چگونگی اشتراک گذاری فایل‌های تلفن‌همراه اندروید و ویندوز10

رسانه کلیک - اگر شما نیز صاحب گوشی هوشمند اندروید هستید ممکن است در طول روز نیاز به اشتراک ‌گذاری فایل یا اطلاعات تلفن اندروید خود بر روی دستگاه ویندوز خود داشته باشید. . 

چگونگی اشتراک گذاری فایل‌های تلفن‌همراه اندروید و ویندوز10

چگونه به فایل‌های گوشی اندروید خود از طریق ویندوز ۱۰ دسترسی پیدا کنیم؟

راه‌های زیادی برای انجام این‌کار وجود دارد. استفاده از بلوتوث یکی از این راه‌ها است راه دیگر اتصال گوشی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ به وسیله‌ی کابل اتصال است. تمام این راه‌ها راه های کاربردی هستند. اما در این مطلب قصد داریم تا به نحوه‌ی اتصال دو دستگاه و اشتراک ‌گذاری فایل از طریق WiFiبپردازیم.

برای این‌کار برنامه‌های جانبی زیادی نیز وجود دارد اما همانطور که پیش‌تر تاکید کردیم در این مطلب قصد داریم تا راهی آسان برای اشتراک فایل‌ها از طریق WiFi و بدون نیاز به نصب برنامه‌ها‌ی جانبی را آموزش دهیم.

حتی با این محدودیت‌ها، رقابت بسیار تنگاتنگ است. هرچند که ما با اپلیکیشن Sweech قرار است به این هدف برسیم. نصب این اپلیکیشن بسیار سریع است و شما میتوانید فایل‌های خود را طی یک یا دو دقیقه پس از دانلود آن، انتقال دهید

پس از دانلود Sweech تنها کافی است علامت مثلث‌مانند بزرگی را که در وسط صفحه قرار دارد را لمس کنید و به برنامه اجازه‌ي دسترسی به فایل‌های گوشی خود را بدهید. سپس برنامه به شما یک IP و پورت اختصاصی می‌دهد.

IP و پورت را به صورت دستی در بخش مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید. بر روی دکمه اینتر بزنید. و اکنون شما شاهد فایل‌های گوشی خود بر روی کامپیوتر شخصی خود هستید.

اکنون تمام‌ فایل‌های گوشی شما مانند یک فولدر بر روی کامپیوتر شما قابل دسترسی است. و به راحتی پس از انجام کار می‌توانید با زدن دکمه‌ی توقف در برنامه‌ی Sweech اشتراک گذاری فایل‌ها را متوقف کنید.

یکی از مزیت‌های استفاده از Sweech این است که در هر بار استفاده از آن پورت و آدرس IP یکسانی به شما می‌دهد و شما می توانید بعد از اولین اتصال صفحه‌ی مرورگر خود را نشان کنید و دیگر نیازی به وارد کردن مجدد IP و پورت نیست.

می توانید از فیلترهای سمت چپ برنامه برای دسته بندی محتوای گوشی همراه خود استفاده کنید و آن‌ها را مرتب کنید. حتی می توانید با فشردن دکمه‌ی آبی رنگ کلیپ‌بورد متنی را که در گوشی خود تایپ کرده‌اید وارد کلیپ‌بورد کامپیتر خود کنید.

چگونه به فایل‌های ویندوز ۱۰ بر روی گوشی اندروید دسترسی داشته باشیم؟

انجام این‌کار کسی سخت‌تر از مورد بالاست . شما ابتدا باید فایل‌های روی کامپیوتر خود را برای دستگاه‌های خارجی قابل دسترس کنید.

قابل دسترس کردن فایل‌های کامپیوتر

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای این‌کار این است که شما باید فایل‌های مورد نظر خود را فولدر قابل دسترس کامپیوتر خود یعنی فولدر C کپی و پیست کنید. فولدر Cتنها فولدر قابل دسترس برای دیگر کاربران شبکه‌ی متصل به کامپیوتر شماست.

اگر می‌خواهید بدون نیاز به کپی پیست، فایل خود را قابل دسترسی کنید باید تنظیمات فایل را تغییر دهید برای این‌کار بر روس فایل یا فولدر مورد نظر خود راست کلیک کنید و از منوی راست کلیک وارد Propertise شوید.

در Propertise، وارد صفحه‌ی Sharing شوید. و بر روی گزینه‌ی Share کلیک کنید.

در منویی که پس از این به شما نمایش داده می‌شود، گزینه‌ی Everyone را انتخاب کنید و سپس Add را بزنید. اکنون می‌توانید با زدن بر روی Share فایل خود را قابل اشتراک ‌گذاری کنید.

به صورت پیش‌فرض شما باید هربار کاربران متصل به شبکه خود را تایید کنید. اما اگر به آن‌ها اعتماد دارید می‌توانید با رفتن به تنظیمات پیشرفته‌ی کامپیوتر خود به آنها اجازه‌ی دسترسی را برای تمام اتصال‌ها بدهید. برای این‌کار عبارت ''advanced sharing'' را در منوی استارت سرچ کنید و بر روی نتیجه‌ی ظاهر شده کلیک کنید.

در بخش All Networks به دنبال گزینه‌ی Turn off password-protected sharing بگردید و بر روی ان کلیک کنید.اکنون تغیرات اعمال شده را ذخیره کنید.

اکنون فایل‌های شما از بیرون توسط کاربرانی که تایید کنید قابل دسترسی است. می توانید این امکان را هر زمان که خواستید خاموش کنید.

اشتراک ‌گذاری فایل‌ها در گوشی های اندروید

برای اشتراک ‌گذاریفایل‌ها بر روی گوشی همراه شما نیاز به یک برنامه مرورگر فایل با قابلیت اتصال LAN بر روی گوشی خود هستید. در این جا ما از برنامه‌ی FE File Explorer استفاده کردیم که می‌توانید ان را از گوگل پلی دانلود کنید.

هنگامی که شما برنامه را بر روی گوشی خود باز کردید، بر روی علامت + در پایین سمت راست تصویر بزنید. سپس در بین گزینه‌های پیشنهادی سیستم‌عامل بر روی ویندوز کلیک کنید.

در گام بعدی شما می‌توایند با وارد کردن جزئیات شبکه‌ی نتورک کامپیوتر خود به کامپیوتر خود متصل شوید. اگر گوشی شما و کامپیوتر هر دو به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل هستند دیگر نیازی به این‌کار نیست و تنها باید کامپیوتر خود را در بخش دستگاه‌های نزدیک پیدا کنید.

در این‌جا برنامه از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید به عنوان کاربر اصلی به کامپیوتر وصل شوید و یا کاربر مهمان. اگر مطایق متن بالا گزینه‌ی Turn off password-protected sharing را فعال کرده‌اید به عنوان کاربر اصلی وارد شوید و اگر نه به عنوان کاربر مهمان.

اکنون شما می توانید به فایل‌های عمومی کامپیوتر خود در گوشی دسترسی داشته باشید. برای دانلود آن ها بر روی گوشی می‌توانید بر روی گزینه‌ی سه‌نقطه‌ی کنار هر فایل بزنید تا گزینه‌هایی که می توانید بر روی آن اعمال کنید را مشاهده کنید و یا بر روی فایل‌ها نگه دارید تا آن ها را به صورت گروهی انتخاب کنید و بعد تغییرات خود را اعمال کنید.

ارسال نظر