چگونه بفهمیم که کدام فایل‌ها و اسناد فضای iCloud را اشغال کرده‌اند

رسانه کلیک - شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مدام هشدار پر بودن فضای iCloud برای شما نمایش داده شود. رفع این مشکل با چند روش ساده اما کاربردی امکان‌پذیر است.

چگونه بفهمیم که کدام فایل‌ها و اسناد فضای iCloud را اشغال کرده‌اند

معمولاً پیدا کردن اینکه کدام یک از اسناد و فایل‌های موجود در iCloud فضای زیادی را اشغال کرده‌اند کار سختی است. در این مطلب قصد داریم روش‌هایی را که با استفاده از آن می‌توانید بفهمید کدام فایل‌ها فضای زیادی را در iCloud اشغال کرده‌اند معرفی کنیم.

نمایش فضای اشغال شده در iCloud

شما می‌توانید از بخش تنظیمات مربوط به اپل‌ آی‌دی خود یک نمای کلی از فضای اشغال شده در iCloud مشاهده کنید. با استفاده از این کار شما می‌توانید ببینید که هر فایل چه میزان فضا در iCloud اشغال کرده‌اند. برای استفاده از این روش مراحلی را که در ادامه توضیح داده می‌شود طی کنید.

فضای iCloud ابتدا اپلیکیشن Setting را روی گوشی و یا آیپد خود باز کنید و روی نام خود کلیک کنید. روی گزینه iCloud کلیک کنید و سپس گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید ببینید که کدام فایل‌ها چه میزان از فضای iCloud را اشغال کرده‌اند.

برای انجام این کار در سیستم‌عامل مک ابتدا روی لوگوی اپل کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه System Preferences کلیک کنید. وارد بخش Apple ID شده و سپس گزینه iCloud را از نوار کنار صفحه انتخاب کنی. در این حالت یک جدول در انتهای صفحه نمایش داده می‌شود. روی گزینه Manage کلیک کنید.

اگر بخواهید از مرورگر خود استفاده کنید باید ابتدا از طریق این آدرس وارد صفحه iCloud شده و سپس در آن صفحه با اپل آیدی خود لاگین کنید. روی گزینه account Setting کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه شما می‌توانید ببینید که کدام فایل‌ها چه میزان از فضای iCloud را اشغال کرده‌اند.

متأسفانه، شما نمی‌توانید به جزئیات زیادی در خصوص فضای اشغال شده در iCloud با استفاده از این روش دسترسی داشته باشید.

مشاهده فضایی که هر فایل به صورت جداگانه در iCloud اشغال کرده است

در گوشی‌های آیفون و آیپد با استفاده از اپلیکیشن File می‌توانید میزان فضایی را که هر ایل در iCloud اشغال کرده است مشاهده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن میزان فضای اشغال شده در iCloud توسط هر فایل یا سند در زیر نام آن‌ها نمایش داده می‌شود.

با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید اسناد خود را بر اساس سایز آن‌ها مرتب‌سازی کنید. البته توجه کنید که در این اپلیکیشن فقط تعداد فایل‌ها و فولدرهای موجود در یک پوشه نمایش داده می‌شود و حجم آن پوشه نمایش داده نمی‌شود به عبارت دیگر با استفاده از این اپلیکیشن شما فقط حجم فایل را می‌توانید مشاهده کنید.

چگونه بفهمیم که کدام فایل‌ها و اسناد فضای iCloud را اشغال کرده‌اند در صورتی که تعداد فایل‌ها و پوشه‌های شما در iCloud زاد باشد، پیدا کردن حجم دقیق هر پوشه بسیار زمان‌بر خواهد بود. به عبارت دیگر شما از این روش تنها در صورتی برای پیدا کردن اندازه فایل‌ها و پوشه‌ها می‌توانید استفاده کنید که تعداد پوشه‌ها کم باشد. بهترین روش برای پیدا کردن حجم فایل‌ها و پوشه‌ها در iCloud استفاده از اپلیکیشن Finder است که در ادامه توضیح داده می‌شود.

استفاده از Finder برای پیدا کردن حجم فایل‌ها و پوشه‌ها در iCloud

برای استفاده از اپلیکیشن finder برای مشاهده حجم فایل‌ها و پوشه‌های موجود در iCloud ابتدا این اپلیکیشن را باز کنید و سپس گزینه iCloud Drive را از نوار کنار صفحه باز کنید. در نوار منوی باز شده روی گزینه View کلیک کنید و از فهرست باز شده روی گزینه as List را انتخاب کنید. به این ترتیب صفحه‌ای باز می‌شود که در آن در یک ستون با عنوان size وجود دارد. اما بنا به دلایلی به صورت پیش‌فرض حجم فایل‌ها و پوشه‌ها در آن نمایش داده نشده است.

اندازه فایل ها برای مشاهده حجم فایل‌ها و پوشه‌ها روی منوی View کلیک کنید، از فهرست باز شده روی گزینه Show View Options کلیک کنید و از پنجره نمایش داده شده می‌توانید یکی از گزینه‌های Always open in list view، Sort by:size و calculate all sizes را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر روی گزینه Use as Default کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

اندازه فایل ها به این ترتیب شما می‌توانید اندازه و حجم فایل‌های موجود در iCloud را مشاهده کنید.

ارسال نظر