.

خاموش شدن صفحه نمایش

با توجه به یکی از دو عکس بالا، گزینه Screen timeout را انتخاب کنید تا منوی زیر به شما نمایش داده شود.

خاموش شدن صفحه نمایش گزینه­‌ها بسته به دستگاه می‌­توانند متفاوت باشند. تقریبا تمامی دستگاه‌­های اندروید، گزینه­‌های 15 و 30 ثانیه، 1، 2، 5 و 10 دقیقه را دارند. اگرچه در بعضی از گوشی‌­ها گزینه 30 دقیقه نیز موجود است که شما با انتخاب طولانی‌­ترین زمان می­توانید از خاموش شدن صفحه نمایش خود تا جای ممکن جلوگیری کنید.

تمامی مراحل بالا را برای تنظیم دوباره وقفه صفحه نمایش، می­‌توانید تکرار کنید.

ارسال نظر