چگونه از قابلیت Editor Chat در گوگل داک استفاده کنیم؟

Type Here To Chat

چگونه از قابلیت Editor Chat در گوگل داک استفاده کنیم؟

زمانی که بیش از یک نفر بر روی یک متن در گوگل داک کار کنند، شما می‌توانید آیکون پروفایل آن‌ها را در بالا سمت راست کنار آیکون ''Share'' ببینید اما برای دسترسی به متن پیام‌ها همانطور که از نام این قابلیت مشخص است، شما باید یکی از ویرایش‌کنندگان این متن باشید و در غیر این‌صورت این پیام‌ها به خوانندگان متن نشان داده نمی‌شود.

گوگل داک

اگر از پنل نویسندگان متن وارد شوید، برای استفاده از این امکان تنها باید بر روی آیکون پروفایل‌ها کلیک کنید. با کلیک بر رو یاین آیکون پنل چت ویرایشگران در سمت راست برنامه باز می‌شود. این پنل، امکان برقراری ارتباط بی‌درنگ را، برای نویسندگان و ویراستاران متن برقرار می‌کند.

برای شروع، متنی در قسمت ''Type Here To Chat'' پنل بنویسید و سپس با زدن Enter آن را ارسال کنید.

پیام شما، بی‌درنگ به وبراستاران و نویسندگان دیگر متن فرستاده می‌شود و در صورتی که پنل چت برای آن‌ها باز نباشد، پیام به شکل اعلانی در کنار آیکون پروفایل‌ها نمایش داده می‌شود.

نام نویسندگان و ویراستاران در متن به شکل نام کامل آنها نمایش داده می‌شود و در صورت خروج یا ورود مجدد شخص به فایل متن (برای مثال، در صورت بستن برنامه) اعلانی در قسمت چت پنل نشان داده می شود.

گوگل داک

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پیام‌ها در این پنل تنها به‌صورت موقت ذخیره می‌شوند و با بستن برنامه پیام‌های داخل پنل هم پاک می‌شوند. پس اگر می‌خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید بهتر است برنامه گوگل داک خود را تا زمان نیاز باز نگه دارید.

هرگاه قصد داشتید پنل چت را ببندید می‌توانید با کلیک بر روی علامت ضربدر ''x'' در سمت راست بالای پنل، این‌کار را انجام دهید. با این‌کار تنها پنل برای شما بسته می‌شود و شما همچنان در برنامه فعال هستید و پیام‌ها تا زمانی که برنامه را نبستید، بی‌درنگ دریافت می‌کنید.

ارسال نظر