کارهایی که قبل از استفاده از کامپیوتر جدید باید انجام دهید (قسمت دوم)

رسانه کلیک - وقتی کامپیوتر یا لپ‌تاپ جدیدی خریداری می‌کنیم اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که آن را روشن می‌کنیم و به سرعت از آن استفاده می‌کنیم. اما در این مطلب می‌خواهیم چند کاری را که قبل از استفاده از کامپیوتر جدید باید انجام دهید معرفی می‌کنیم.

کارهایی که قبل از استفاده از کامپیوتر جدید باید انجام دهید (قسمت دوم)

در مطلب قبلی چند مورد از کارهایی را که قبل از استفاده از کامپیوتر جدید که تازه خریداری کرده‌ایم و یا ارتقا داده‌ایم باید انجام دهیم، توضیح دادیم. در این مطلب 3 مورد دیگر را بررسی می‌کنیم.

ایجاد حساب کاربری استاندارد همراه با رمز عبور

وقتی که برای اولین بار تنظیمات مربوط به ویندوز 10 را انجام می‌دهید برنامه مربوط به پیکربندی یک پروفایل کاربری ایجاد می‌کند که به عنوان مدیر سیستم شناخته می‌شود. در صورتی که حساب کاربری ایجاد شده از نوع مدیر سیستم باشد شما می‌توانید هر نوع تنظیمات و تغییراتی را روی دستگاه خود ایجاد کنید. همچنین شما می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف، سخت‌افزارهای مختلف و بسیاری دیگر از کارهای این‌چنینی را با استفاده از حساب کاربری خود روی سیستم‌عامل ویندوز انجام دهید.

چه شما به عنوان کاربر غیرحرفه‌ای و چه به عنوان کاربر حرفه‌ای بخواهید با ویندوز خود کار کنید باید حتماً یک حساب کاربری مخصوص به خود روی سیستم ایجاد کنید. برای حفظ امنیت این حساب کاربری حتماً باید برای آن یک پسورد در نظر بگیرید.

همان‌طور که گفته شد حساب کاربری مدیر سیستم می‌تواند حساب‌های کاربری دیگر را با سطح دسترسی‌های مختلف ایجاد نماید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید. روی گزینه accounts کلیک کند و سپس گزینه Family & other users را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Add someone else to this PC را انتخاب کنید.

استفاده از کامپیوتر در صفحه باز شده روی گزینه Add a User Without a Microsft Account را انتخاب کنید. نام کاربری و رمز عبور مناسب را انتخاب کنید. برای تائید نام کاربری و رمز عبور باید به سه سؤال پاسخ دهید. می‌توانید برای نوع کاربر گزینه standard User را انتخاب کنید.

استفاده از کامپیوتر ایجاد System Restore

یکی از قابلیت‌هایی که در ویندوز 10 به کاربران ارائه شده است قابلیت System Restore است. این قابلیت به خصوص زمانی کاربرد دارد که شما درایوری را آپدیت کرده‌اید و یا ایرادی در سیستم پیش آمده باشد، کاربرد دارد. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید. روی گزینه System کلیک کنید . سپس گزینه About را انتخاب کنید. روی گزینه System Protection کلیک کنید و در پنجره باز شده حتماً مطمئن شوید که restor Point روی درایو C:\ تنظیم شده باشد.

ویندوز 10 انجام تنظیمات مربوط به امنیت سیستم‌عامل ویندوز

در هنگام استفاده از کامپیوتر جدید بسیاری از کاربران سیستم‌عامل ویندوز هیچ وقت تنظیمات مربوط به امنیت سیستم‌عامل را ویندوز را انجام نمی‌دهند. در واقع کاربران سیستم‌عامل ویندوز به تنظیمات امنیتی آن توجهی نشان نمی‌دهند اما مسئله مهم این است که شما به عنوان کاربر این سیستم‌عامل برای حفظ امنیت سیستم خود حتماً باید قبل از استفاده از کامپیوتر برای اولین بار این تنظیمات را انجام دهید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن Windows Security را باز کنید. روی گزینه Update & Security کلیک کنید و سپس گزینه Windows Security را انتخاب کنید.

ویندوز 10 در قسمت Virus and threat protection setting گزینه Manage setting را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات پایه و ابتدایی مربوط به امنیت ویندوز را انجام بدهید. برای مثال می‌توانید از گزینه‌های Cloud-Delivered Protection یا قابلیت‌های دیگر استفاده کنید.

ویندوز 10 اگر گزینه Manage ransomware protection را فعال کنید سیستم‌عامل اجازه نصب اپلیکیشن‌های مشکوک را به شما نمی‌دهد. همچنین شما می‌توانید گزینه Controlled Folder Access را روشن کنید و همچنین روی گزینه Protected Folders به منظور محدود کردن اپلیکیشن‌هایی که نصب آن‌ها روی سیستم‌عامل مجاز است استفاده کنید.

ارسال نظر