چگونه جلوی پیام دادن کاربران فیسبوک در اینستاگرام را بگیریم؟

رسانه کلیک - در این مطلب نحوه بلاک کردن پیام های ارسالی از جانب کاربران فیسبوک در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه جلوی پیام دادن کاربران فیسبوک در اینستاگرام را بگیریم؟

همانطور که می دانید فیسبوک چند هفته پیش از ویژگی پیام رسانی میان برنامه ای (Cross-app Messaging) رونمایی کرد. این قابلیت به نوعی اپلیکیشن های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و امکان ارسال پیام از یک برنامه به برنامه دیگر را فراهم می آورد. بدین ترتیب کاربران فیسبوک قادر خواهند بود تا از طریق مسنجر، به دایرکت شخص مورد نظر در اینستاگرام پیام بفرستند.

با این حال عده ای ترجیح می دهند حساب های کاربری خود در برنامه های مختلف را از یکدیگر جدا نگه دارند. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد تا جلوی پیام دادن کاربران فیسبوک در اینستاگرام را بگیرید.

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را روی اندروید یا iOS به اجرا درآورید. حال روی تصویر خود در پایین و سمت راست صفحه ضربه زده و به قسمت پروفایل بروید.

منوی همبرگری (سه خط موازی افقی) واقع در بالا و سمت راست را لمس کرده و از منوی ظاهر شده، گزینه Settings را انتخاب کنید.

حال به ترتیب گزینه های Privacy و Messages را بزنید.

در این قسمت می توانید نحوه پیام دادن کاربران فیسبوک را کنترل کنید. اگر تمایل دارید تا هیچ یک از کاربران فیسبوک و یا افرادی که از طریق مسنجر با شما در تماس بوده اند، به هیچ عنوان قادر به فرستادن پیام در دایرکت اینستاگرام نباشند، باید گزینه دوم را انتخاب کنید.

تنظیمات پیشفرض اپلیکیشن ، امکان ارسال پیام از جانب دوستان و آشنایان فیسبوک را فراهم می آورد. اگر به هر دلیلی مایل به توقف این امر هستید، باید گزینه Don't Recieve Requests را فعال کنید. با انتخاب گزینه Message Request نیز می توانید پیام افراد را به فهرست درخواست اضافه کنید.

جالب است بدانید افرادی که با دوستان شما در فیسبوک ازتباط دارند نیز می توانند به شما در اینستاگرام پیام بفرستند. برای غیر فعال سازی این ویژگی ابتدا به صفحه Message Controls بازگشته و سپس گزینه Friends of Friends on Facebook را بزنید.

با انتخاب گزینه Don't Recieve Requests، این ویژگی غیر فعال می شود.

گزینه Others on Facebook نیز امکان ارسال پیام را از کلیه کاربران فیسبوک سلب می کند.

در پایان باید اضافه کنیم که اگر مدتی است اینستاگرام را بروزرسانی نکرده اید، احتمالا هنوز حالت Merger روی اپلیکیشن اعمال نشده و هیچ کس هنوز قادر نیست از طریق مسنجر به دایرکت شما پیام بفرستد. اما اگر بروزرسانی جدید را دریافت کرده اید، متاسفانه راه بازگشتی نیست و شماامکان استفاده از نسخه قبلی را برای همیشه از دست داده اید.

ارسال نظر