چگونه از شر تبلیغات در آخرین ورژن گوگل کروم خلاص شویم؟

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی راهکارها و روش هایی برای خلاص شدن از شر تبلیغات و نوتیفیکیشن های بی مورد در آخرین ورژن گوگل کروم یعنی کروم 80 می پردازیم.

چگونه از شر تبلیغات در آخرین ورژن گوگل کروم خلاص شویم؟

گوگل در تلاش است تا از نسخه رسمی آخرین ورژن گوگل کروم یعنی کروم 80 رونمایی کند. در حالی که بسیاری از ارتقاهای این برنامه هنوز مشخص نیستند، برخی ویژگی های آن که می تواند جست و جو در وب را بسیار ساده تر کند، می تواند دستی فعال شود. یکی از این ویژگی ها آن است که می توانید از شر درخواست های آزاردهنده سایت ها که می خواهند برایتان تونیفیکیشن بفرستند و بسیاری از تبلیغات آن ها به سادگی خلاص شوید. برای آشنایی با روند این کار در ادامه همراه ما باشید.

چگونه از داشتن آخرین ورژن گوگل کروم مطمئن شویم؟

  • سپس روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه Help، سپس About Google Chrome را انتخاب کنید.
  • اگر ورژنی که نمایش داده می شود 79 است، گزینه آپدیت را انتخاب کنید. پس از اتمام دانلود شما گوگل کروم 80 خواهید داشت.

مسیج های بی صدا (بدون نیاز به قطع کردن نوتیفیکیشن ها)

با این روش می توانید بودن آن که نیاز باشد به کلی نوتیفیکیشن ها را قطع کنید، از شر صدای آن ها خلاص شوید تا کمتر مزاحم شما شوند.

با انجام این کار می توانید درخواست بی صدایی دریافت کنید که بدانید نوتیفیکیشنی اکنون بلاک شده است (به همراه دایره کوچکی که اجازه می دهد دوباره نوتیفیکیشن را در صورت نیاز، ببینید). ظاهرا گوگل این ویژگی را برای کسانی که به طور مداوم از دیدن نوتیفیکیشن ها جلوگیری کرده باشند، بیرون خواهد داد. با این حال، اگر ترجیح می دهید زودتر این گزینه را فعال کنید مطابق زیر عمل کنید:

  • ابتدا این عبارت را جست و جو کنید: //flags/quiet-notification-prompts
  • اکنون گزینه ای را خواهید دید که Quieter notification permission prompts نام دارد. آن را فعال کنید و دوباره وارد جست و جو گر خود شوید.
  • روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کرده و مطابق "Settings" > "Advanced" > "Privacy and Security" > "Site Settings" > "Notifications." وارد شوید.
  • در این قسمت در گذشته تنها گزینه روشن و خاموش کردن نوتیفیکیشن ها وجود داشت، اما اکنون گزینه ای تحت عنوان Use quieter messaging (blocks notification prompts from interrupting you) وجود دارد که باید آن را فعال کنید.

غیرفعال کردن تبلیغات

اگرچه گوگل هرگز قصد حذف تبلیغات از مرورگر خود را ندارد، با این حال با انجام برخی اقدامات می توانید تحمل این تبلیغات را ساده تر کنید. ویژگی جدید این مرورگر به نام Heavy Ad Intervention هر تبلیغی را که بیش از حد منابع سیستمی را به خود اختصاص دهد، مسدود می کند. البته که هنوز مشخص نیست منظور گوگل از منابع سیستمی بیش از حد چه بوده است.

برای فعال کردن این گزینه مطابق زیر عمل کنید:

  • در قسمت جست و جو، این عبارت را وارد کنید: chrome://flags/enable-heavy-ad-intervention.
  • گزینه Heavy Ad Intervention را فعال کنید و دوباره وارد مرورگر خود شوید.

این ویژگی ویژگی دشواری برای تست کردن است، زیرا نمی توان گفت دقیقا چه تعدادی از تبلیغ ها بلاک خواهند شد. با این حال حتی اگر تعداد کمی از آزاردهنده ترین تبلیغات شما نیز کاهش داده شوند، می توان این ویژگی را ارتقای بیشتری نیز داد.

ارسال نظر