راه حل ۱۰ مشکل رایج در آی او اس ۱۱

با عرضه نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ بسیاری از کاربران ذوق زده شدند، اما متاسفانه مشکلات عدیده ای برای این نسخه از سیستم عامل به وجود آمد که داد کاربران آیفون، آی پد و حتی آی پاد را در آورد! 

راه حل ۱۰ مشکل رایج در آی او اس ۱۱

کلیک، اگر شما هم دارای یکی از دستگاه های اپل مانند آیفون، آی پد و یا آی پاد هستید و به تازگی با مشکلاتی در این نسخه از سیستم عامل مواجه شده اید، قبل از تصمیم گیری برای بازگشت به نسخه ۱۰ می توانید از راه حل های موجود در این مطلب کمک بگیرید تا همین نسخه آزمایشی را به روزهای خوب خود برگردانید!

البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که همین نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ دارای مجموعه قابل توجه و بسیار درخشانی از قابلیت ها و امکانات است، اما متاسفانه مانند تمامی نسخه های غیررسمی و قبل از عرضه رسمی، با باگ ها و مشکلات بسیار زیادی مواجه است که یا باید با آن ها کنار آمد و یا با استفاده از راه حل هایی، آن ها را مرتفع کرد.

در پی تست های به عمل آمده از این نسخه آزمایشی، مشکلات زیادی از جمله کاهش شدید باتری، مشکلات آنتن دهی وای فای، مشکلات اپلیکیشن ها، لگ، ری استارت های ناخودآگاه و تصادفی، مشکلات همراه با نصب اپلیکیشن ها و تعدادی دیگر گزارش شده است که همگی می توانند کاسه صبر کاربران را لبریز کنند؛ هرچه باشد، تمامی موارد مذکور از جمله مهم ترین بخش های مورد استفاده کاربران در یک گوشی هوشمند هستند.

اگرچه شاید لازم باشد برای رفع تعدادی از مشکلات این نسخه به نسخه ۱۰ آی او اس بازگشت، اما تعداد دیگری از این مشکلات تنها با صرف چند دقیقه قابل حل هستند. بنابراین عجولانه تصمیم نگیرید و حتما راه حل های موجود در این مطلب را مطالعه کنید.

شایان ذکر است که پیش بینی هر گونه مشکل احتمالی در این نسخه از آی او اس امکان پذیر نیست، بنابراین بعید نیست که تا زمان عرضه نسخه رسمی تعداد این مشکلات سر به فلک بکشد! بنابراین لازم است تا همواره با راه حل های به روز همراه باشید.

چگونگی حل مشکلات نصب در آی او اس ۱۱ آزمایشی

این مورد به درد کاربرانی می خورد که تا همین لحظه برای نصب این نسخه آی او اس دو دل بوده اند و باید قبل از این که دل خود را به دریا بزنند، نکات و هشدارهای قبل از نصب نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را مطالعه کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

اگر در هنگام نصب این نسخه مراحل نصب بر روی لوگوی اپل گیر کرد، دکمه هوم کار می کرد و تلفن توسط آی تیونز قابل شناسایی بود اما امکان نهایی کردن به روز رسانی و یا خارج شدن از آن وجود نداشت باید به موارد زیر رجوع کرد.

برای حل این مشکل باید به حالت ریکاوری وارد شد و به نسخه ۱۰٫۳٫۲ بازگشت. البته شاید نیاز باشد تا این پروسه را چندین بار تکرار کنید، اما به احتمال فراوان در بار دوم و یا سوم موفق خواهید شد. بعد از آن، قادر خواهید بود تا نسخه ۱۱ آزمایشی را بدون مشکلات بالقوه بر روی دستگاه خود نصب کنید.

اگر در مرحله دانلود نسخه آزمایشی ۱۱ گیر می کنید، در صورت داشتن آیفون ۷ دکمه هوم و پاور را با یکدیگر نگاه دارید و دکمه کم کردن صدا و پاور را همزمان فشار فشار دهید و نگاه دارید. سپس دستگاه شما ری استارت خواهد شد و قادر خواهید بود تا پروسه را مجددا شروع کنید.

چگونه مشکلات باتری را در نسخه آی او اس ۱۱ آزمایشی حل کنیم؟

البته تا کنون شاهد مشکلاتی در باتری در این نسخه نبوده ایم، اما در برخی از مدل های آیفون و آی پد مشکلات کاهش شدید باتری توسط کابران گزارش شده است که باید هرچه سریع تر فکری به حال آن کرد. جالب است بدانید مشکلات راجع به باتری از دیرباز همیشه همراه با هر نسخه آزمایشی اپل گریان گیر کاربران شده است.

اگر با مشکلات باتری مواجه شدید، می توانیدراه حل های زیر را امتحان کنید:

  • دستگاه خود را ری استارت کنید
  • اپلیکیشن های نصب شده را به دقت بررسی و از میزان مصرف باتری توسط آن ها آگاه شوید
  • ویجت ها را غیر فعال کنید
  • دستگاه را به حالت Low Power Mode ببرید و آن را در Control Center قرار دهید

  • در مواقع ممکن حالت هواپیما را در دستگاه خود فعال کنید تا در مصرف باتری صرفه جویی شود
  • صفحه نمایش خود را به دقت کنترل کنید و در صورت شفافیت بیش از حد، آن را کاهش دهید
  • قابلیت Raise to Wake را در صورت عدم نیاز غیرفعال کنید
  • حتی می توانید یک بار تمام تنظیمات گوشی خود را ری استارت کنید و یا به حالت پیش فرض برگردانید
  • یک کیس باتری و یا محافظ باتری بخرید

چگونه مشکلات بلوتوث نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را حل کنیم؟

در صورتی که نمی توانید اسپیکر و یا هدست خود را از طریق بلوتوث به دستگاه اپل خود که دارای سیستم عامل آس او اس ۱۱ آزمایشی است وصل کنید، شاید بهترین گزینه استفاده از راه حل هایی است که از قدیم الایام در اختیار ما قرار داده اند.

تنها کافیست به تنظیمات رفته و بخش بلوتوث را باز کنید. بر روی "i" آبی رنگ در دایره نزدیک به اتصال بلوتوثی که دردسرساز شده کلیک کنید و گزینه Forget This Device را در صفحه بعد انتخاب کنید. سپس، مجددا اقدام به اتصال کنید.

اگر این راه حل سریع السیر جوابگو نبود، احتمالا باید تنظیمات شبکه دستگاه اپل خود را به حالت اولیه برگردانید. برای این کار به مسیر زیر رفته و اقدامات لازم را انجام دهید. Settings > General > Reset > Reset Network Settings

انجام این پروسه چند ثانیه ای زمان لازم خواهد داشت و بعد از تکمیل، دستگاه شما تمامی اتصالات بلوتوث را ناشناس تلقی و از لیست پاک خواهد کرد. سپس مجددا اقدام به اتصال کنید. اگر این روش هم کارساز نبود، تنظیمات کلی گوشی خود را به حالت اولیه برگردانید. به مسیر زیر رفته و اقدامات لازم را انجام دهید؛ البته توجه داشته باشید که با این کار تمامی کلمه های عبور ذخیره شده در وای فای دستگاه از بین خواهند رفت. Settings > General > Reset > Reset All Settings

در صورتی که در خودرو خود نیز با مشکلات بلوتوث در نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ دست و پنجه نرم می کنید، شاید راه حل های مذکور به خودی خود کافی نباشند. بنابراین در این مواقع با سازنده خودرو خود مشورت کنید و یا دستورالعمل ها و راهنمای خودرو خود را مطالعه نمایید.

چگونه مشکلات وای فای نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را حل کنیم؟

یکی دیگر از مشکلات صعب العلاج نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱، موارد مربوط به وای فای است که باعث شده تعدادی از کاربران با افت سرعت فاحشی مواجه شوند. این در حالی است که تعداد دیگری از کاربران با قطعی اتصال پی در پی روبرو شده اند. باید بدانید که مشکلات مربوط به وای فای به همین راحتی ها قابل حل نیستند و گاو نر می خواهد و مرد کهن!

البته قبل از انجام اقدامات انتحاری در این زمینه، از عدم وجود مشکل از طرف ارائه دهنده سرویس اینترنت خود مطمئن شوید! به هر حال، اگر اتصال وای فای دستگاه تان دچار مشکل شد و خللی در عملکرد آن رخ داد، مودم و یا روتر خود را به مدت یک دقیقه از برق بکشید و سپس مجددا آن را وصل کنید.

اگر از بابت عدم وجود مشکل از طرف ارائه دهنده سرویس و یا پوشش دهی مطمئن هستید، ابتدا به تنظیمات رفته و کلمه عبور فعلی سرویس خود را یادداشت کنید. سپس، مجددا به بخش وای فای در تنظیمات رفته و گزینه Forget this network را انتخاب کنید. سپس مجددا به وای فای متصل شده و از بابت عدم وجود مشکل اطمینان حاصل کنید.

اگر همچنان شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه هستید، به مسیر زیر رفته و تمامی تنظیمات شبکه را به حالت اولیه بازگردانید. البته از یادداشت کردن کلمه عبور شبکه وای فای خود غافل نشوید، چون بعد از این اقدام تمامی کلمه عبور های ذخیره شده پاک خواهند شد.

Settings > General > Reset > Reset Network Settings

اگر هیچ کدام از موارد بالا چاره ساز نشد، به راه حل های منتشرشده از طرف خود شرکت اپل مراجعه کنید؛ ان شا الله که مشکل تان برطرف خواهد شد!

چگونه مشکلات پس زمینه نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را حل کنیم؟

برخی از کاربران مشکلی را گزارش کرده اند که طی آن، دستگاه آن ها در حالت قفل صفحه پس زمینه صفحه اصلی گوشی را نمایش می دهد، نه تصویر پس زمینه حالت قفل صفحه. این مشکل بسیار رایج است و نیز حتی مشاهده شده که یک قسمت از تنظیمات یک بخش بر روی پس زمینه در حالت قفل صفحه نمایش داده می شود که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

اگرچه ممکن است این مورد آن قدر ها هم پراهمیت جلوه ندهد، اما به هر حال آزاردهنده است. خوشبختانه راه بسیارخوبی نیز برای حل آن تدارک دیده شده است. تنها کافیست دستگاه خود را ری استارت کنید تا تمام مشکلات مربوط به پس زمینه مرتفع شوند!

چگونه مشکلات ایرپاد نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را حل کنیم؟

اگر ایرپاد هایتان به آیفون، آی پد و یا آی پاد متصل نمی شود و یا اگر تنها یکی از آن ها متصل و دیگری با مشکل مواجه می شود، به راه حل زیر توجه کنید. در ابتدا هر دو ایرپاد خود را از حالت اتصال خارج کنید، هر دو را داخل جعبه قرار دهید و آن را ببندید. سپس بعد از ۵ تا ۱۰ ثانیه آن ها را به آرامی و در حالی که جعبه کنار دستگاه است خارج کنید.

چگونه مشکلات صفحه لمسی نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را حل کنیم؟

این راه حل زمانی به درد شما خواهد خورد که صفحه نمایش دستگاه شما نسبت به لمس آن واکنشی نشان ندهد و یا ضعیف شود. در این صورت، دکمه پاور و دکمه هوم( درآیفون ۷ و ۷ پلاس، دکمه کاهش صدا و دکمه پاور) را همزمان پایین نگاه دارید. بنابراین دستگاه شما ری استارت شده و مشکل صفحه لمسی ان شا الله مرتفع خواهد شد. البته اگر با یک بار ری استارت کردن مشکل شما رفع نشد، چاره ای جز تکرار این روند ندارید!

چگونه مشکلات اپلیکیشن را در نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را حل کنیم؟

اگر با دانود اپلیکیشن های جدید و یا به روز رسانی آن ها از طریق اپ استور با مشکل مواجه شدید، گوشی خود را ری استارت کرده و عملیات را مجددا آغاز کنید. در اکثر مواقع مشکل برطرف خواهد شد. اگر همچنان بعد از این کار نمی توانید دانلود کنید، قبل از این که سمبل "Open" نمایش داده شود سریعاً گزینه "Update" را انتخاب کنید!

البته بیشتر مشکلات مربوط به اپلیکیشن ها به خاطر به روز نبودن آن هاست. پس حتما اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن های شما به روز و از مشکلات و باگ های قبلی در امان هستند.

البته بسیاری از اپلیکیشن ها و سرویس ها با نسخه های غیررسمی به درستی کار نمی کنند و توسعه دهندگان هم دل خوشی از این گونه نسخه ها ندارند. بنابراین بروز مشکلات احتمالی در این نسخه ها غیرقابل انکار است.

چگونه مشکلات صدای نسخه آزمایشی آی او اس ۱۱ را حل کنیم؟

اگر با مشکل کیفیت صدا و یا قطع شدن ناگهانی آن در هنگام کار کردن با یک اپلیکیشن مواجه می شوید، اصلا جای نگرانی نیست! می توانید با همان راه حل همیشگی یعنی ری استارت کردن گوشی سعی در رفع این مشکل داشته باشید. البته اگر باز هم مشکل رفع نشد، می توانید بلوتوث گوشی خود را خاموش و روشن کنید و همینطور اگر با اپلیکیشن خاصی این مشکل را تجربه می کنید از به روز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظر