چگونه بیت کوین را نقد کنیم؟ | روش‌های تبدیل بیت کوین به ریال

در این روزها بسیاری از افراد در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند و ممکن است درآمدهایی را نیز به‌صورت بیت کوین و سایر رمزارزها دریافت کنند. اما چگونه باید درآمد بیت کوین خود را به پول نقد تبدیل کنیم ؟

چگونه بیت کوین را نقد کنیم؟ | روش‌های تبدیل بیت کوین به ریال

چگونه بیت کوین را نقد کنیم ؟

اخیرا تب ارزهای دیجیتال بسیار داغ است و خیلی از مردم برای کسب درآمد به رمزارزها روی آورده‌اند. برخی از طریق استخراج بیت کوین، اتریوم و یا سایر رمزارزهای وارد این بازی شده‌اند و خیلی‌ها نیز ترید یا خریدوفروش را به‌عنوان منبع درآمد انتخاب کرده‌اند. تعدادی از هم‌وطنانمان حتی وارد بازار NFTها یا توکن‌های غیر قابل معاوضه شده‌اند و در آثار هنری دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نقطه مشترک همه‌ی افراد بالا یک چیز است: همگی برای خرج کردن درآمد و سودهایشان در ایران، نیاز دارند تا بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را به ریال تبدیل کنند یا به‌اصطلاح آن‌ها را نقد کنند.

یکی از روش‌های تقریبا منسوخ شده نقدکردن بیت کوین، فروش آن به یک شخص خریدار است. درگذشته که پذیرش ارزهای دیجیتال تا این حد گسترده نشده بود، افراد چاره‌ای جز فروش بیت کوینشان به یک شخص را نداشتند.

پیداکردن شخص خریدار نیز کار بسیار دشواری بود؛ زیرا آن شخص باید با قیمت درخواستی شما توافق می‌کرد، قدرت خرید حجم فروش شما را می‌داشت و همچنین قابل‌اعتماد می‌بود.

به همین دلیل، با افزایش تقاضا این روش نیز تقریبا از بین رفته است و ما آن را به دلایل خطرات بالقوه و دشواری‌هایش، به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم.

یکی از روش‌هایی که بعدها توسعه یافت، استفاده از صرافی‌ها بود. صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند، صرافی‌های معمولی که در آن شما به خود شرکت صرافی معامله می‌کنید و صرافی‌های دارای بازار مبادلاتی که در آن شما با کاربران دیگر معامله می‌کنید.

بهترین روش نقد کردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فروش آن‌ها در بازارهای مبادلاتی بر مبنای تومان است؛ زیرا معمولا کارمزد مبادله این بازار‌ها نسبت به فروش مستقیم به صرافی بسیار کمتر است و قیمت‌ها نیز بسیار دقیق‌تر و همگام‌تر اند.

از طرفی، مبادله در این بازارها کمی پیچیده بوده و ممکن است سفارشتان به دلیل نوسانات قیمت انجام نشود. اگر به دنبال سریع‌ترین روش نقد کردن بیت کوین هستید و پرداختن کمی کارمزد بیشتر یا دقیق نبودن قیمت در لحظه برایتان مهم نیست، می‌توانید از صرافی‌های معمولی استفاده کنید.

پیش‌تر در مطالبی، بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را معرفی کردیم و کارمزدشان را نیز مقایسه کردیم که می‌تواند در انتخاب صرافی شما را یاری کند.

در مطلب آموزش خرید تتر از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز، برای نمونه مراحل استفاده از صرافی نوبیتکس را شرح دادیم که تا حد زیادی برای نقد کردن و فروش بیت کوین نیز مشابه خواهد بود.

نظر شما در مورد بهترین روش نقد کردن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را حتما با کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر