راهنمای بهبود رتبه الکسا

بسیاری از افرادی که سایتی را تازه تاسیس کرده اند دائما از خود می پرسند چگونه می توانم رتبه الکسا سایت را بهبود ببخشم؟ ما درک می کنیم چقدر این مسئله برای شما و کسب و کارتان مهم است.

راهنمای بهبود رتبه الکسا

کلیک - به عنوان یک معیارعمومی، تبلیغ کنندگان بالقوه بازار ، سرمایه گذاران و شرکا به دنبال رتبه الکسا می گردند و از آن به عنوان یک راه برای ارزیابی ارزش کسب و کارتان استفاده می کنند.
برای افرادی که تازه با الکسا آشنا شده اند و یا ناآشنا با رتبه الکسا هستند -باید بگوییم، الکسا یک معیار واحد است که خلاصه ای از اطلاعات راجع به عملکرد سایت را در مقایسه با تمام سایت های دیگر در وب نمایش می دهد. اگر تا به حال به این رتبه فکر نکرده اید، می توانید با کمی تحقیق و صحبت با کارشناسان در این زمینه، ارزش کسب و کار خودتان را به حداکثر برسانید. به طور کلی قدرت سایت شما در وب با رتبه الکسا تفسیر می شود.
قبل از ورود به بحث اینکه چگونه می توانید رتبه الکسا سایت خود را بهبود بخشید، باید یک گام به عقب باز گردیم. این مهم است که ساختار رتبه الکسا را درک کنید، بنابراین شما می توانید چگونگی ایجاد بهتر آن را نیز درک نمایید.
بیایید شروع کنیم.
رتبه الکسا چیست؟
رتبه الکسای شما تخمینی از میزان محبوب سایت شما نسبت به سایت های دیگر است. رتبه الکسا به این پرسش پاسخ می دهد که : در مقایسه با تمام سایت های دیگر، سایت من چگونه کار می کند؟ توجه داشته باشید که رتبه یک اندازه گیری نسبی است، رتبه سایت شما تنها وابسته به ترافیک سایت نیست ، بلکه به تغییرات ترافیک در سایت های دیگر نیز وابسته است.
چگونه الکسا داده های سایت را به دست می آورد؟
الکسا دارای یک پنل داده های ترافیک بزرگ متشکل از میلیونها نفر از مردم در سراسر جهان است. بر اساس این داده ها، الکسا تعداد بازدید کنندگان به تمام سایت های بر روی اینترنت را تخمین زده است. این یک محاسبه پیچیده است که بدون هیچ تعصبی و با نادیده گرفتن ترافیک جعلی یا هرزنامه ها به دست می آید.
چگونه رتبه الکسا محاسبه می شود؟
هر روز، الکسا بازدید متوسط روزانه به هر سایت در طول 3 ماه گذشته را به طور متوسط تخمین می زند. سایتی که ترکیبی از بالاترین بازدید کنندگان و بازدید در طول 3 ماه گذشته را دارد رتبه # 1 را به دست می آورد اما سایتی که حداقل این میزان را به دست می آورد رتبه ای در حدود30 میلیون را از آن خود خواهد کرد. اگردر پانل اندازه گیری مشخص شود که هیچ کس سایت را در بیش از 3 ماه گذشته بازدید نکرده است، هیچ رتبه ای به این سایت اختصاص داده نخواهد شد.
تعداد بازدید کنندگان به یک سایت چگونه رتبه الکسا را تحت تاثیر قرار می دهد ؟
اگر تعداد بازدید کنندگان به یک سایت را در مقابل رتبه به صورت نموداری رسم کنیم چیزی شبیه به این به نظر می رسد :

Visitors-vs.-Rank

در راس نمودار Google.com قرار دارد، که تعداد زیادی از بازدید کنندگان را دارد و دارای رتبه # 1 است. سایت های در "سر" پایان نمودار ، مانند Google.com، مقدار عظیمی از ترافیک را در مقایسه با سایت های دیگری که بر انتهای محور بلند نمودار قرار دارند ، دریافت می کنند. نکته مهم این است که به دلیل حالت توزیع، یک تغییر بسیار کوچک در تعداد بازدید کنندگان یک سایت در محور بلند نمودار ، تغییر زیادی در رتبه آن سایت ایجاد می شود.

Long_Change-Visitors-vs.-Rank

با این حال، هرچه به راس نمودار نزدیک می شویم، بازدید کنندگان بیشتر شده و رتبه بهتر می شود. در این جا تفاوت بسیار زیادی بین ترافیک داده مصرفی رتبه 10 در مقایسه با سایتی با رتبه 200 وجود دارد.

High_Change-Visitors-vs.-Rank
گرفتن رتبه دقیق تر الکسا
برای دریافت یک رتبه الکسا دقیق تر شما می توانید معیارهای سایت خود را در واحد های سنجش سایت الکسا تائید کنید. سایت هایی که دارای معیارهای تائید شده هستند به طور مستقیم و بدون استفاده از اطلاعات پنل داده ها ، توسط الکسا سنجیده می شوند. صدور گواهینامه معیارهای سایت شما یک رتبه دقیق تر فراهم می کند، ما نه لزوما یک رتبه بهتر! چند مزیت دیگر از متریک تصدیق شده سایت وجود دارد، اما رتبه الکسا دقیق تر از آنها است .
بنابراین، چگونه شما یک رتبه بهتر الکسا را دریافت می کنید ؟
تاکتیک های متفاوتی در اینجا وجود دارد که به شما در بهبود رتبه ی الکسا کمک می کنند:
تولید محتوای مستمر و مرتبط، محتوای اصلی که اغلب به روز می شود و ارزش واقعی آن را برای مخاطبان سایت فراهم می کند. محتوایی که با این هدف تولید نشود، در ایجاد مخاطبان وفادار با شکست مواجه می شود. زمانی که خوانندگان منابع ارزشمند و آموزنده را پیدا کردند، آنها با محتوای آن سایت ارتباط برقرار کرده و مشتری ثابت آن سایت می شوند و لینک ان را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می گذارند و از این طریق بازدیدکنندگان بالقوه جدیدی که قبلا مشتری سایت نبوده اند، به بازدیدکنندگان وفادار سایت اضافه می شوند. لازم به ذکر است، محتوای با کیفیت نیز توسط موتورهای جستجو مانند گوگل پاداش می گیرند، چرا که باعث دریافت سریع تر پاسخ واقعی برای کاربر نهایی که به جستجوی موضوعی پرداخته، منجر می شود..
سایت های مرتبط نزدیک به لینک به وب سایت خود را شناسایی کنید در غیر این صورت به عنوان لینک های ورودی شناخته می شوید. این تاکتیک کمک می کند تا موتورهای جستجو به سادگی محتوای مورد نظر را تعریف کنند و این کار اعتماد و کیفیت سایت شما را نیز افزایش می دهد. به عبارت دیگر، لینک های ورودی معتبر (از سایت های است که عملکرد خوبی دارند ) اعتبار سایت شما را بالا می برد. این تاکتیک باید با تولید محتوای مستمر موضوع اصلی همراه باشد.
لینک های داخلی، لینک هایی از یک صفحه است و یا ارسال آن از سایت شما توسط دیگری انجام می شود. این اقدام مفید است چرا که آنها از طریق وب سایت خود (به عنوان مثال ناوبری وب سایت) بازدید کنندگان را به سایت شما هدایت می کنند، و مطالب مرتبط با محتوای سایت شما را به آنها پیشنهاد می دهند. در همین راستا باید همواره تلاش شود تا محتوای سایت به گونه ای باشد که دقیقا مورد نظر مخاطب و با موضوع اصلی سایت هم خوانی داشته باشد.
از مطلب فوق نتیجه می گیریم که لینک های ورودی و داخلی به موتورهای جستجو در درک محتوای سایت شما کمک می کند. البته شما به عنوان مدیر سایت باید پیوسته ذائقه بازدید کننده را شناسایی کرده و اخبار و محتوای مورد نظر او را برایش فراهم نمایید و این بخش از استراتژی آنلاین شما محسوب می شود. توجه داشته باشید که تبادیل لینک زیاد نیز ممکن است اثر منفی بر روی رتبه الکسا سایت شما داشته باشد و از ممکن است از جانب گوگل تنبیه شوید.
کلمات کلیدی برای هدایت ترافیک موتورهای جستجو از رقبا به سمت خود پیدا کنید و سعی در بهینه کردن آن نمایید. با انجام کمی تحقیق بر کلمات کلیدی شما می توانید چگونگی و دلیل جستجوی مخاطبان خود را درک کنید.
استراتژی بازاریابی رقبای خود را درک کنید و یاد بگیرید که چه کار می کنند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا تجزیه و تحلیل مسائل رقابتی شما مهم است، اما در یک تجزیه و تحلیل رقابتی، به طور خلاصه چارچوب های سایت خود را با رقبا مقایسه نمایید؛ با این کار، یک درک واضح تر از معیارهای مهم سایت به دست می آورید، و متوجه می شوید چه استراتژی برای شما موثر است و شما را قادر می سازد تا روند صنعت را شناسایی و پیش بینی کنید. همه این مسائل به شما کمک می کنند تا تصمیمات بهتری در سیاست گذاری مدیریت سایت اتخاذ نمایید.
همواره به فکر بهینه سازی جستجوی موضوع سایت خود در موتورهای جستجو باشید. SEO یک استراتژی بسیار مهم است که باید به آن توجه داشته باشید.. اما SEO فقط در مورد بهبود و ارتقا سایت از منظر فنی به شمار می رود و اعتبار نام تجاری شما نیز نقش مهمی در این موضوع بازی می کند. چرا که مشتریانی که از خدمات شما راضی باشند حتما به سایت شما سر می زنند.

منبع : blog.alexa.com

ارسال نظر