چگونه چراغ قوه آیفون را با ضربه زدن به پشت دستگاه روشن کنیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از ویژگی Back Tap و تنها با زدن دو یا سه ضربه کوچک به پشت گوشی آیفون ، چراغ قوه آن را روشن یا خاموش کنید.

چگونه چراغ قوه آیفون را با ضربه زدن به پشت دستگاه روشن کنیم؟

شاید جالب باشد بدانید که صاحبان گوشی آیفون 8 یا جدیدتر، می توانند به کمک ویژگی Back Tap و زدن دو یا سه ضربه به پنل پشتی، چراغ قوه خود را روشن یا خاموش کنند. در ادامه نحوه انجام این کار را با یکدیگر مرور می کنیم اما پیش از آن باید بگوییم که این ویژگی تنها روی iOS 14 و بالاتر جواب می دهد.

ویژگی Back Tap و نحوه کار آن

بک تپ یکی از جذاب ترین ویژگی های ارائه شده برای سیستم iOS است که می تواند با استفاده از شتاب سنج داخلی اسمارت فون، ضربه انگشت به پشت دستگاه را تشخیص دهد. البته همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این ویژگی تنها روی آیفون 8 و مدل های جدیدتر کار می کند. به لطف ویژگی مهم و کاربردی Back Tap کاربر قادر خواهد بود تا امور مختلفی را با زدن دو یا سه ضربه به پشت دستگاه انجام دهد. حتی می تواند با ساختن یک میانبر (Shortcut) ساده برخی برنامه ها را نیز به اجرا در آورد.

ساخت میانبر چراغ قوه

مانند بسیاری از برنامه های دیگر، برای روشن یا خاموش کردن چراغ قوه نیز می توان یک میانبر ساخت تا دسترسی به آن آسان تر شود. برای این کار کافی است تا از اپ Shortcut استفاده کنید. ابتدا انگشت خود را تا میانه صفحه به سمت پایین بکشید تا نوار سرچ Spotlight پدیدار شود. حال عبارت Shortcuts را تایپ کرده و سپس روی آیکون آن ضربه بزنید.

پس از باز شدن صفحه، گزینه All Shortcuts را انتخاب کنید.

روی علامت به علاوه (+) واقع در سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید.

حال که به صفحه New Shortcut هدایت شده اید می توانید میانبر مورد نظر خود را اضافه کنید. اما اول باید مانند تصویر زیر، روی سه نقطه افقی ضربه زده و نام میانبر را تغییر دهید.

به قسمت Shortcut Name رفته و پس از تایپ عبارت Flashlight Toggle، گزینه Done را بزنید.

پس از بازگشت به صفحه Shortcut، گزینه Add Action را انتخاب کنید.

هنگامی که پنل Actions ظاهر شد، عبارت Flashlight را در قسمت جستجو تایپ کرده و پس از مشاهده نتایج روی Set Flashlight ضربه بزنید.

اکنون Set Flashlight به فهرست اکشن ها اضافه می شود. تنظیمات پیشفرض به گونه ای است که پس از اجرای میانبر، چراغ قوه فقط روشن می شود و دیگر نمی توان آن را خاموش کرد. برای افزودن دستور خاموشی، باید روی عبارت Turn ضربه بزنید.

از فهرست Operation که روی صفحه نمایان می شود، گزینه Toggle را انتخاب کنید.

به فهرست اکشن برگردید. اکنون به جای عبارت Turn Flashlight On با عبارت Toggle Flashlight مواجه خواهید شد. این به آن معناست که اگر چراغ قوه روشن باشد و میانبر را بزنید، چراغ قوه خاموش می شود. در پایان گزینه Done را انتخاب کنید.

میانبر Toggle Flashlight به صفحه میانبرها اضافه می شود که شما می توانید با به اجرا درآوردن آن چراغ قوه را روشن یا خاموش کنید.

مرحله آخر مرتبط ساختن میانبر با Back Tap است.

روشن کردن چراغ قوه آیفون به کمک ویژگی Back Tap

پس از ساخت میانبر چراغ قوه آیفون باید آن را به نوعی با Back Tap مرتبط کنید. برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Setting گوشی بروید.

به ترتیب روی گزینه های accessibility و Touch ضربه بزنید.

پس از ورود به بخش Touch Setting گزینه Back Tap را انتخاب کنید.

حال باید تعیین کنید که آیا می خواهید چراغ قوه را با زدن دو ضربه (Double Tap) به پشت گوشی خود فعال کنید یا سه ضربه (Triple Tap). گزینه دلخواه خود را لمس کنید.

وارد بخش Shortcuts شده و میانبر Flashlight Toggle که در مراحل قبل ساخته اید را انتخاب کنید. با خارج شدن از قسمت Setting کار تمام می شود.

شما اکنون قادر خواهید تا با زدن دو یا سه ضربه (بسته به آنچه قبلا در قسمت تنظیمات انتخاب کرده اید) به پشت دستگاه، چراغ قوه آیفون را روشن یا خاموش کنید و دیگر مشکلی در تاریکی نداشته باشید.

ارسال نظر