چگونه کاری کنیم تا دستیار صوتی گوگل مطالب را با صدای بلند بخواند؟

رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا با انجام چند مرحله ساده، خواندن مقالات و مطالب گوناگون را به دستیار صوتی گوگل واگذار کنید.

چگونه کاری کنیم تا دستیار صوتی گوگل مطالب را با صدای بلند بخواند؟

آیا تا به حال شده که حوصله یا زمان کافی برای خواندن مطالب مختلف را نداشته باشید؟ خوشبختانه در چنین شرایطی می توان از دستیار صوتی گوگل برای خواندن مقالات کمک گرفت. این ویژگی اخیرا به گوگل اسیستنت اضافه شده و طبق ادعای شرکت بسیار بهتر از نرم افزارهای مشابه عمل می کند. آهنگ و لحن صدای دستیار هنگام خواندن متن بسیار طبیعی است؛ به طوری که مطلب مورد نظر کاملا واضح و رسا به سمع شنونده می رسد.

دستیار مجازی گوگل روی اغلب دستگاه های اندرویدی نصب شده اما برای فعال کردن قابلیت خواندن آن باید چند مرحله ساده را طی کرد. فراموش نکنید که این ویژگی در حال حاضر تنها برای مقالات، پست ها و داستان های کوتاه آنلاین در نظر گرفته شده است.

فعال سازی Voice Match روی دستگاه

برای آنکه از کارکرد گوگل اسیستنت روی دستگاه خود مطمئن شوید، کلید Home را نگه داشته و عبارت OK Google یا Hey Google را تکرار کنید. اگر اتفاق خاصی رخ نداد به این معناست که قابلیت Voice Match غیر فعال بوده و شما باید به صورت دستی آن را فعال کنید.

1. ابتدا به قسمت تنظیمات دستگاه رفته و سپس روی گزینه Google ضربه بزنید.

دستیار صوتی گوگل

2. حال به ترتیب گزینه های Account Services، Search, Assistant & Voice و Voice را انتخاب کنید.

3. روی قابلیت Voice Match ضربه بزنید.

دستیار صوتی گوگل

4. مطمئن شوید که سوییچ Google Assistant روشن باشد. گزینه Hey Google را نیز فعال کنید.

5. در این مرحله از شما خواسته می شود تا برای شناساندن صدای خود به دستیار، چند عبارت کوتاه را تکرار کنید.

دستیار صوتی گوگل

توجه داشته باشید که سرویس دستیار صوتی روی برخی از دستگاه های قدیمی نصب نشده و شما باید اپلیکیشن Google Assistant را به صورت مجزا برای آن ها دانلود کنید.

خواندن مقالات توسط دستیار صوتی گوگل

پیش از شروع این بخش باید یادآوری کنیم که این ویژگی تنها برای گوگل کروم و مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم در نظر گرفته شده و روی سایر مرورگرها قابل استفاده نیست.

1. مطلب مورد نظر را روی مرورگر خود باز کرده و سپس عبارت Hey Google, read it. را تکرار کنید.

2. در صورتی که گزینه Screen Content فعال نباشد، گوگل اسیستنت قادر به اجرای فرمان شما نخواهد بود.

3. حال یک پنجره جدید باز می شود و از شما می خواهد تا اجازه دسترسی Google به محتوای صفحه را صادر کنید. روی OK ضربه بزنید.

4. مجددا به مقاله مورد نظر خود روی مرورگر رفته و مرحله اول را تکرار کنید. این بار دستیار صوتی گوگل فرمان شما را پس از گفتن عباراتی مثل Got it یا OK اجرا می کند. البته این فرایند ممکن است چند ثانیه به طول بیانجامد.

کنترل بیشتر روی فرایند خواندن

گوگل اسیستنت هنگام خواندن مقاله، صفحه را در یک مرورگر اختصاصی باز می کند که در زیر آن یک نوار کنترل پخش وجود دارد. شما می توانید با استفاده از این نوار فرایند خواندن را متوقف کرده، آن را جلو و عقب زده و یا سرعت آن را از 0.5 تا 3 برابر تغییر دهید.

البته از بخش نوتیفیکیشن ها نیز می توان به راحتی و به طور مستقیم به این کنترل ها دسترسی پیدا کرد. شما می توانید مرورگر را ببندید و با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین در صفحه خانه و یا مستقیما از صفحه قفل، فرایند خواندن را متوقف یا پخش کنید.

اگر چندان به زبان انگلیسی واقف نیستید، می توانید از دستیار مجازی اپلیکیشن استفاده کنید. این دستیار مجازی، زبان انگلیسی را به زبان بومی شما تبدیل می کند.

دستیار صوتی گوگل

به منوی سه نقطه ای در گوشه بالای سمت راست مرورگر Read It رفته و روی آن ضربه بزنید. سپس گزینه Translation را انتخاب کنید. در این جا می توانید زبان مورد نظر خود جهت ترجمه را انتخاب کنید که شامل آلمانی، اسپانیایی، رومانیایی و 39 زبان دیگر می شود. این ویژگی، قدرت ترجمه خود را از Google Translate می گیرد و نتایج کافی و قانع کننده را ارایه می دهد.

از همین منوی سه نقطه ای می توانید یک صوت متفاوت جهت خواندن مقالات را انتخاب کنید. گزینه Read About Voice امکان تغییر صدا را برای شما فراهم می آورد.

محدودیت های دستیار صوتی گوگل برای خواندن

همانطور که قبلا گفته شد، برای بهره گیری از ویژگی جدید تنها به مرورگر مبتنی بر کرومیوم احتیاج دارید. البته گزینه Read It برای وب سایت ها و اکثر اپلیکیشن ها قبل دسترس نیست. همچنین این ویژگی در ازای مطالب پولی یا مطالبی که خواندن آن ها مستلزم ورود به وب سایت مربوطه است، کار نمی کند. علیرغم این محدودیت ها، ویژگی جدید دستیار صوتی گوگل بسیار کارآمد و موثر است. جای شک نیست که این ویژگی در آینده به طور قابل توجهی توسط کمپانی گوگل بهبود پیدا می کند.

ارسال نظر