چگونه از طریق مرورگر سافاری بفهمیم کدام وب‌سایت‌ها فعالیت ما را ردیابی می‌کنند؟

رسانه کلیک - مرورگر سافاری به شما امکان ردیابی اینکه کدام یکی از وب‌سایت‌ها اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنند می‌دهد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به چگونگی انجام این کار بپردازیم.

چگونه از طریق مرورگر سافاری بفهمیم کدام وب‌سایت‌ها فعالیت ما را ردیابی می‌کنند؟

در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه با استفاده از مرورگر سافاری بفهمید کدام وب‌سایت‌ها فعالیت شما در اینترنت را ردیابی می‌کنند.

برای اینکه بدانید در مرورگر سافاری کدام وب‌سایت‌ها در حال ثبت اطلاعات و فعالیت‌های شما در اینترنت هستند ابتدا مرورگر سافاری را روی سیستم‌عامل مک خود باز کنید. روی گزینه Safari در نوار منوی نمایش داده شده کلیک کنید.

مرورگر سافاری از منوی باز شده روی گزینه Privacy Report کلیک کنید.

مرورگر سافاری بعد از این کار مرورگر سافاری پنجره‌ای را به شما نمایش می‌دهد که در آن یکسری جزئیات در خصوص اینکه کدام یک از ردیاب‌ها در اینترنت که در حال ردیابی شما بوده‌اند، توسط این مرورگر بلاک یا مسدود شده‌اند و همچنین اطلاعاتی مثل اینکه چند درصد از وب‌سایت‌هایی که شما آن‌ها را مشاهده کرده‌اید در حال ردیابی فعالیت شما بوده‌اند و از این دست اطلاعات که دانستن آن‌ها بسیار مهم است.

مرورگر سافاری همچنین در این لیست می‌توانید تعداد ردیاب‌هایی که این وب‌سایت‌ها استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید. اگر روی برگه Trackers کلیک کنید می‌توانید نام این ردیاب‌ها، شرکت‌های سازنده آن‌ها و اینکه سافاری چند بار این ردیاب‌ها را شناسایی کرده را مشاهده کنید.

ردیابی شما از طریق این برگه می‌توانید ابزار مربوط به گزارش امنیت سافاری را نیز مشاهده کنید. برای استفاده از این ابزار باید وارد وب‌سایت مورد نظر خود شده و سپس روی آیکون شبیه به حفاظ امنیتی که در سمت چپ نوار آدرس قرار دارد کلیک کنید. در پنجره نمایش داده شده می‌توانید فهرست ردیاب‌های شخص ثالث را که سافاری فعالیت آن‌ها را مسدود کرده است مشاهده کنید.

ردیابی روی فلش کنار گزینه Trackers on This Web Page کلیک کنید تا فهرست ردیاب‌ها را مشاهده کنید.

ردیابی مرورگر سافاری به صورت پیش‌فرض ردیابی رفتار را بررسی می‌کند. برای اینکه بدانید آیا این قابلیت در این مرورگر فعال است یا نه روی دکمه مرورگر سافاری در نوار منوی سیستم‌عامل مک کلیک کنید و سپس گزینه Preferencs را انتخاب کنید.

ردیابی روی برگه Privacy کلیک کنید و سپس گزینه Prevent Cross-Site Tracking را فعال کنید. اگر در حالت پیش‌فرض فعال است نیازی به انجام دادن کار خاصی ندارید.

ردیابی

ارسال نظر