حل مشکل اتصال اینترنت به کمک چراغ های مودم

چراغ های موجود روی روتر یا مودم های کابلی اینترنت، بی هدف روی آن ها قرار داده نشده اند. هر کدام از این چراغ ها اطلاعاتی را در مورد وضعیت اتصال شما به اینترنت نشان می دهند. در اینجا قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه با استفاده از این چراغ ها مشکل موجود در اتصال اینترنت خود را یافته و آن را حل کنید.

حل مشکل اتصال اینترنت به کمک چراغ های مودم

کلیک - شما ممکن است تا به حال متوجه شده باشید که مودم یا روتر شما دارای تعداد زیادی چراغ های چشمک زن است. در واقع می توان گفت شما حتما این موضوع را مشاهده کرده اید، چون که این چراغ ها واقعا نظر هر فردی را جلب می کنند و کاملا آشکار هستند. اما چیزی که برای ما واضح و آشکار نیست، هدف به کارگیری آن هاست. جالب است بدانید، در زمان هایی که اتصال اینترنت شما دچار مشکل می شود، به کمک همین چراغ ها می توانید مشکل را پیدا کرده و حل کنید.

چراغ روتر

اکثر روتر ها دارای یک چراغ واحد و اختصاصی به منظور نمایش وضعیت اتصال اینترنت هستند. معمولا این چراغ با عبارت هایی مثل Internet یا WAN نام گذاری شده اند و یا اشکالی مانند کره زمین و یا ماهواره ای در حال گردش به دور کره زمین دارند. در اکثر موارد، این چراغ باید روشن (به رنگ سفید، سبز یا زرد) یا در حالت چشمک زدن باشد تا نشان دهد اتصال شما به اینترنت برقرار بوده و می توانید به انتقال اطلاعات بپردازید. اما در صورتی که این چراغ خاموش و یا به رنگ قرمز بود، شما باید کابل شبکه (ضخیم تر از کابل تلفن) خود را که به درگاه WAN (اینترنت) روتر متصل شده (معمولا در پشت روتر) را بررسی نموده و از عدم هرگونه قطعی یا مشکل در آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که این کابل هیچ مشکلی نداشت و به درستی به مودم متصل بود، وقت آن است که چراغ های کابل یا DSL روی مودم را بررسی نمایید.

چراغ مودم (یا ترکیبی از مودم و روتر)

اکثر مودم ها (هم کابلی و هم DSL) نیز مانند روتر ها، دارای یک چراغ اختصاصی برای نشان دادن وضعیت اتصال پهنای باند هستند. این چراغ معمولا با عبارت هایی مثل Online، Cable، Sync و Signal نام گذاری می شود یا دارای شکلی شبیه به چراغ اینترنت در روتر هاست که در بالا توضیح دادیم. در شرایط طبیعی، این چراغ باید به رنگ سبز یا زرد باشد. اگر این چراغ خاموش، قرمز و با به صورت مداوم در حال چشمک زدن است (در صورتی که چشمک زدن آن کوتاه و حدود یک دقیقه بعد از ریبوت کردن مودم باشد، اشکالی ندارد)، شما باید کابل خدماتی خود را بررسی نمایید. این کابل یا همان سیم تلفن است (DSL)، یا کابل coaxial (برای اینترنت کابلی). مطمئن شوید که این کابل آسیب ندیده باشد و در درگاه خود محکم قرار گرفته باشد. در صورتی که پس از بررسی این کابل و محکم کردن آن مشکل حل نشد، شما می بایست با شرکت خدمات دهنده اینترنت خود تماس گرفته و وضعیت چراغ های مودم را به آن ها گزارش دهید، چرا که در این مرحله دیگر کاری از دست شما بر نمی آید.

ارسال نظر