۲ روش کاربردی برای کم کردن حجم ویدیوها و تصاویر در سیستم‌عامل iOS

رسانه کلیک - یکی از مشکلات گوشی‌های آیفون، حجم بالای ویدیوها و تصاویر آن است. در این مطلب دو روش کاربردی برای کم کردن حجم ویدیوها و تصاویر در سیستم عامل iOS آموزش می‌دهیم.

۲ روش کاربردی برای کم کردن حجم ویدیوها و تصاویر در سیستم‌عامل iOS

به عقیده بسیاری از کارشناسان و کاربران گوشی‌های هوشمند، کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی‌های آیفون منحصر به فرد است. اما یکی از معایب اصلی تصاویر ویدیوهای ثبت شده با گوشی‌های آیفون حجم بالای آن‌ها است. کاهش حجم ویدیوها و تصاویر در آیوفن با چند روش امکان پذیر است.

در واقع از آنجایی که کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی‌های آیفون بسیار بالا است، حجم این تصاویر نیز به نسبت بالاتر است. همچنین حجم ویدیوهای ضبط شده با گوشی‌های آیفون نیز بالا است. بالا بودن حجم تصاویر و ویدیوها در گوشی‌های آیفون نه تنها باعث شده است حجم زیادی از فضای حافظه مصرف شود؛ بلکه به اشتراک‌گذاری آن‌ها نیز زمان‌بر و در برخی از موارد غیرممکن است.

در این مطلب قصد داریم تا دو روش کاربردی برای کم کردن حجم تصاویر و ویدیوهای ثبت شده در گوشی‌های آیفون را توضیح دهیم. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که قرار نیست در این دو روش از اپلیکیشن خاصی برای کاهش حجم ویدیوها و تصاویر استفاده شود.

۱- استفاده از تنظیمات دوربین گوشی برای کاهش حجم ویدیو و عکس

در بسیاری از موارد، یکی از بهترین کارها برای کاهش حجم ویدیو و تصویر، تغییر تنظیمات دوربین گوشی برای ثبت عکس و ویدیو است. در واقع با کمی تغییر در تنظیمات دوربین می‌توانید علاوه بر حفظ کیفیت تصاویر و ویدیوها، حجم آن‌ها را نیز کاهش دهید. البته ایرادی که این روش دارد این است که دسترسی به تنظیمات دوربین در گوشی‌های آیفون کمی سخت است و به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از ین روش برای کاهش حجم فایل‌های عکس و ویدیو خود استفاده نکنند.

برای اعمال تغییرات در تنظیمات دوربین گوشی‌های آیفون ابتدا اپلیکیشن تنظیمات یا همان Setting را باز کنید و روی گزینه Camera کلیک کنید.

کم کردن حجم ویدیوها در سیستم‌عامل iOS در قسمت مربوط به تنظیمات دوربین گوشی، گزینه record Video را انتخاب کنید و سپس کیفیت ویدیویی را که می‌خواهید انتخاب کنید. بسته به مدل گوشی آیفون شما، حجم‌های مختلفی برای انتخاب کردن به شما نمایش داده می‌شود. برای تغییر در تنظیمات حالت اسلوموشن، گزینه Record Slo-mo را انتخاب کنید.

کم کردن حجم ویدیوها در سیستم‌عامل iOS ۲- استفاده از ترفندهای تلگرام برای کاهش حجم ویدیو و عکس

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای کاهش حجم عکس یا ویدیو در گوشی آیفون استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام است. در واقع تلگرام ب کاربران خود امکان تغییر حجم عکس و ویدیو را می‌دهد. از این تنظیمات می‌توانید برای زمانی که می‌خواهید عکس یا ویدیویی را برای مخاطبان خود از طریق تلگرام ارسال کنید، استفاده کنید.

کم کردن حجم ویدیوها در سیستم‌عامل iOS برای استفاده از این قابلیت‌ها، ابتدا ویدیو یا عکس خود را انتخاب کنید، روی آیکون مربوط به کیفیت ویدیو کلیک کنید و سپس هرکدام از کیفیت‌هایی را که می‌خواهید انتخاب کنید. این تنظیمات روی تلگرام ذخیره خواهند شد و برای دفعه بعدی که خواستید ویدیویی برای فردی بفرستید این تنظیمات روی آن فایل نیز اجرا می‌شود.

همچنین در اپلیکیشن Messages در آیفون تنظیماتی برای کاهش حجم ویدیو وجود دارد که به صورت خودکار روی این فایل‌ها اعمال می‌شود.

ارسال نظر