۱۱ ترفند جالب در اپل واچ (قسمت دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب ۱۱ ترفند جالب در اپل واچ که به احتمال زیاد از برخی از آن‌ها خبر ندارید را بررسی می‌کنیم. 

۱۱ ترفند جالب در اپل واچ (قسمت دوم)

اگر شما اپل‌واچ خود را تازه خریداری کرده باشید و یا اگر آن را ماه‌ها بر روی مچ خود بسته باشید باید بدانید که این ساعت هوشمند می تواند کارهای جالبی انجام دهد که ممکن است شما اصلا از آن‌ها خبر نداشته باشید. در قسمت قبل به بررسی ۶ ترفند جالب در اپل واچ پرداختیم. در این مطلب قصد داریم تا به ادامه‌ این ترفندها یپردازیم.

۷- خارج کردن آب از اپل واچ

به احتمال خیلی زیاد، دارندگان اپل‌واچ‌های سری ۲ به بعد از وجود این قابلیت در ساعت‌های هوشمند خود بی‌خبرند. پس از شنا یا حمام شما می توانید تمام آب‌های وارد شده با اپل‌واچ خود را از آن خارج کنید. برای این‌کار از طریق control Center وارد صفحه‌ی اصلی شوید و در آنجا به دنبال آیکون قطره‌ی آب باشید و سپس روی آن کلیک کنید. اکنون Digital Crown لپ‌تاپ خود را بچرخانید و قطرات آب وارد شده به ساعت‌هوشمند خود را خارج کنید. علی‌رغم اینکه این ساعت‌ها نسبت به آب مقاوم هستن (water-resistant) اما کاملا ضد آب (waterPROOF) نیستند. پس این قابلیت خیلی به شما کمک می‌کند تا عمر دستگاه خود را تضمین کنید.

۸- حالت سینما

می‌توان گفت که بهترین ترفند جالب در اپل واچ ، همین قابلیت سینما است. این قابلیت همانطور که از نامش پیداست مخصوص سالن‌های سینما‌ست اما مطمئنا در موقعیت‌های دیگر نیز کاربرد دارد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا اگر در سالن سینما هستید صفحه‌ی اپل واچ تنها با ضربه‌ی آرام انگشت بر روی صفحه، روشن شود و دیگر با هر حرکت دست صفحه اپل‌واچ روشن نمی‌شود. برای فعال کردن حالت سینما صفحه‌ی اپل‌واچ را با سمت بالا بکشید و در منو نماد دراما\کمدی را انتخاب کنید. به محض فعال کردن آن صفحه‌ی اپل‌واچ شما دیگر خودبه‌خود روشن نمی‌شود و اپل‌واچ به حالت سایلنت در‌می‌آيد.

ترفند جالب در اپل واچ

۹- چرخش ساعت برای چپ‌دست‌ها

اپل واچ به‌ گونه‌ای ساخته شده که بهترین تنظیم برای افرادی باشد که ساعت را بر روی مچ دست چپ خود می‌بندند. اما برای چپ دست‌ها Digital Crown جای مناسبی قرار نمی‌گیرد. اما اگر شما چپ دست هستید جای هیچ نگرانی نیست، اپل فکر همه چیز را کرده است.

برای تنظیم کردن این ترفند جالب در اپل واچ ، وارد برنامه‌ی اپل‌واچ بر روی تلفن همراه خود شوید و از طریق General→Watch Orientation

جهت مچ دست و Digital crownرا به دلخواه خود انتخاب کنید.

۱۰- پیدا کردن آیفون

برای همه ما پیش آمده است که جای تلفن‌همراه خود را فراموش کرده باشیم و به دنبال آن بگردیم. اگر گوشی همراه شما آیفون است می توانید با اپل واچ خود آن را پیدا کنید. کافی است وارد منوی اپل واچ شوید و بر روی آیکون زنگ‌مانند آن کلیک کنید. و تا زمانی که آیفون خود را پیدا کنید، آیفون شما زنگ می‌خورد.

ترفند جالب در اپل واچ

۱۱- تغییر مدل صفحه‌ Home

آیا می‌دانستید که اپل واچ ۲ مدل شیوه‌ی نمایش برای برنامه‌های نصب شده دارد؟ اگرچه شیوه‌ی نمایش شبکه‌ای (Grid) برنامه‌ها همه‌ی توجه‌ها را به خود جلب کرده است و به صورت پیش‌فرض نیز بر روی اپل‌واچ‌ها فعال است اما قابلیت نمایش برنامه‌ها به‌صورت فهرست‌وار (List view) هم وجود دارد.

ترفند جالب در اپل واچ

برای فعال کردن نمایش فهرست‌وار برنامه‌ها، وارد برنامه‌ی اپل واچ بر روی تلفن همراه خود شوید. بر روی گزینه‌ی App Layout کلیک کنید و شیوه‌ی نمایش فهرست‌وار را فعال کنید.

ارسال نظر