چگونه قابلیت Find My iPhone را در گوشی خود خاموش کنیم؟

رسانه کلیک - علی‌رغم اینکه قابلیت Find My iPhone یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های امنیتی گوشی‌های iPhone به‌حساب می‌آید اما هنگامی که قصد فروش iPhone خود را دارید باید آن را غیرفعال کنید. در این مطلب به چگونگی انجام این‌ کار می‌پردازیم.

چگونه قابلیت Find My iPhone را در گوشی خود خاموش کنیم؟

قابلیت ''Find My iPhone'' که از iOS13 به بعد، به‌صورت ادغام شده با ''Find My Friends'' در یک برنامه با نام ''Find My'' وجود دارد یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های امنیتی تلفن‌های همراه هوشمند iPhone به‌شمار می‌آید که به شما کمک می‌کند در صورت مسروق یا مفقود شدن تلفن همراه‌تان بتوانید آن را ردیابی و پیدا کنید. اگر شما گوشی خود را گم کردید این برنامه با نشان‌دادن محل دقیق گوشی و پخش آژیر از گوشی و غیرفعال کردن گوشی به حفظ امنیت گوشی شما کمک می‌کند.

اما این قابلیت، علی‌رغم اهمیت بالایی که دارد، در مواقعی که شما قصد واگذاری گوشی خود به دیگری را دارید باید غیرفعال شود. ابتدا به این پرسش پاسخ می‌دهیم که چرا باید آن را غیرفعال کرد و در ادامه به چگونگی انجام این فرآیند می‌پردازیم.

چرا هنگام فروش iPhone خود باید ''Find My iPhone'' را غیرفعال کنید؟

اگر شما قصد فروش تلفن همراه خود را دارید یا می‌خواهید آن را واگذار کنید، سه دلیل برای غیر فعال کردن این قابلیت وجود دارد.

۱)‌ شما نمی‌توانید بدون غیرفعال کردن این قابلیت، اطلاعات گوشی همراه خود را پاک کنید و با آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

۲) افراد با دارا بودن Apple ID و رمز حساب شما می‌تواند مکان شما را از طریق iCloud تعقیب کند.

۳) با فعال شدن قفل این برنامه، گوشی شما کاملا قفل و غیرفعال می‌شود و کاربر جدید آن نمی‌تواند دیگر از آن استفاده کند.

برای همین است که شما باید قبل از انتقال تلفن‌همراه خود حتما از غیرفعال شدن این قابلیت اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید به راحتی و از راه دور هم این قابلیت را غیرفعال کنید. تنها کافی‌ است از طریق iCloud دستگاه موردنظر را از لیست دستگاه‌های خود خارج کنید. اکنون به بررسی مراحل انجام این کار می‌پردازیم.

چگونه ''Find My IPhone'' را غیرفعال کنیم؟

برای این‌ کار ابتدا وارد تنظیمات تلفن‌همراه خود شوید.

۱) تنظیمات را باز کنید.

۲)‌ بر روی Apple ID با نام خود بزنید. (اولین گزینه در تنظیمات)

۳) صفحه را تا رسیدن به گزینه‌ی ''Find My'' در صفحه بعد، پایین بکشید.

۴) اکنون در این بخش به دنبال ''Find My iPhone\iPad'' بگردید. و پس از این به راحتی نشانگر را بر روی غیرفعال (OFF) بکشید.

۵) برای تکمیل این فرآیند نیاز به وارد کردن Apple Id خود دارید تا دستگاه شما با تایید هویت‌تان اجازه تکمیل فرآیند را بدهد.

۶)‌ قابلیت ''Find My iPhone'' اکنون برای دستگاه موردنظر غیرفعال است.

اکنون اگر شما قصد فروش تلفن‌همراه خود را دارید می‌توانید آن را به تنظسمات پیش‌فرض کارخانه بازگردانید. برای این کار از مسیر زیر اقدام کنید.

Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings

البته بهتر است قبل از این کار شما از حساب کاربری iCloud خود نیز بر روی دستگاه موردنظر، به‌طور کامل خارج شوید. برای این کار در همان بخش ‌Apple ID بر روی گزینه ''Sign Out'' در آخرین قسمت این بخش کلیک کنید.

چگونه ''Find My iPhone'' را از طریق iCloud غیرفعال کنیم؟

البته شما نمی‌توانید تنها فقط ''Find My'' را از طریق iCloud غیرفعال کنید. قبل از واگذاری تلفن‌همراه خود، شما باید وارد حساب iCloud خود شده و تمام محتوا و تنظیمات تلفن همراه خود را پاک کنید. با این کار تمام اطلاعات تلفن همراه شما پاک شده، Apple ID لینک شده با تلفن همراه از روی آن پاک می‌شود، و قابلیت Find My هم غیرفعال می‌شود.

اگر شما تایید دو مرحله‌ای Apple ID خود را فعال کرده باشید، یک پیام تایید برای دستگاه شما می‌آيد تا از هویت شما هنگام ورود به حساب کاربری iCloud از طریق مرورگر اطمینان حاصل شود. شما همچنین می‌توانید به‌طور مستقیم از طریق مرورگر وارد Find My شوید.

ابتدا باید با همان Apple ID که در تلفن همراه شما تعریف شده است وارد حساب خود شوید و مراحل زیر را دنبال کنید.

۱) پس از ورود به Find MY در iCloud در نوار بالای صفحه بر روی نشان رو به پایین در کنار All Devices لیست تمام دستگاه‌های خود با Apple IDکه وارد کردید را بیاورید و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۲) بر روی Erase iPhone که کنار دستگاه مورد نظر شماست کلیک کنید. و از آنجایی که شما قصد فروش یا واگذاری دستگاه خود را دارید در این قسمت از وارد کردن متن یا شماره تلفن بپرهیزید.

۳) اگر دستگاه شما خاموش باشد، پس از راه‌اندازی مجدد (Boot)‌امکان‌پذیر خواهد شد. و اطلاعات تلفن‌همراه شما از راه دور پاک شده و پس از تکمیل فرآیند شما ایمیل آن را دریافت خواهید کرد.

۴) پس از پاک کردن تلفن همراه خود بر روی لینک سبز رنگ Remove from Account کلیک کنید.

اکنون دستگاه شما پاکسازی و Resetشده است و کاربر جدید ان می‌تواند اطلاعات و Apple ID خود را وارد کند.

یادداشت :‌ اگر شما در وبسایت iCloud قابلیت Find My iPhone را پیدا نمیکنید به این معناست که تنظیمات گوشی شما اجازه دسترسی تنها به قابلیت‌های تحت وب iCloudرا به شما می‌دهد و باید از طریق تنظیمات گوشی خود اقدام به فعال کردن این قابلیت بر روی نسخه تحت وب iCloud کنید.

غیرفعال کردن ''Find My'' بدون استفاده از Apple ID

متاسفانه این کار امکان‌‌پذیر نیست.

این قابلیت نه تنها یک قابلیت برای بازیابی تلفن‌همراه شماست بلکه یک ابزار امنیتی بسیار مهم در صورت مفقود شدن گوشی شما به‌ حساب ‌می‌آید و Apple ID جزء لاینفک این فرآیند خواهد بود. پس عملا این کار Apple ID انجام پذیر نیست اما سیستم پشتیبانی اپل چندین راه برای بازیابی Apple ID در صورت فراموش کردن رمز و نام کاربری، پیش روی شما می‌گذارد.

تا حصول اطمینان از Reset شدن تلفن‌همراه خود آن را واگذار نکنید

اگر هنوز Find My بر روی گوشی شما فعال است و یا اگر هنوز تلفن‌همراه شما Reset نشده است قبل از واگذاری از تکمیل غیرفعال سازی تلفن‌همراه خود اطمینان حاصل کنید. برای تشخیص غیرفعال‌سازی Find My دو راه وجود دارد:

۱) اگر گوشی شما هنوز به Apple ID ‌شما متصل باشد هنگام فرآیند راه‌اندازی مجدد تلفن همراه، ' 'Activation Lock'' یا همان قفل فعال‌سازی نمایش‌داده می‌شود.

۲) اگر شما اطلاعات تلفن‌همراه خود را از گوشی خود پاک نکرده باشید هنگام راه‌اندازی تلفن‌همراه صفحه‌ی ''Passcode'' و یا ''Home Screen'' به نمایش در‌می‌آید. لذا قبل از واگذاری تلفن همراه خود مطمین شوید پس از روشن کردن دستگاهتان صفحه '' Set up your iPhone'' یا راه‌اندازی تلفن همراه‌تان نشان‌داده می‌شود.

ارسال نظر