چگونه کیبورد گوشی اندروید خود را تغییر دهیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید کیبورد گوشی اندروید خود را تغییر دهید و آن را شخصی‌سازی کنید. و سپس در ادامه چند ترفند مرتبط را به شما اموزش می‌دهیم.

چگونه کیبورد گوشی اندروید خود را تغییر دهیم؟

گوشی اندروید شما به‌صورت پیش‌فرض با Gboard یا سایر کیبوردها تنظیم شده باشد یا خیر، دانستن روش تغییر کیبورد یکی از واجبات است. در گوشی‌های اندروید گزینه‌های بسیار متنوعی برای انتخاب کیبورد وجود دارد که شما می توانید از بین آنها به راحتی کیبورد مطابق با سلیقه‌ی خود را پیدا کنید. در این مقاله، قصد داریم با هم روش تغییر کیبورد اندروید را بررسی کنیم.

گام اول: کیبورد جدید خود را نصب کنید.

اگر قصد تغییر صفحه‌کلید اندروید خود را داربد، ابتدا باید کیبورد جایگزین خود را بر روی گوشی دانلود نمایید. شما می‌توانید با کمی جست‌وجو در گوگل پلی تعداد زیادی کیبورد رایگان اندروید را برای دانلود پیدا کنید. یکی از بهترین پیشنهادها صفحه‌کلید اندروید SwiftKey است که ما نصب آن را به شما توصیه می‌کنیم. این کیبورد که به پیش‌بینی‌های دقیق کلمات معروف است به شما امکان افزودن حداکثر پنج زبان و استفاده‌ی هم‌زمان از آن‌ها را می‌دهد که این ویژگی برای کاربران دوزبانه، بسیار کاربردی خواهد بود.

اگر شما صاحب گوشی سامسونگ یا دستگاه دیگری هستید که برنامه کیبورد اختصاصی خود را دارد،ما به شما پیشنهاد می‌کنیمGboard را امتحان کنید. برنامه‌ی صفحه‌کلید گوگل دسترسی‌های کاربردی مانند دسترسی به ایموجی، فایل‌های گیف، مترجم گوگل و حتی قابلیت دست‌نویس‌کردن را برای شما فراهم می‌کند. در‌صورتی‌که هیچ‌کدام از گزینه‌ها‌ی پیشنهادی ما، باب طبع شما نبود، می‌توانید برای انتخاب‌های بیشتر سراغ بهترین صفحه‌کلیدهای اندروید متن‌باز بروید.

برای دانلود Swiftkey از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

برای دانلود Gboard از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

گام دوم‌ : فعال‌سازی کیبورد جدید

پس از آن که شما کیبورد جدید خود را نصب و بازکردن کنید، مراحل فعال‌سازی به‌صورت خودکار شروع خواهد شد. برای افزودن صفحه‌کلید جدید در دستگاه اندروید ۱۰ خود، مراحل زیر را دنبال کنید. (ممکن است مراحل در گوشی‌ها و نسخه‌های مختلف اندروید متفاوت باشد.) اگر نمی‌توانید منو مناسب را پیدا کنید، کافی است کیبورد را در تنظیمات گوشی خود جست‌وجو کنید. برای فعال‌کردن صفحه‌کلید جدید خود، ابتدا وارد تنظیمات شوید. سپس، وارد System شوید و گزینه‌ی Language & Input را انتخاب کنید.

در ادامه، کافی‌ است روی صفحه‌کلید مجازی ضربه بزنید و سپس شما می‌توانید شاهد تمام صفحه‌کلیدهای فعال دستگاه خود باشید. باید توجه داشت که با انتخاب گزینه‌ی مدیریت کیبوردها (Manage Keyboards)، تمام صفحه‌کلیدهای نصب‌شده نمایش داده ‌می‌شد.

اسلایدر مربوط به صفحه‌کلید مدنظرتان را بکشید تا فعال‌ شود. درادامه، سیستم‌عامل اندروید هم به شما هشدار می‌دهد برنامه‌ی می‌تواند تمام اطلاعات تایپ‌شده را جمع‌آوری کند. بنابراین واجب است قبل از صدور مجوز برای کیبورد، از امن بودن کیبورد خود اطمینان حاصل کنید.

گام سوم : روش تغییر کیبورد در اندروید

توجه داشته باشید که پس از اتمام فعال‌سازی صفحه‌کلید جدید اندروید، هنوزهم باید تغییرات جدیدی اعمال کنید. خوشبختانه تعویض صفحه‌کلید فعال کار همواری است. ابتدا با ضربه‌زدن روی باکس متن، صفحه‌کلید را باز کنید. این باکس می‌تواند درون بخش مربوط به ارسال و دریافت پیامک باشد. پس از بازشدن صفحه‌کلید، خواهید دید صفحه‌کلید کوچک دیگری هم در سمت راست قسمت پایین ظاهر شده است. با ضربه‌زدن روی آن، وارد پنجره‌ی جدیدی خواهید شد که می‌توانید کیبورد دلخواهتان را از میان کیبوردهای موجود انتخاب کنید. هنگامی‌که به آن ضربه بزنید، صفحه‌کلید شما به‌سرعت تغییر خواهد کرد.

توجه داشته باشید که بسته به مدل تلفن‌همراه شما ممکن است این نماد در سمت راست قسمت پایین ظاهر نشود. احتمالا با ضربه‌زدن روی اعلان مدنظر هم می‌توانید به‌منظور تغییر کیبورد اندروید وارد بخش تنظیمات شوید.

گام چهارم : سفارشی‌سازی کیبورد اندروید

پیش‌تر، با چگونگی فعال‌سازی کیبورد جدید در دستگاهای اندروید آشنا شدید؛ اما امکان تغییر در تنظیمات کیبوردها یا سفارشی‌سازی آن‌ها هم وجود دارد. برای مثال، بیشتر برنامه‌های صفحه‌کلید امکان تغییر طرح، افزودن کلمات دلخواه در تصحیح خودکار، تغییر نمایه و سایر موارد را دارند.

شما می‌توانید این کار را با بازکردن برنامه‌ی کیبورد در فهرست برنامه‌های گوشی خود انجام دهید. در‌صورتی‌که این مرحله انجام نشد، کافی‌ است وارد تنظیمات شوید و از بخش سیستم (System)، گزینه‌ی Language & Input را انتخاب کنید تا بتوانید درنهایت روی کیبورد مجازی (Virtual Keyboard) ضربه بزنید و وارد تنظیمات شوید.

استفاده از کیبورد اندروید مناسب، می‌تواند تایپ‌کردن در گوشی را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل کند. شما می‌توانید کیبوردهای جدید را به‌دلخواه خود شخصی‌سازی کنید و اگر هیچ‌کدام از صفحه‌کلیدهای جدید را نپسندیدید، امکان تغییر صفحه‌کلید جدید اندروید به صفحه‌کلید پیش‌فرض هم یکی از گزینه‌های پیش روی شماست.

ارسال نظر