آموزش بخش چندنفره بازی Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda جدیدترین بازی از سری بازیهای Mass Effect محسوب میشود که حدود یک ماه از انتشار آن میگذرد. این بازی از زمان عرضه با شماری از واکنشهای منفی منتقدان بازیهای رایانهای مواجه شد.
با این وجود میتوان با آگاهی کامل از تمامی ویژگیهای بازی، آن را تبدیل به یک بازی سرگرمکننده کرد. در این مقاله یک راهنمای کاربردی و مفید از بخش چندنفرهی آنلاین بازی ارائه دادهایم.
شما نمیتوانید برای همیشه تنها بمانید...
ممکن است شما ساعتهای بیشماری را صرف کاوش در ستارهها و سیارات جدید از کهکشان آندرومدا در بخش تکنفرهی بازی بکنید. نظر شما دربارهی انجام فعالیتهای نظامی در حالت چندنفرهی آنلاین چیست؟ زمان آن رسیده است که داخل ماموریتهای Apex شوید.
حالت آنلاین co-operative PvE بازی Mass Effect: Andromeda بسیار شبیه به همین حالت در بازی Mass Effect 3 عمل میکند. مبارزه از طریق موج عظیم دشمنان دشوار شده است همراه با بعضی از ماموریتها و اهداف اضافی که این حالت را کمی متمایزتر کرده است. اما هنوز هم بازیکنان جدیدی وجود دارند که با سیستم کهکشانی بایوور آشنایی کامل ندارند و در این مسیر بسیار کم تجربه هستند. بنابراین قبل از اینکه سوار کشتی فضایی چندنفرهی آنلاین بازی شوید و با ضرب و شتمهای این بخش مواجه شوید خودتان را با مجموعهای از راهنمای جامع و ترفندهای Apex در یک فضای علمی-تخیلی آماده کنید.
-
صرف مقدار زمان زیاد در بخش تکنفرهی بازی
حالت چند نفرهی آنلاین Mass Effect: Andromeda بسیار سرگرمکننده است برای بازی. اما برای کسانی که ناآشنا هستند با سری سوم شخص اکشن Mass Effect ممکن است ترکیب پوشش سوم شخص تیراندازی، مبارزهی تیمی و نیروهای RPG کمی نامطلوب به نظر برسد. با توجه به اینکه بازی آنلاین به معنای این است که کمی بیشتر مالکیت داشته باشید، ما به شدت توصیه میکنیم که کاربران تازه وارد (Newbie) در ابتدا ۸ الی ۱۰ ساعت از بخش تکنفرهی بازی را انجام دهند. چرا که بخش تکنفرهی بازی یا همان Single Player گیمر را با ویژگیهای کلیدی سیستم گیمپلی بازی، پروفایلها،مهارت،قدرتها و چگونه استفاده کردن از آنها به نحو احسن در مقابل دشمنان آشنا میکند. از انجا که شما میتوانید با انجام بازی در درجهی سختی Normal با همهی ویژگیهای بازی آشنا شوید لذا پیشنهاد میشود حتما بازی را در درجهی سختی Normal شروع کنید. بعد از اتمام بازی در حالت Normal شما مهارت کافی برای حضور در بخش چندنفرهی آنلاین بازی را خواهید داشت.
-
دانستن الگوهای موج خود
همانند بازی Mass Effect 3، بخش چندنفرهی آنلاین Mass Effect Andromeda از سیستم PvP استفاده نکرده است و به جای آن از سیستم PvE در بخش چندنفرهی آنلاین بهره برده است بدین ترتیب شما در فضای آنلاین با موجی از دشمنان مواجه خواهید شد که دشواریهایی را به دنبال خواهد داشت. هر بازی از ۷ موج تشکیل شده است و از آنجا که هدف از این امواج همیشه یکسان باقی میماند میتوانید الگوهای موج را بدانید.
دو موج اولیه بخش چند نفرهی آنلاین بازی ساده است و باید در میدان نبرد زنده بمانید و همهی دشمنان را نابود کنید. سومین موج یک حالت چرخشی دارد و هدف مبتنی بر زمان است (ارسال دادهها از سه نقطه انجام میشود،از بین بردن دشمنان خاص، قفل کردن یک منطقهی هک و یا فعال/غیرفعال کردن چهار دستگاه). چهارمین و پنجمین موج بر روی سیستم زنده ماندن تمرکز دارد. ششمین موج بار دیگر هدفی است مبتنی بر زمان و هفتمین موج استخراج است (زنده ماندن تا زمانی که نیروهای کمکی برسند و شما را از منطقهی نبرد بردارند.)
-
با قدرت کلاس خود بازی کنید
هر کلاس در بخش چندنفرهی آنلاین بازی Mass Effect Andromeda همانند پروفایلها و کلاسهای بخش تکنفرهی بازی عمل میکند. بناربراین درک مزایای هر یک از این کلاسها یک نکتهی کلیدی است برای زنده ماندن و درخشان ظاهر شدن در هفت موج بخش چندنفرهی آنلاین بازی. اول از همه توجه داشته باشید که کدام کلاس تیمی را انتخاب کردهاید. از آنجا این یک تلاش مبتنی بر تیم است بنابراین اشتباه در انتخاب کلاس تیمی میتواند برای شما در انجام ماموریتهای موجها مشکلساز شود.
بیوتیکها در برخورد با گروههای زیادی از دشمنان بسیار عالی عمل میکنند. بنابراین از این کلاس تیمی برای ماموریتهای Survival (زنده ماندن) و Extraction (استخراج) استفاده کنید. در حالی که کلاس Infiltrator برای هک دستگاهها در طول هدفهای زمانی بسیار پرکاربرد هست. حالا زمان آن رسیده است که با آگاهی کامل کلاس تیمی خود را بر حسب هدف ماموریت انتخاب کنید تا پیروز موج شوید.
-
حفظ نقشهها و مکان مهمات
در حال حاضر ۵ نقشهی چندنفرهی آنلاین بازی همراه با نسخهی لانچ بازی Mass Effect Andromeda در دسترس گیمرها است. نقشهها عبارتنداز: Firebase Zero, Firebase Magma, Firebase Icebreaker, Firebase Sandstorm و Firebase Derelict. هر چند انتظار میرود نقشههای بیشتری در بستههای DLC و به روزرسانیهای آینده به بازی اضافه شود.
هر نقشه نسبتا بزرگ است اما طراحی یکسان در هر زمان باقی مانده است بنابراین وقتی که نقشهای را شروع میکنید به جزییات آن نقشه کاملا واقف هستید. از جملهی این جزییات میتوان به مکان جعبههای مهمات اشاره کرد به عنوان مثال شما میدانید که در یک منطقهی خاص از نقشهی بازی جعبههای مهمات قرار دارد بنابراین اگر هم از مهمات کم آوردید می توانید با اعتماد به نفس کامل به آن مکان بروید و مهمات خود را شارژ کنید. آگاهی از طرح نقشه، شما را تبدیل به یک سرباز بی رحم میکند چرا که به تمامی جزییات نقشهی بازی اشراف کامل دارید.
-
مدیریت پول در Mass Effect
بخش چندنفرهی آنلاین بازی Mass Effect Andromeda DNA سری بازیهای RPG را در خود دارد. سیستم مصرف کردن پول و اعتبار در آندرومدا نسبت به سایر بازیهای RPG متفاوت است. این ارزها، پوینتهای آندورمدا، اعتبار مالتیپلیر و منابع مالی ماموریتها هستند و از هر یک میتوان برای خرید جعبههای غارت و باز کردن سلاحهای جدید و زرهپوشها استفاده کرد.
پوینتهای آندرومدا ارز ویژه و پرمیوم هستند و میتوان از طریق خریدهای درون برنامهای آنها را خرید کرد. پوینتهای آندرومدا سریعترین راه برای بدست آوردن زرهپوشهای جدید هستند اما آنها بسیار گرانقیمت میباشند. اعتبارهای مالتیپلیر با به تکمیل رساندن مراحل بدست میآیند. درحالی که منابع مالی ماموریتها جزو ارزهای بخش تکنفرهی بازی هستند که با ارسال Strike Teams از Tempest ایجاد میشوند.
-
اولویتبندی نوع دشمن برای درگیری سریعتر
بخش چندنفرهی آنلاین بازی Mass Effect Andromeda از سبک و استایل Horde Mode استفاده کرده است. بنابراین جرات شما را با ارسال انواع دشمنان به سوی شما مورد تست و ارزیابی قرار میدهد. شاید چند موج اول برای شما چالشانگیز و مشکالساز نباشد اما در موجهای بعدی شما فشار بیشتری را تحمل خواهید کرد و بدون شک حالت بازی سختتر میشود و دشمنان تا آنجا که میتوانند قدرتمندتر و حرفهای تر از گذشته وارد میدان نبرد میشوند.
همانند بازی Mass Effect 3 و مبارزههای بخش تکنفرهی Mass Effect Andromeda، مطمئن باشید که دشمنان شما مانند Kett ضعیف هستند و میزان آسیب بالقوهای که شما و تیمتان دریافت خواهید کرد در کمترین مقدار باشد. اما اگر دشمن شما مانند هیدرا بزرگتر و سختتر باشد باید از طرفین به صورت مستقیم به هدف تیراندازی کنید تا آن را از پای درآورید.
-
همیشه Strike Teams را به جریان بیاندازید
به یاد دارید که دربارهی Mission Funds (منابع مالی) صحبت کردیم؟ برای بدست آوردن این منابع شما باید درگیر بخش چندنفرهی آنلاین بازی شوید چرا که Mission Fundsها از طریق Strike Teams بدست میآیند و این Strike Teamها در دل بخش چندنفرهی آنلاین آندرومدا نهفته است. البته ناگفته نماند میتوانید Strike Teams را در بخش تکنفرهی بازی و در ترمینال اصلی Tempest پیدا کنید و یا اینکه در منوی اصلی در بخش چندنفره (Multiplayer) آنها را باز کنید.
Mission Fundsها دو کار برای ما انجام میدهند- شما میتوانید از آنها در بخش تکنفرهی بازی استفاده کنید و یا اینکه در فروشگاه بخش چندنفرهی آنلاین بازی برای خرید پکها آنها را به کار گیرید. پکهایی که در فروشگاه Multiplayer برای خرید توسط Mission Fundها قرار گرفتهاند حاوی زرهپوشها و سلاحهای جدید برای کاراکترهای بخش Multiplayer هستند. بنابراین نتیجه میگیریم که Strike Teams یک منبع قدرتمند برای شما هست که بدون شک نباید آنها را نادیده گرفت.
-
کاراکترهای خود را Promote نکنید زمانی که آنها Capدار هستند
برگردیم به بازی Mass Effect 3، کاراکترها لولبندی میشدند تا level cap 30 که به عنوان داراییهای جنگ و یک منبع حیاتی برای بدست آوردن بهترین نتیجه ممکن تا پایان بازی آخرالزمانی در نظر گرفته میشدند. متاسفانه، این مکانیزم نتوانست به خوبی با طرفداران انس پیدا کند و در نهایت احساس مازاد چندنفره به شدت نیاز شد. خوشبختانه Mass Effect Andromeda از این ویژگی دوری کرده اما شخصیتهای خود بازی level cap دارند.
از زمان لانچ بازی Mass Effect Andromeda، برای هر کارکتر بخش چندنفرهی آنلاین بازی Level Cap 20 در نظر گرفته شد اما انتظار میرود این میزان level cap در ماههای آینده افزایش پیدا کند بنابراین کمپانی بایوور باید به فکر طراحی ماموریتهای جدید،کاراکترهای جدید و DLC پکهای متفاوت باشد. در این میان کاراکترهای خود را Promote نکنید چرا که آنها میتوانند XPهای بیشتری را از Level Cap فعلی خود کسب کنند بنابراین آنها را در بازی برای یک مدت طولانی نگه دارید.
-
در رسیدن به نقطهی فرار موج Extraction عجله نکنید
هر مرحلهی آنلاین در Mass Effect Andromeda با موج Extraction به پایان میرسد. این موج شما را با شمار زیادی دشمن رو به رو میکند ضمن اینکه یک تایمر زمانی آغاز میشود. یک نقطهی فرار در نقشه تعیین میشود که به عنوان خروج از منطقهی نبرد در نظر گرفته شده است. چون ما متوجه این نقطه از نقشه میشویم بدین معنی نیست که بلافاصله و با عجله خودمان را به آن نقطه برسانیم تا از منطقه خارج بشویم. بلکه میتوانیم با آرامش کامل گام به گام جلو برویم و دشمنان را نابود کنیم و زمانی که تایمر به عدد صفر در حال نزدیک شدن است با سرعت به آن نقطه برویم تا از منطقه خارج شویم.
-
سنگینی شخصیت بازی میتواند تفاوت بزرگی را ایجاد کند
این موضوع شاید در نگاه اول کمی مبهم باشد اما آن دسته از زرهپوشهایی را که شما انتخاب میکنید و آنها را با خود حمل میکنید میتوانند مکانیزم بازیکردن شما را تحت تاثیر قرار دهند. زرهپوشهای سنگین باعث افزایش وزن کاراکترها میشوند و بدین ترتیب از سرعت حرکت آنها میکاهند. حالا این موضوع را در بخش چندنفرهی آنلاین بازی که سرعت و زمان اولویت مهمی دارند، در نظر بگیرید. مطمئنا افزایش وزن کاراکتر در بخش چندنفرهی آنلاین بازی به نفع شما نیست.
اگر شما با کلاس Biotic یا Engineer بازی میکنید سنگینی بیش از اندازهی این کلاسها تواناییهایشان را تحت تاثیر قرار میدهد. بدین تزتیب تنها از زرهپوشهایی استفاده کنید که واقعا برای شما کاربردی هستند و سنگینی بیهوده را برای شما حاصل نمیکنند. (مانند جعبهی مهمات و داروهای احیاکننده و...) با این حال تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از تواناییها مانند کاهش در استراحت نمیتوانند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کنند
نظرها