نحوه بهینه سازی یا سئو اکانت اینستاگرام برای گوگل

رسانه کلیک - اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار پرکاربرد است و در همین راستا سئو اکانت اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

نحوه بهینه سازی یا سئو اکانت اینستاگرام برای گوگل

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار قدرتمند برای بازاریابان دیجیتالی بوده و آن‌ها می توانند از مزایای آن بهره بگیرند. به طور طبیعی هرکس که در یک استراتژی بازاریابی چند کانالی شرکت می کند، متوجه می شود که تلاش ها برای تبدیل اکانت اینستاگرام به یک مکان برای بازاریابی باید فراتر از خود اینستاگرام باشد.

دلیل این موضوع این است که اکثر کاربران اینستاگرام علاقه چندانی به ارتقای حساب خود ندارند و در واقع اینستاگرام مانع این می شود که موتورهای جستجو تصاویر اینستاگرام شما را در فهرست نتایج سرچ نشان دهد. خود اکانت ها و پروفایل ها می توانند در این فهرست قرار گیرند اما تصاویر موجود در این پروفایل ها خیر.

این موضوع مشکل عظیمی برای بازاریابانی که امیدوار بودند در نتایج جستجو از طریق اکانت اینستاگرام شان به ترافیک بیشتری دست پیدا کنند ایجاد کرده، اما این مشکل قابل برطرف شدن است.

حال بهتر است درمورد نحوه بهینه سازی اکانت اینستاگرام تان برای موتورهای جستجو بحث کنیم.

مطمئن شوید که پروفایلتان روی Public تنظیم شده است

پروفایل های اینستاگرام به شکل پیش فرض روی حالت Public تنظیم شده، به این معنا که همه افراد می توانند به پروفایل شما و همه محتوایتان دست پیدا کنند. شما نیز به عنوان یک بازاریاب همین کار را باید انجام دهید. بهتر است مجددا چک کنید که تنظیمات شخصی خود را قبلا تغییر نداده باشید و از روی حالت Public برداشته نشده باشد .

برای اطمینان از این موضوع به پروفایل خود رفته و به قسمت setting مراجعه کنید، سپس روی Account Private کلیک کرده و مطمئن شوید که گزینه Private Account روی حالت Off تنظیم شده است .

الگوی پروفایل اجتماعی برای اینستاگرام تعیین کنید

گوگل به شما این امکان را داده تا با استفاده از Schema.org به آن‌ها بگویید که کدام یک از پروفایل های رسانه اجتماعی مربوط به شماست تا اگر برند شما در گراف دانش ( Knowledge Graph ) یک کارت بگیرد، رسانه اجتماعی تان در آنجا نمایش داده خواهد شد.

گراف دانش گراف دانش

مهمترین کلمه کلیدی بیزنس خود را در نامی که برای اینستاگرام تان انتخاب می کنید قرار دهید.

عنوان تگ اینستاگرام شما با استفاده از اطلاعات پروفایلتان به شکل اتوماتیک تولید می شود و شبیه این است:

My name (@ username). Instagram images and videos

عنوان (Title) صفحه اینستاگرام شما به شکل بالاست که شما حتما همانطور که ذکر شد، باید My name را اصلی ترین کلمه کلیدی بیزنس خود قرار دهید.

تنها راه برای اینکه مهمترین کلمه کلیدی تان را در عنوان تگ ها داشته باشید این است که اولین کلمه کلیدی هدفتان را زیر نام پروفایلتان (bio) قرار دهید.
ما در سایت های قرار دادن کلمات کلیدی را در توضیحات کوتاه نمی‌پسندیم اما این کار در اینجا به نفع برندتان و کاربران شما خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به عنوان مثال طراح را به طراحی سایت تغییر دهید.

برای اینکه نام خود را در اینستاگرام به‌روزرسانی کنید روی دکمه Profile کلیک کنید، سپس روی دکمه Edit Profile کلیک کرده و گزینه Name را تغییر دهید.

یک بیو مخصوص و حاوی کلمه کلیدی ایجاد کنید

هنگامی که مشغول ادیت کردن پروفایل خود هستید، باید مطمئن شوید که بیو شما برای نتایج سرچ بهینه سازی شده است. بیو اینستاگرام شما حداکثر باید ۱۵۰ حرف داشته باشد که شبیه توضیحات متا است.

اگر از هشتگ کلمات کلیدی استفاده می کنید و کلمات کلیدی مناسب هستند، عمل قرار دادن کلمه کلیدی می تواند قابل قبول باشد. هشتگ های اینستاگرام لینک هایی قابل کلیک کردن هستند که کاربران را به فهرستی از پست ها با همین هشتگ هدایت می کند، بنابراین این هشتگ برای کاربران مفید خواهد بود.

بیوها به html ترجمه می شوند و قابلیت کراولینگ شدن توسط موتورهای جستجو را دارند و تنها متن مجازی روی پیج شما هستند. بنابراین در اینجا بهینه سازی صورت می گیرد.

می توانید برای اینکه به کلمه کلیدی مناسب برای ذکر کردن در اینستاگرام خود برسید از Google Keyword Planner استفاده کنید.

بهتر است در قسمت بیو کلماتی غیر از هشتگ نیز قرار دهید تا به موتورهای جستجو امکان سرچ بدهید. تا حد امکان اطلاعات بهتری در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید را در بیو خود قرار دهید.

با کپشن تصاویر مثل یک تگ عنوانی رفتار کنید، زیرا یک تگ عنوانی هست

ما می خواهیم با کپشن های عکس در اینستاگرام مثل توضیحات متا رفتار کنیم، اما ما باید با آن‌ها مثل تگ های عنوانی رفتار کنیم زیرا وقتی اینستاگرام برای پست های شما یک پیج باز می کند، تگ عنوان شامل کپشن است، مثل این:

My Name on Instagram: "this is my image caption" یا نام من در اینستاگرام : "کپشن پست ارسال شده"

در اینجا دوباره متوجه اهمیت فیلد "Name" در پروفایل شما می شویم، زیرا در اینجا نیز خودنمایی می کند، اما username@ شما در اینجا دیده نمی شود. باقی ماندن تگ عنوان توسط کپشن تصویر نیز پذیرفته می شود.

بهینه سازی پیج اینستا در گوگل بهینه سازی پیج اینستا در گوگل

این موضوع می تواند منجر به تگ های عنوانی مبهم و ناقص در نتایج سرچ شود.

وقتی از اموجی ها استفاده می شود، این موقعیت بدتر می شود. پیشنهاد ما این نیست که کپشن تصویر را آنقدر کوتاه کنید که در تگ عنوان جای بگیرد زیرا این کار باعث می شود کپشن تصویر خیلی کوتاهی داشته باشیم.

بهتر است مهم ترین اطلاعات را در آغاز کپشن و قبل از پایان تگ عنوانی قرار دهید.

درمورد بیو هم مطمئن شوید که کپشن شما متمرکز بوده و از کلمات کلیدی غنی برخوردار است، اما به یاد داشته باشید که این کار می تواند در فهرست نتایج جستجو به نفع شما باشد و باعث کلیک کردن روی حساب شما شود. مجموعه ای از هشتگ ها می تواند در اینستاگرام جالب و کارآمد باشد، اما در تگ عنوانی در نتایج سرچ می تواند یک اسپم محسوب شود.

مستقیما به پست های اینستاگرام تان لینک بدهید

این کار مهمترین گام در این پروسه به حساب می آید. اپلیکیشن اینستاگرام در وب عمدتا در جاوا اسکریپت به فراموشی سپرده می شود، این بدان معناست که لینک هایی که از پروفایل اینستاگرام تان به پست های اینستاگرام تان زده می شود، از نظر گوگل لینک های واقعی نیستند. به همین دلیل است که اکثر پست های اینستاگرام در نتایج سرچ دیده نمی شوند.

شما نمی توانید پست های شخصی تان در اینستاگرام را تنها با ارتقای پروفایل اینستاگرام تان ارتقا دهید. برای اینکه همه بتوانند این پست ها را در نتایج سرچ پیدا کنند، شما باید از کانال های دیگران مستقیما به آن لینک بزنید و مطمئن شوید که لینکی را که مستقیما به دستتان اشاره می کند کپی کرده اید.

برای به‌دست آوردن لینک روی بیضی گوشه راست پایین پست کلیک کنید و سپس روی Copy Link در پنجره کلیک کنید. باید تاجایی که می توانید در پلتفرم های خود به پست های تان لینک بزنید تا پست شما در فهرست قرار گیرد. سعی کنید از لینک های اسپم استفاده نکنید و لینک ها را در وبلاگ خود یا بصورت رپورتاژ درج کنید.

نتیجه گیری

هرچند اینستاگرام یک پلتفرم سئوفزندلی نیست، اما با این چندگام می توانید به پروفایل اینستاگرام و پست های تان کمک کنید تا وقتی برندهای مشابه شما قابل رویت نیستند، در نتایج سرچ مشاهده شود. ما به شما توصیه می کنیم با استفاده از این چندگام قابلیت دیده شدن پروفایل اینستاگرام تان را با یادگیری سئو اکانت اینستاگرام به حداکثر برسانید.

ارسال نظر